Sociale Media
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hybride modellen zijn ook mogelijk, mijn 88 jarige moeder leest email en als ze wil reageren pakt ze de telefoon. Kijk nu naar onze vereniging, daar hebben we ook al een hybride model, de papieren Factor is een duidelijk ander medium dan dit forum, de bijeenkomsten hebben weer een andere dimensie, ook hier maakt niet iedereen gebruik van alle dimensies. Sociale media voegen een dimensie toe en vergoten vanuit een marketing perspectief het bereik voor onze vereniging. Dus ik zeg doen! En degene voor wie het niets is, die laat het toch lekker links liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bent vaak snel op de hoogte van het laatste nieuws, of dit meerwaarde heeft dat is aan een ieder zelf.
Voor het snel vinden van de tweets is het handig om daar een vaste afspraak te maken alleen maar goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarnaast wordt sociale media voornamelijk gebruikt om vrienden te "hebben" waar ze vervolgens niets mee doen: af en toe een foto sturen ("respect, ik heb je gespot") of een berichtje over weinig en dat was het. Op bezoek bij elkaar, lekker winkelen met de meiden of een wijntje in de stad is er niet meer bij.
Ik heb gelinked-in-d. Vooral vrienden toevoegen en verder niets. Af en toe iemand die regelmatig wat post maar toch was het iedere keer hetzelfde wat voorbij kwam.
De kinderen hyven hier en ook dat gaat niet veel verder over "respect" en "ik heb je gespot".
Als ik iets wil weten over een nieuwtje van Volvo lees ik dat wel op de website van Volvo zelf. Of ze sturen ons een mail met nieuwe informatie. Voor mij hoeft het niet om door de site getweet te worden dat iemand weer een bericht heeft geplaatst. Overigens vraag ik mij af WIE die tweets gaat opstellen en WIE bepaald wat daar in komt te staan.
Ik doe dus niet mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Persoonlijk gebruik ik het veel om documentaires te delen met vrienden. Die dat op hun beurt met hun vrienden doen. Dan hebben we wat te bespreken als we later in de week bier of wijn drinken en een pastatje of biefstukje eten. Maar soms hebben we het dan ook over bier en tieten en auto's hoor. Mensen die denken dat sociale media per se een gezond sociaal leven waarbij interpersoonlijk contact plaatsvindt voorkomen, die hebben het bij het verkeerde eind.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom meer ?
Lijkt mij, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al eerder gezegd: wie zijn tweets goed aanpakt kan er baat bij hebben en zo niet, ja, dan is het bagger. Probeer de krant maar eens te lezen als iemand eerst alle woorden heeft uitgeknipt en op een hoop gegooid. Heel simpel: opt-in en opt-out.
Dat er mensen zonder internet zijn is heel jammer, maar de maatschappij is gedigitaliseerd, of je nu wil of niet. Over een, twee jaar zul je dan naar een "internet-theek" moeten om je aangifte te doen, AOW aan te vragen of weet ik wat. Er zijn ook mensen die geen douche of WC hebben.
Er zijn excuses:
- geen breedband op je adres (ja, dat bestaat. Ik kan in mijn huis zelfs nauwelijks GSM ontvangen!) > Internet café of bibliotheek
- geen geeld voor een aansluiting en PC. In steeds meer gemeenten is hier trouwens een apart potje voor! > idem
- mijn kinderen gaan zich misdragen! > Opvoeden en begeleiden helpt een heel stuk. En zonder internet heb ik mijn jeugd ook wel wat dingen uitgevroten die ik nliever niet bij mijn meiden zou meemaken...
- Ik kan het niet (dan kun je ook geen rijbewijs hebben en sleutelen aan volvo's....) > CURSUS. Beetje opletten en een ochtendje later kun je mailen, surfen en een forum lezen.
- Ik vind het niets (er zijn ook mensen die tegen auto's zijn)
- ik wil het niet. Technisch gezien geen excuus maar een keuze. Respect!
