Stom, stom

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 00:20 #1348853 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nog een blunder
Ik ken nog een blunder...die me wat lichamelijke schade opbracht....
Kreeg de krukaspoelie-bout niet los...dus dop erop..lange stang eraan en vast zetten maar...startmotor kabeltje pakken en op de 12V+ van je accu drukken...jij bent zelf heel benieuwd en blijft lekker kijken hoe het in zijn werk gaat.....schiet toch die stang los en knalt met een allemachtige rot gang zo tegen je arm aan!!! AUW!!! dat heb ik wekenlang gevoeld! (gelukkig niet gebroken)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 03:07 #1348861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutje, bedankt....
Duidelijk de Wet van Murphy. Alles wat fout kan gaan, gaat een keer fout. Ik heb ook ervaring!
Gr. Frans.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 09:59 #1348880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klauwtje vergeten
Ivm vervangen handremschoenen 740 sedan
Wiel eraf, remklauw eraf, schijf eraf
Oude schoenen eruit en nieuwe erin.
Schijf er weer op , wiel er op en rijden om handrem goed uit te proberen
Zegt de jongen , die er even mee ging rijden   ''Fred hij remt niet goed""
O shit zijn de remklauw vergeten te monteren , hing nog met touwtje aan de veer .
Gebeurde voor de deur van sleutelplek  op industrieterein, kon dus ook niet veel gebeuren.
En dus nu elke keer bij vervangen van handremschoen bij ander Volvo komt de vraag weer .
"Fred ben je de remklauw niet vergeten ""

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2014 17:29 #1402605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er ook weer eentje
Ik heb er nu ook eentje: Koppakking vervangen, alles goed gegaan. Wel veel tijd gekost maar een eerste keer gaat nooit zo snel. Keurig nieuwe distributieriem erop, nieuw spanrol. Het tapeind om de spanner mee vast te zetten (steekt door spanrol) lekker ingevet met kopervet zodat die niet vast gaat zitten voor de moer er weer op ging. 1000km probleemloos gereden en na 1000 km moet de moer voor weer even gelost en weer vastgezet worden. Rubber dopje uit de kap, moer los en moer weer vast. Ik voelde de moer niet overtuigend vast gaan zitten en had maar een kleine slag ivm de slang tussen thermostaat en radiateur dus moeilijk te zien of ik m al net zo ver had vastgedraaid als ik m had gelost. Voor de zekerheid dus nog maar wat aangehaald. En nog maar wat aangehaald. Toen begon ik al een bang vermoeden te krijgen. Besloten om toch maar door te blijven trekken tot a) de moer vaster zou komen te zitten en dan meteen stoppen of b) doorhalen tot het tapeind zou afbreken. Het is b geworden. Toch beter doordraaien dan stilletjes laten zitten en hopen dat je het tapeind niet te ver hebt opgerekt (met een vervelend stemmetje dat je dat inmiddels al hebt gedaan en het wachten is op breken). Het tapeind was net 'binnen" de spanrol afgebroken. Geprobeerd het eind met tangetjes uit de kop te draaien maar het zat te vast. Geprobeerd er een linkse tap in te krijgen maar boren lukte niet, te hard materiaal. Dus de distributie maar losgehaald (looprichting van de riem in acht gehouden), spanrol eraf, tapeind met griptang op het stuk zonder schroefdraad eruit gedraaid en tijdelijk een 8.8 M10 bout erin gedraaid. Maandag nieuw tapeind scoren, dinsdag ophalen en monteren....Achteraf gezien was ik iets te kwistig geweest met het kopervet. Dit is op zich niet zo'n roestgevoelige locatie en smering verpest gewoon je gevoel hoe vast iets zit.Gelukkig heb ik voor het vervanging van de koppakking zelf het gereedschap van Timen gekocht. Ik had dus alles in huis om meteen te kunnen beginnen met reparatie. Dat was dan weer een voordeel (net als weer vandaag).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2014 19:46 #1402607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic viscofan
vergeten aan te draaien liep er uit op snelweg .
en heb hem met een beitel uit de radiateur moeten kappen
kosten van een fan met radiateur van b20e 325 euries 2dehands
groet will

pas 4 weken geleden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 16:57 #1402680 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dom? Nee hoor!
1. Bij de amazon nieuwe puntjes monteren en daarna niet meer willen aanslaan.. Zoeken, zoeken, voorontsteking opnieuw afgesteld: nog niets! Terwijl ik peinzend van een afstandje naar de motor sta te kijken zie ik de rotor uit de verdeler voorop het plaatwerk liggen.....tsja.
2. De 144 helemaal klaar gemaakt: nieuwe dorpels, nieuwe remklauwen, nieuwe remslangen en schijven, allerlei plekken in de binnenschermen gelast etc. etc. Toen de nieuw gereviseerde motor erin die ik al een jaar geleden had afgemonteerd. Na 3 kilometer een enorme rookwolk achter de auto: de straat was onzichtbaar! Teruggesleept en 3 weken later weet ik wat er aan de hand is: ik zou de kopbouten aantrekken naar het eindkoppel als de motor in de auto stond omdat dat lastig goed te doen is bij een los staand blok.
Maar dat plan was een jaar oud en dus vergeten......

Dus: kop op, het kan veel erger!

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 11:05 #1402741 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic tijdje terug
Dank voor de ondersteunende woorden Tom! maar dit akkefietje was van 2012 en ben inmiddels al weer wat wijzer geworden (en er ook achter dat het inderdaad nog erger kan) Leuk verhaal van die 144 ik heb er ook een op de kop getikt onlangs (maar iets te hard getikt zo te zien maar ja wat wil je voor 240 euri want daar ben ik nog wel een paar jaar mee bezig)
Groeten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 15:02 #1402760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ries! Ze kunnen erg
Hoi Ries! Ze kunnen erg slecht zijn: de mijne was mijn eigen schuld, gewoon mee doorgereden tot hij slecht was. Maar het opknappen is leuk en het zijn zwaar ondergewaardeerde auto's!!
Ze beginnen al schaars te zorden
Welke heb je gekocht, welk jaar etc?

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 15:09 #1402762 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Volvo 144
Het is of was een 144 GL uit 1972 met B20 motor (1986cc en 124PK) en donkerblauw. Foto's wacht ik even mee want het is echt een wrak nu. Ik was voornemens de komende tijd waarin ik geheel moet herstellen van alle operaties op te vullen met werk aan de blauwe zoals hij nu gedoopt is. Ik hou me aan bevolen voor adresjes voor onderdelen want buiten de 7 en 9 serie en die &^%$# V70 uit 2002 heb ik geen ervaring.

• Constant Thomkins
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 16:14 #1402766 door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic Ries, wilpac in Zundert
Ries, wilpac in Zundert heeft alles , nieuw danwel gebruikt groet constant thomkins

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC