Breaking out

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 23:16 #1092553 door Cor Jan van Rhijn
Breaking out is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen, ik heb nog niet zo lang mijn achterwielaangedreven 945 uit 1998, dus vandaag kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik kwam terug uit Amsterdam en draaide van de A4 (Amsterdam-Den Haag) de A9 op richting Amstelveen, waar ik woon. Het is daar een kort weefvakje waar ik meestal wel wat gas geef, zodat het in en uitvoegen wel goed gaat. Nu was het er op dat moment vrij rustig, maar de gewoonte maakt, dat ik daar wat gas geef. Of ik nu teveel gas gaf, of dat het door de regen kwam... ik kwam als een heuze drifter de bocht uit. Na twee flinke uitslagen van de achterkant was ik blij dat ik geen vangrails geraakt had en dat overig verkeer een eind uit de buurt was. Nou ja... een ervaring die ik wel wil delen, en waar ik ook wel wat commentaar op wil. Eén ding is zeker. Ik ben vanaf heden een voorzichtiger volvo-rijder. Bochten en gasgeven zijn geen goede vrienden.
Van Rhijn, Amstelveen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 23:19 #1356725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Tja, dat gebeurt wel eens. 't Asfalt is daar ook niet al te best toch. Wat voor banden heb je achter?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 23:24 #1356726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Ik ken het, al heb ik het een keer gehad dat ik in hartje Eindhoven de bocht in ging met iets te veel vermogen. Achterkant brak uit, niet te zuinig, waarop ik tegenstuurde en ietsjes gas bij gaf en daar na het gas los liet. De Porsche 911 rijder naast me zal wel met samengeknepen achterwerk in zijn kuipstoeltje hebben gezeten. De auto trok weer mooi recht, maar de schrik zat er wel in. Sindsdien neem ik die bocht dan ook een stuk voorzichtiger, zeker in de regen.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2012 23:26 #1356727 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic deze
Deze Volvo achterwielaandrijvers zijn heel vergevend, je gaat niet gauw om. Het is vervelender en gevaarlijker als ze over de vooras gaan schuiven....als het mij lukt..(sneeuw, hevige regen) ga ik bijna altijd (express) driftend de rotondes om.

Heb ook wel meerdere schuivers gehad over de vooras....(onderstuur)...dat is minder leuk.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 23:26 #1356728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je automaat? Ik breng
Heb je automaat?

Ik breng mijn 940 regelmatig in een spin door in de bocht de kickdown te activeren. Voordeel is dat zoals vanmiddag het mij overkwam ik rustig tegenstuurde en hem opving. Als ik naar huis rij van het werk af , moet ik haaks draaien om de snelweg op te komen. Met regen altijd een leuke bocht :-)

Oude of slechte banden helpen ook zeker niet!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 23:58 #1356735 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Herpakken
Hallo Volvisti
Ik heb het wel eens gehad in de sneeuw.  Niet alleen per ongeluk trouwens.  Zo gauw als je het gaspedaal loslaat, herpakt de auto zich en rolt ie weer dáárheen waar de wielen hem naartoe horen te leiden.
groetjes
Mathy
PS een volgesneeuwde en verlaten parkeerplaats (woonboulevard, voetbalstadion, etc.) is een ideale plek om wat driftwerk te oefenen.  Da's niet alleen leuk, maar je steekt er ook wat van op voor als het een keer fout gaat op een plek waar meer verkeer is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 00:02 #1356737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneeuw !
Sneeuw doet het inderdaad ook goed ! Afgelopen keer niet zo veel wezen spelen, maar vorig jaar wel. leuk als er inderdaad verlaten landweggetjes en lege parkeerplaatsen in de buurt zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 08:32 #1356757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Volgende keer snel insturen, gelijk erna tegensturen (gewichts verplaatsing) en poot op het gas.

Zo hoort dat. En uiteraard een gopro camera op de auto plakken, zodat wij mee kunnen genieten :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 09:24 #1356763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :-)))

Jelmar86 schreef : Volgende keer snel insturen, gelijk erna tegensturen (gewichts verplaatsing) en poot op het gas. Zo hoort dat. En uiteraard een gopro camera op de auto plakken, zodat wij mee kunnen genieten :)

HHHh
Dat is uit de  schriftelijke cursus "autorijden in de praktijk"
 :-)
Tiens.. Ik weet natuurlijk niet hoe de weg, hoe jouw snelheid en hoe je banden waren. aan twee van de drie kun je wat doen waar nodig. Op die ene kun je alleen maar anticiperen.
Is het niet de plek waar Rudiger ook crashte ooit?

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 09:35 #1356767 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Bedankt
Bedankt voor alle advies hoe ik dit nog eens kan herhalen! Precies waar ik op zat te wachten... nee maar goed het driften op een lege parkeerplaats is misschien wel eens iets om te proberen of een slipcursus met eigen auto... want iets opsteken wil ik wel. Wel serieus bedankt voor de adviezen hoe je hem weer op het rechte pad krijgt.
Van Rhijn, Amstelveen.

Moderators: Jerry Stam