Dilemma

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 19:57 #1092362 door V700 register
Dilemma is gemaakt door V700 register
Mijn 740 turbo heeft twee jaar in de stalling gestaan. Blok lekt olie, maar ik weet niet waar.Uitlaat moet wsl vervangen worden. Uiteraard nog een beurt.
Maar ik weet niet zo goed of het de moeite is om nog wat geld in de auto te steken.
Wie haalt me over om het wel of niet te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 20:06 #1355279 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Doen
Ik had gisteren (even) hetzelfde toen ik de auto weer uit de stalling haalde.
Lekken doen ze bijna altijd wel een beetje, en uitlaat kost je de kop niet: zowel nieuw als gebruikt.
Denk maar alvast aan het genieten als de motor weer ronkt, het raampje open gaat en je weer over ´s Heeren wegen cruised

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 20:21 #1355281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, je hebt ook helemaal
Ja, je hebt ook helemaal gelijk. Die uitlaat lig ik niet zo wakker van. Die olielekkage wat meer.
In het geval ik de auto blijf houden....hoe regel je dat dan met apk? Eerst apk en dan de schorsing eraf of schorsing eraf en dan apk. En ik mag zeker niet rijden naar het keurstation?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 20:23 #1355282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
Eerst APK, dan schorsing er af. Men zegt wel eens dat je zonder APK zonder omweg naar het dichtstbijzijnde keuringsstation mag rijden, mits je aan kunt tonen dat je een afspraak hebt. Of dat echt zo is, durf ik niet te zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 20:28 #1355283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW zei mij dat je eerst
RDW zei mij dat je eerst schorsing moet opheffen, hoe toon je dadelijk aan dat je niet de hele tijd hebt zitten rijden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 20:43 #1355285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit vond ik op de site van
Dit vond ik op de site van de RDW.Schorsen en APK U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen.Een daarvan is de APK-keuringsplicht.Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden. Zorg er wel voor dat het voertuig op de bewuste dag WA-verzekerd is.Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK-keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 21:39 #1355292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als er iemand baat heeft bij
Als er iemand baat heeft bij deze auto, dan wil ik er ook over nadenken hem weg te doen. Dit zal dan wel op korte termijn moeten gebeuren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 21:50 #1355294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je
Als je hier al tegen opziet is het misschien verstandig om je af te vragen of je een auto van 10 jaar of ouder wilt rijden. T zijn de dingen die je dan gewoon tegen gaat komen. Uitlaat is onderhoud, en olielekkage kan iets heel simpels zijn als de beide O-ringetjes op de verdeleras van samen nog geen 5 euro (of toch iets anders). Je kosten zijn ook laag (geen afschrijving meer), maar de keerzijde is dat je er iets meer aandacht aan moet geven. Als je een uitlaat vervangt, doe je je zelf een plezier door vanaf de kat gewoon nieuw te nemen. Vervang je stukjes en/of met gebruikt spul lijkt me de kans groot dat je blijft tobben, wat het plezier beleven aan de auto in de weg staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 21:58 #1355295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

flip_21 schreef : RDW zei mij dat je eerst schorsing moet opheffen, hoe toon je dadelijk aan dat je niet de hele tijd hebt zitten rijden?

Toch is het niet de juiste volgorde. Buiten dat om, ook als je wel eerst keurt en dan pas de schorsing opheft kun je niet aantonen dat je niet de hele tijd hebt gereden. Dus dat kan niet de reden zijn. Zoals Jarl al gequote heeft: als je auto niet meer geschorst is, moet deze zowel APK gekeurd zijn als verzekerd zijn. Daar ben ik onlangs nogal pijnlijk achtergekomen.
Edit: En ik ben het eens met Henk. Bovendien, ga eerst eens achterhalen wáár het olielek zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2012 22:05 #1355297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

Michael Oud schreef :

flip_21 schreef : RDW zei mij dat je eerst schorsing moet opheffen, hoe toon je dadelijk aan dat je niet de hele tijd hebt zitten rijden?

Buiten dat om, ook als je wel eerst keurt en dan pas de schorsing opheft kun je niet aantonen dat je niet de hele tijd hebt gereden.

Waarom zou je dat moeten aantonen? Je bent al die tijd niet 'betrapt'. Ze kunnen toch niet met terug werkende kracht bekeuren? Dan hadden ze je op eerdere tijdstippen moeten zien rijden...
Wij hebben al vaker auto's voor een tijd geschorst en nog nooit problemen gehad bij het ontschorsen. Zal wel eens navragen hoe mijn pa dat dan doet..Mijn 760 staat nog ook geschorst en met verlopen APK bij de schadehersteller btw. Dus die moet straks ook op APK en ontschorst.
@ Jarl. Ik zag je topic laatst nog op het volvo forum. Ik vind het een strakke bak in die rode kleur! Maar overtuigen kan ik je niet. Ik zou zeggen, breng hem eerst weer de weg op en rijdt er zelf een tijdje nog eens in. Bevalt het je niet (meer), dan moet je de auto gewoon verkopen en iets anders zoeken :)

Moderators: Jerry Stam