bluetoothradio of parrot

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 19:22 #1339261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadje
Ik heb ook al van alles uitgeprobeerd. Heb in m'n niet-Volvo een Sony met BT. In combi met mijn Nokia werkt dat niet goed. Ik kan de beller prima verstaan, maar hij mij niet. Vrouwlief heeft een Iphone, met een betere BT-versie dan mijn Nokia en bij haar functioneert het heen en weer erg goed. Ikzelf heb m'n Nokia oortjes maar weer opgezocht en prop die in m'n oren alvorens te gaan bellen. Is ook wel makkelijk, omdat ik in veel verschillende auto's rij.
Beetje ouwerwets wellicht, maar rijden in een '86er 740 is dat ook :-)
groet, Sietse

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 21:20 #1339272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedraad
precies, het is net als met een netwerk dat je veel en onder zware omstandigheden gebruikt: uiteindelijk wil je gewoon weer bedraad...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 22:03 #1339276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Losse parrot
Sinds gisteren heb ik een losse Parrot MINIKIT SLIM die aan de zonneklep geklemd wordt. Via Bluetooth communiceert het ding dan met de telefoon of smartphone. Prima geluid en je kunt met een hand en zonder te kijken een telefoonnummer uitkiezen. Erg tevreden mee
Bovendien neem je deze dus heel makkelijk mee naar een andere auto: er hoeft niets ingebouwd te worden. Kost 69 Euri. Een aanrader.
Linkje: <a href=" www.parrot.com/catalog/products/parrot-minikit-slim/ "> www.parrot.com/catalog/products/parrot-minikit-slim/

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 00:57 #1339285 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic In, Uit, In, Uit, maar niet Aan, Uit, Aan, Uit
Hallo Volvisti
Alleen als je echt vaak in en uit de auto moet, dan is een minikit slim (en waarschijnlijk iedere carkit die niet vast ingebouwd is) niet echt ideaal.  Met een stop of 20 binnen zo'n 4 uur was m'n telefoon (Nokia van zo'n 7 jaar geleden), die ik net van te voren opgeladen had, al weer redelijk leeg.  Dit omdat je niet bij iedere keer uitstappen het ding uit wilt zetten (bij zoveel stops binnen die tijdsperiode) en telefoon en minikit proberen contact te houden.  Ook als je je verwijdert van de auto.
Ik zie het trouwens als een tijdelijke oplossing.  Ooit komt er een vaste carkit (waarschijnlijk Bury) of een radio met BT plus een losse houder met oplader (waarschijnlijk Bury) in.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 10:49 #1339300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uutzet'n
Die minikit gaat vanzelf uit bij inactiviteit en wordt weer wakker als de auto beweegt. Hoelang die batterijlading werkt weet ik niet. Bij mijn android zet ik met één druk bluetooth aan of uit. Dat scheelt dan weer batterij. Maar bij veel in- en uitstappen zou ik eerder nog een bluetooth oortje gebruiken. Alleen het geluid en de bediening zijn wat minder handig dan.

Moderators: Jerry Stam