Volvo 780
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben hier eigenlijk nogal nieuw, dat komt omdat ik meestal bezig ben met 240's. Naast mijn liefde voor Volvo heb ik een Peugeot 504 coupe, hier moet zo af en toe wat aan gebeuren en dat doe ik over het algemeen zelf. Maar, ik ben die italiaans/franse techniek wel zat eigenlijk, het is allemaal zo fragiel, om gek van te worden. Nu kan ik een Volvo 780 kopen, een V6 prv met automaat. Het is een 780 uit sweden en ziet er prima uit, heeft 90.000 kilometers gereden en er zit een redelijke historie bij. Er is 1 maar, de motor loopt niet helemaal 100%, ik vermoed een koppakking!! Wie heeft er tips, advies en/of raad voor mij waar ik wat mee kan? P.s. Mijn Peugeot heeft geen prv, maar een 2.0L 4-cyl. en de vraagprijs voor de 780 zit door het "motorprobleem" op ca. 4000 euro's.
Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/42046 "> www.volvo700vereniging.nl/node/42046
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb 'm overal aangeboden, ook hier, en echt mee lopen leuren met het ding en uiteindelijk is tie verkocht voor een weggeefprijs aan een Duitser. Export dus.
Dit ga ik wel oplossen, maar daar ben ik nog wel even mee bezig, ik verdenk namelijk het motor management, iets waar de meesne ver van blijven met dit systeem. Alleen is bij de 780 het slopen eerder zonde dan bij de rest van de 7's. (waardoor het probleem eerder naar iemand anders wordt doorgeschoven ipv opgelost of opgegeven)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
In dat geval zou ik geen 780 kopen met een PRV-motor. Die krachtbron is namelijk net zo Frans als het achterwerk van Chirac.woutervanlaer schreef : Maar, ik ben die italiaans/franse techniek wel zat eigenlijk, het is allemaal zo fragiel, om gek van te worden.
Kijk anders nog even verder naar een 780 met 2-liter turbo blok. Dan heb je een kogelvrij red block uit Zweden, verpakt in Italiaans design.
Ene meneer Dijkstra heeft er toevallig eentje staan, elders op dit forum.
Succes.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-