Sluiting deuren tijdens rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of ik was te verstrooid/ druk gisteren of ik ben al te gewend aan andere oplossingen. Bedankt iedereen voor het meedenken en reageren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.swedishautoparts.com/960/volvo-960-switches.html
Denk dat als je een originele tuimelswitch hebt (bijv. van het schuifdak) dat het ook wel te maken is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat er gebeurt bij een ongeval weet ik eigenlijk niet.
Een seville (met kont) staat onder de 2CV in mijn lijstje "to own one day". Maar dat terzijde...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb dat ding liggen maar volgens het elektrisch schema moet ik wle heel erg veel verbouwen om hem in een Europese 960 werkend te krijgen.
Overigens is het misschien de moeite waar om de haalbaarhed te onderzoeken van het maken van een snelheid gestuurd systeem.
We hebben zowieso een ssnaluting op de snelheids meter over aleen nog een relais dat dat signaal aankan.
Groet
Bert
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Een creatieve oplossing:bstolker schreef : We hebben zowieso een aansluting op de snelheids meter over aleen nog een relais dat dat signaal aankan.
Een standaard maak relais.Een ELCO.
De sensor op de achteras geeft bij iedere omwenteling een 12V puls af, dus een beetje zo'n soort signaal: "_____-_____-_____-_____" Naarmate de snelheid hoger word, word de interval kleiner, dus: "___-___-___-___-___"
Dit signaal zet je op de ELCO, bij een lage snelheid kan de ELCO zich niet voldoende opladen om het relais te doen omslaan, maar bij een hogere snelheid, waarbij de pulsen sneller achtermekaar zitten kan de ELCO zich wel opladen en slaat het relais om, alle deuren op slot.
Is maar een theorie/idee...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Erg handig op vakantie en er weer afhalen als je thuis bent.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Dat is ook wel te realiseren Zonder Alarm, en is ook wel te realiseren dat zodra je gasgeeft hij de deuren op slot gooit.hdalhuisen schreef : Het auto alarm van Slurpje heeft een optie die : zodra je de auto heb gestart,rijd en op de rem trapt ( automaat) de deuren op slot laat gaan.
Erg handig op vakantie en er weer afhalen als je thuis bent.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij wil je vooral dat de deuren afgesloten zijn als je stil staat. Dan is het voor carjackers en anderen die de grens tussen "mijn" en "dijn" niet respecteren, het gemakkelijkst om in de auto te komen. Misschien is het het handigst, om de deuren op slot te laten gaan, als je de sleutel in het contact steekt en weer van het slot te laten gaan, als je de sleutel eruit trekt. Stel dat de motor afslaat, dan loop je nog niet het risico dat een lid van het langevingergilde een deur open maakt. En zogauw en zolang de bestuurdersdeur dicht is, kun je de auto op slot zetten. Alle andere deuren kunnen vanaf dan nog wel dicht, maar daarna niet meer open tot je de deuren van het slot haalt. Maar dat werkt natuurlijk alleen als er ook centrale deurvergrendeling aanwezig is.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Er zijn hiervoor speciale relais te koop.