Censuur?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 18:04 #1093485 door V700 register
Censuur? is gemaakt door V700 register
Tot mijn grote verbazing is het draadje van Richard waarin hij zich benadeeld voelt door de moderatoren gecensureerd.
Volledig ongepast, Richard zegt niets verkeerd in tegenstelling tot hoe de moderatoren onderling over leden spreken.
Daarbij is Richard ook nog geblokt.
Heb hierover een mail aan de voorzitter gestuurd, dit kan gewoon echt niet.
We zijn betalende leden, mods dienen niet zo over betalende leden onderling te praten en topics van betalende leden mogen niet verwijderd worden tenzij er nare taal in staat wat in dit geval niet aan de orde was. Posting word verwijderd om het gezicht van mods te redden. Zo werkt het niet.
Groet Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 18:05 #1362224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He posting is weer
He posting is weer terug............
Toch er eens over nagedacht?
Groet Paul

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2012 18:07 #1362225 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Schrok
Ik schrok er ook van....
Iniedergeval is het weer terug.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 18:07 #1362226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En Richard weer unblocked.
En Richard weer unblocked. Goed zo jongens je leert het wel -:)
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 18:08 #1362227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moderators
Moderators zijn net mensen, en ook bij hen kan wel iets verkeerd "vallen" om het zo uit te drukken. Mocht je klachten hebben over optreden van een moderator dan kun je een andere moderator daarvan op de hoogte stellen, of de webmaster of een bestuurslid (als je dat prettiger vindt).Laten we het hier maar bij laten, met deze discussie. Richard ontvangt nog een reactie, maar daar bezinnen we ons nog even op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 18:10 #1362229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is nog al makkelijk
Dat is nog al makkelijk Henk. Excuses is wel op zijn plaats denk ik. blocken, censureren, etc.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 18:13 #1362233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangezien ik publiekelijk
Aangezien ik publiekelijk voor azijnplasser ben uitgemaakt en de lengte van mijn tenen ook publiekelijk besproken moest worden, lijkt het mij dat de excuses door de moderator(s) ook publiekelijk komt, Niet meer dan fair toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2012 22:47 #1362526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Macht en bevoorecht
wie stelt een moderator aan?
wie bepaald de crieteria?
regels moeten er zijn !
maar blocken is aan het bestuur niet aan een moderator.
en censuur ach we willen hier roomser dan de paus zijn.
vind het best ik denk iets opener er over!
maar schofferen en discrimineren kan niet in mijn ogen.
de rest is goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 01:19 #1362537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic harm, ik hoor je graag op de ledenvergadering
<div></div><div>ik stel voor dit onderwep te agenderen op de ledenvergadering.</div><div>Dat is de plek voor deze dicussies en daar kunnen de leden hun macht uit oefenen</div><div>mochtdit te lang duren dan is een tussentijdse ledenvergadering vast wel mogelijk</div><div>Gezien de felheid van de vele discussies zal ik  dit zeker ter sprake brengen tijdens een ledenvergadering</div><div></div><div>met vriendelijke groeten</div><div>peter gillis</div><div></div><div></div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 09:21 #1362547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

harm ut fryslan schreef : wie stelt een moderator aan?
wie bepaald de crieteria?
regels moeten er zijn !
maar blocken is aan het bestuur niet aan een moderator.
en censuur ach we willen hier roomser dan de paus zijn.
vind het best ik denk iets opener er over!
maar schofferen en discrimineren kan niet in mijn ogen.
de rest is goed.

Nieuwe moderators worden aan het bestuur voorgedragen door de bestaande leden van het sitebeheer team. Als het bestuur met de voordracht instemt dan is de moderator "aangenomen". Moderators zijn dus benoemd met instemming van het bestuur. Er is geen functieomschrijving oid, maar het is meer een kwestie dat je een moderator in spe herkent als je m ziet. In ieder geval gaan we niet over één nacht ijs en kijken we niet alleen naar handigheid met websites maar ook naar inzet voor de vereniging en persoonlijkheid/geschiktheid om met de sitegebruikers om te gaan. Regels vind je in het sitereglement (<a href="/node/25970" target="_blank">hier</a>).Ook intern, binnen het sitebeheerteam, hebben we regels hoe we modereren. Personen blokkeren moet met instemming van meerdere moderators. Bestuur om toestemming vragen duurt te lang, de moderators zijn veel meer online. Je moet gewoon snel kunnen handelen. De persoonlijke willekeur is eruit omdat meerdere mods het ermee eens moeten zijn. In dit geval heeft een moderator een vergissing begaan en Richard zonder overleg geblokeerd. Wie geen fouten maakt heeft in de regel niets gedaan en waar gehakt wordt vallen spaanders. Neemt niet weg dat zoiets gebagatelliseerd kan worden en dit moet natuurlijk netjes worden opgelost. De betreffende moderator heeft publiekelijk uitleg gegeven en zijn excuses aangeboden. Natuurlijk moet je een vrijwilliger op ook zijn of haar daden aan kunnen spreken, wat in dit geval ook gebeurd is en waarnaar gehandeld is.
Klaarblijkelijk liggen de verwachtingen ten aanzien van bestuursleden en sitebeheer erg hoog. Maar vergeet niet het om vrijwilligers gaat, die kosteloos elke dag, elke dag, één of meerdere uren van hun vrije tijd ter beschikking stellen aan de vereniging of site en daarbij de leden (en sitegebruikers) zo goed mogelijk van dienst proberen te zijn.Deze vrijwilligers kun je niet vergelijken met een professionele organisatie, waar mensen voor een bedrag van 5 cijfers per jaar, 40 uur per week de tijd hebben om hun helder omschreven taakomschrijving waar te maken. Of een tijdschrift met een redactie van tig mensen (in vergelijking met Maarten die in zn ééntje de Factor maakt). Waarbij die mensen in deze organisaties eerst minimaal 4 jaar geleerd hebben hoe ze dat moeten doen. En een organisatie hebben waar heel duidelijk is wie welke rollen en verantwoordelijkheden heeft. En dan nog, in dat soort organisaties worden ook nog te veel fouten gemaakt.Wees een beetje zuinig op die vrijwilligers en behandel ze gemoedelijk en hulpvaardig, en stuur bij een vraag of opbouwende opmerking een PB of mailtje. In plaats van meteen een discussie te starten en daarin moord en brand te roepen, uit te gaan van het slechtste en een keihard oordeel uit te spreken.
Het is gewoon heel lastig om goede mensen te vinden. Waarom denk je dat Jan Snijder weer (tijdelijk) voorzitter is ? Het sitebeheerteam is de afgelopen jaren teruggegaan van 6 naar 3 actieve leden die hun handen nu behoorlijk vol hebben om de boel maar te laten draaien en volwassen personen uit elkaar te houden om ruzie te voorkomen (laat staan de site verder te ontwikkelen). Een vrijwilliger moet ook een foutje kunnen maken zonder dat allerlei gezeur van komt (mits netjes opgelost natuurlijk).
Als ik voor mezelf spreek, bederft dit soort discussies wel de laatste lol die ik er nog in had. Kan me voorstellen dat dit ook voor de andere vrijwilligers op kan gaan.

Moderators: Jerry Stam