Sommige dingen waren vroeger inderdaad beter. De natuur was 5000 jaar geleden veel ongerepter dan nu, er waren geen buitenlanders (elke streek was z'n eigen buitenland...) en er was ook geen milieu verontreiniging. Nou ja, af en toe een fikkie om brons te maken dan
Vrijdag had ik een avond met onze jongste dochter. In een etalage zag ik vier dikke boeken liggen, leer gebonden, 30 euro. Ietsje beter lezen: playboy jaargangen 1966 en 1976. Ingebonden en in goede staat. Toevallig had ik het er met haar over gehad, over de interviews en schrijvers. Gisteren met haar terug gegaan, zij achter het stuur even wachten en ik snel naar die winkel. Was tot 5 uur open en daarna zou het mogelijk allemaal verdwijnen. Ik had ook geen zin om te zanikken over de prijs
En mannen, wat staan daar mooie, schitterende en lekkere dingen in...VW KeverTriumph TR2 geloof ikAH spritemaar ook interviews metFidel Castro (4 jaar na de Varkensbaai!)Prinses Grace (10 jaar na haar laatste film)en dan lange verhalen vanRay BradburyArthur C. ClarkeJean-Paul Sartre
Kom daar vandaag de dag nog maar eens om.
Dus ach, alles heeft zijn mooie en zijn schaduwkanten!
Fijne dag, geniet van je geliefden en laat anderen lekker doen wat ze fijn vinden, zolang ze jou maar niet lastig vallen...
JohnPeter
PS: Ja, de uitklappagina's zitten er ook nog in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat zijn nog eens vondsten. Fatsoenlijke journalistiek lijkt al jaren niet meer mogelijk te zijn vanwege teruglopende advertentie inkomsten. Toen ik zelf nog een blad in elkaar draaide, stond ik meer dan regelmatig voor het duivelse dilemma om oprechte journalistiek te bedrijven, kritisch te zijn maar daarmee een groot deel van de advertentie-inkomsten en daarmee mijn eigen brood weg te gooien, of om de veredelde copywriter uit te hangen, maar daarmee wel een keer een boterham met rookvlees te kunnen eten in plaats van een boterham met chocoladehagel.JP Elverding schreef :
Vrijdag had ik een avond met onze jongste dochter. In een etalage zag ik vier dikke boeken liggen, leer gebonden, 30 euro. Ietsje beter lezen: playboy jaargangen 1966 en 1976. Ingebonden en in goede staat. Toevallig had ik het er met haar over gehad, over de interviews en schrijvers. Gisteren met haar terug gegaan, zij achter het stuur even wachten en ik snel naar die winkel. Was tot 5 uur open en daarna zou het mogelijk allemaal verdwijnen. Ik had ook geen zin om te zanikken over de prijs
En mannen, wat staan daar mooie, schitterende en lekkere dingen in...VW KeverTriumph TR2 geloof ikAH spritemaar ook interviews metFidel Castro (4 jaar na de Varkensbaai!)Prinses Grace (10 jaar na haar laatste film)en dan lange verhalen vanRay BradburyArthur C. ClarkeJean-Paul Sartre
Overigens - zonder zuur en ouwig over te willen komen, ik ben een kwart eeuw oud en redelijk vrolijk - is de maatschappij tegenwoordig ingericht om hapklare brokken nieuws, info of entertainment tot zich te nemen. Verdieping, verbreding en rust lijken weggeëbt naar de diepste krochten van de 20ste eeuw. Op mijn trip naar Italië afgelopen najaar, heb ik internet op mijn telefoon zo veel mogelijk uit gehad, en heb ik de tijd genomen om vier boeken - een filosofisch verzamelwerk, Tegen de Keer van J.K. Huismans, Veilig Leven in een Sciencefictionwereld van Charles Yu en Junkie van Burroughs - te lezen terwijl ik genoot van de heerlijkste bieren die voor me uitgezocht waren door een vriend. Leeftijdsgenoten, die op dezelfde camping vertoefden als ik, brachten de avonden door met spelletjes spelen op iPads en laptops. Opzoek naar die wifi hotspot.
Ok, dit was best wel offtopic.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens ben ik vagelijk betrokken bij het opzetten van een nieuw tijdschrift en ja, ik ga voor de kwaliteit van de Playboy uit de begin jaren. Alleen het vrouwelijk schoons zal anders vorm krijgen. Of andere vormen. Het blijft taal
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is ieder zijn vrije keuze om dit soort mediums te gebruiken, want is het overigens bekend bij de leden en niet leden dat er al jaren een V700 hyves is? Boris is de beheerder van deze hyves en ik moedig dit alleen maar aan omdat we toch een beetje met de tijd mee moeten gaan, want stil staan is achteruit gaan, een Baksteen die stil staat gaat ook hard achteruit om maar een voorbeeld te nemen.
Tom.(die ouderwets is maar toch ook weer modern)