Dilemma

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 22:27 #1355305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook ik ben er pijnlijk
Ook ik ben er pijnlijk achter gekomen dat het niet zo handig is je auto niet tijdig te voorzien van apk en verzekering na het opheffen van de schorsing. De schorsing was ik compleet vergeten en deze is dus beëindigd. Zonder daar bij na te denken, heb ik de auto in de garage laten staan. Tot ik dus twee dure boetes kreeg voor bovenstaande.
Dit en het werk wat ik eventueel op korte termijn heb aan de auto doen mij twijfelen. Als de auto weg gaat is het met pijn in het hart.
En dat ik geen auto ouder dan tien jaar moet rijden...ik snap de gedachte, maar t ligt iets anders.
Auto staat in Dronten bij mijn zus en ik woon in Rijswijk. Kan ook niet zomaar elke dag er even heen.
Stof om over na te denken. Geld gaat het iig kosten. Of ie nu blijft of dat hij weg gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 08:09 #1355323 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Al geinvesteerd
Jarl, je hebt dus al geinvesteerd in de auto door die boetes te krijgen... Nu de olielekkage opsporen dus check de krukaskeerring, de klepdekselpakking en de o-ringen die Henk noemde, een nieuw uitlaatje bestellen bij de VOMD of de andere aanbieder hier op het forum en dan weer genieten.   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 11:39 #1355344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou...heb er een nachtje
Nou...heb er een nachtje over kunnen slapen. Opnieuw de schorsing aangevraagd en kan nu de komende drie maanden er de tijd voor nemen. De auto staat ver weg en kan er dus niet elke week heen. Eind mei een week vakantie en dan kan ik ook eens aan de slag met uitlaat en olielek.
Nu nog op zoek naar iemand die zin en tijd heeft met me mee te kijken naar het olielek. Uitlaat vervangen kan ik zelf wel, maar met die lekkages ben ik niet zo bekend.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 11:47 #1355346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat
Maar even weten wanneer je in Dronten bent en er naar wil kijken, zoals je weet woon ik in Emmeloord dus dronten is een klein stukje.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 12:21 #1355352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed lezen

v0lv0freak schreef : Waarom zou je dat moeten aantonen? Je bent al die tijd niet 'betrapt'. Ze kunnen toch niet met terug werkende kracht bekeuren? Dan hadden ze je op eerdere tijdstippen moeten zien rijden...

Ik zeg ook niet dat dat moet toch? Ik geef alleen aan dat de beargumentatie van Philip niet klopt. In theorie kun je - ook al is je auto slechts één dag niet meer geschorst, en tegelijkertijd nog niet APK gekeurd en WA gedekt - 502 euro boete krijgen. 396 voor het rijden zonder verzekering, en 106 voor het rijden zonder APK. Ze kunnen je wel degelijk bekeuren zonder je te betrappen. Geen schorsing staat voor de wet gelijk aan ingebruikname.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 12:43 #1355359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW
Als de RDW iets dergelijks publiceert en je maakt er gebruik van (met bewijsdocumenten maar zeker ook met een WA-verzekering voor die dag) lijkt het me niet zo'n probleem. Als de auto tenminste APK-klaar is. Kan-ie weliswaar worden afgekeurd maar dan staat ook dat vast.
Als de auto geen remmen of uitlaat heeft wordt het een heel ander verhaal. Hetzelfde geldt als je in Rijswijk woont, de auto ophaalt in de polder om 'm in Maastricht te laten keuren. Enig bewijs dat de auto in de polder heeft gestaan en dat je in Emmeloord laat keuren is ook wel slim....
Nog slimmer lijkt me een aanhanger!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 16:57 #1355374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic olie lekkage
jarl
voor olie lekkage potje leaklok van breezan in dronten
en moter laten draaien en napoosje is olie lek  over
gr.jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 17:20 #1355375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing
Ik weet niet helemaal of dat nu de juiste oplossing is. Wel een mooie post, zo in steekwoorden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 17:30 #1355376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is ook niet helemaal de
Is ook niet helemaal de oplossing die ik zoek. Toch bedankt voor het meedenken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2012 18:24 #1355381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weg doen ?
Ben jij bedonderd!!!
Even met de Turbo naar Timen en voor een paar centen weer zorgeloos rijden.
Weg doen...... pfff....... je zou wel gek zijn .!

Moderators: Jerry Stam