bluetoothradio of parrot
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 08:54 #1090239
door Ries van Lomwel
bluetoothradio of parrot is gemaakt door Ries van Lomwel
Leden en passanten,
Ik wilde de topic van JP niet vervuilen maar ik heb een vraag. De V70 is zo goed als verkocht en ik ga voorlopig met de groene rijden (wat een straf) en zoek naar een tweede 945 met automaat Jammie..... In de V70 had ik een parrot die erg goed werkte. In de groene zit een Volvo radio 503 die dus geen bluetooth heeft. Is er een Volvo radio die dat wel heeft en in de groene past? Of moet ik zo'n ding bij de Halfords halen (alleen die Sony ziet er een beetje ingetogen uit, de rest blert blauw en rood)
Ik wilde de topic van JP niet vervuilen maar ik heb een vraag. De V70 is zo goed als verkocht en ik ga voorlopig met de groene rijden (wat een straf) en zoek naar een tweede 945 met automaat Jammie..... In de V70 had ik een parrot die erg goed werkte. In de groene zit een Volvo radio 503 die dus geen bluetooth heeft. Is er een Volvo radio die dat wel heeft en in de groene past? Of moet ik zo'n ding bij de Halfords halen (alleen die Sony ziet er een beetje ingetogen uit, de rest blert blauw en rood)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 09:29 #1338922
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zag er 1 in de advertentie
Zag er 1 in de advertentie bij de Lidl vanaf zaterdag, eur 69 incl losse microfoon.
Voor die centen altijd het proberen waard.
Groet Paul
Voor die centen altijd het proberen waard.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 09:44 #1338924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tinnef
De 1 din radio's van Volvo die ik ken zijn intussen erg verouderd en klinken geen van alle ook maar een beetje fatsoenlijk.
Ik zou voor een goede aftermarket radio gaan. Zelf heb ik een redelijke JVC met ingebouwde A2DP ontvanger. zodat alle geluidgestuurde functies van je smartphone (Telefoon,Navigatie, je muziek etc) over de radio komt.
Voordeel: Alles zit in een apparaat. verbinden is een eitje. Alles wat op je smartphone staat kun je over je radio gebruiken.
Nadeel: bij mijn radio is wel dat de microfoon niet helemaal top. Je moet nadrukkelijk articuleren. Dat doet een Parrot beter denk ik.
Ik zou voor een goede aftermarket radio gaan. Zelf heb ik een redelijke JVC met ingebouwde A2DP ontvanger. zodat alle geluidgestuurde functies van je smartphone (Telefoon,Navigatie, je muziek etc) over de radio komt.
Voordeel: Alles zit in een apparaat. verbinden is een eitje. Alles wat op je smartphone staat kun je over je radio gebruiken.
Nadeel: bij mijn radio is wel dat de microfoon niet helemaal top. Je moet nadrukkelijk articuleren. Dat doet een Parrot beter denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 09:54 #1338925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smaken verschillen
Smaken verschillen natuurlijk, maar de CT en CR 906 radio`s klinken wat mij betreft meer dan fatsoenlijk, zelfs in vergelijking met het 8 speaker premium sound system in mijn 960.
Als je geen gedoe wilt, dan kun je het beste op zoek gaan naar een goede after market radio.
Als je geen gedoe wilt, dan kun je het beste op zoek gaan naar een goede after market radio.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 10:00 #1338927
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor mij...
gaat er nog steeds niets boven een goede parrot in de auto, kompleet met zwanenhals.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 10:40 #1338929
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Parrot
Nog even een domme vraag: Ik ben ook erg tevreden over de kwaliteit van de parrot CK3100 maar als ik hem in de groene in wil bouwen in combi met de Volvo radio 503 neem ik aan dat er ook zo'n ISO2 bekabeling op moet of kan ie er zo in?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 11:28 #1338935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is een verloop te verkrijgen
Is een verloop te verkrijgen tussen Volvo en Iso en dan is het plug and play.
Groet Paul
(die alleen maar goede ervaring met Parrot systemen heeft)
Groet Paul
(die alleen maar goede ervaring met Parrot systemen heeft)
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 11:47 #1338936
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic CT-906
Zelf zoek ik ook nog een goede carkit waarmee ik ook muziek kan streamen naar de radio. Nu jullie ervaringen hebben/zoekende zijn, weet een van jullie of dat ook werkt met dat standaard verloopje?
Ideaal is natuurlijk dat je de muziek van je smartphone via de versterker van de radio naar de luidsprekers laat lopen. Kan daarover dus nergens een duidelijk antwoord vinden. Heb zelf een CT-906 met wisselaar en wil graag dat alles goed blijft werken.
Gr. Chris
Ideaal is natuurlijk dat je de muziek van je smartphone via de versterker van de radio naar de luidsprekers laat lopen. Kan daarover dus nergens een duidelijk antwoord vinden. Heb zelf een CT-906 met wisselaar en wil graag dat alles goed blijft werken.
Gr. Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2011 11:52 #1338938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bluetooth radio
Kijk hier eens naar. Ik gebruik al jaren zo'n radio in mijn Volvo's. Bevalt prima voor weinig geld.
www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_26352.htm
Groeten,
Frans
Lid 1216
www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_26352.htm
Groeten,
Frans
Lid 1216
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2011 17:19 #1339055
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuze
Ik heb primair gekozen voor de kwaliteit/ervaringen die we hebben met de twingeling. Eerst zat er "dure" autoradio (180 euro of zo) in met bluetooth maar zowel de kwaliteit als connectiviteit vielen tegen. Veel achtergrondherrie, steeds weer moeizaam aanmelden, dat soort dingen.
Op een gegeven moment "moest" ze een Blackberrie van de zaak hebben en daar hoort bij hen een handsfree inrichting bij. Nog steeds dezelfde radio, op het werk is de parrot ingebouwd en het werkt perfect.
Aan de andere kant, 70 euro en tevreden zijn is niet verkeerd. Ik betaalde 300 voor mijn praatpapegaai, ben redelijk tevreden (m.n. omdat ik mijn dongel niet aangesloten krijg voor het navigatie gedeelte, de opstarttijd is mij te lang (ja, 30-60 of 3 seconden scheelt toch!) en je moet even wennen aan de menustructuur. De kwaliteit en geluid zijn heel goed, jammer dat mijn telefoon (begrijpelijk, maar toch) niet compatibel is. Er is een lijst waar je op MOET kijken....
Voor mij het belangrijkste: als je veel onderweg bent is het gesproken kiezen (voice dialing) echt onmisbaar. Ik wil niet alleen hands free gebeld worden, ik moet ook kunnen bellen. En dan is pielen met een telefoon toch gevaarlijk en anderzins straks 300 euro.
En zo maakt eenieder zijn keuze.
Op een gegeven moment "moest" ze een Blackberrie van de zaak hebben en daar hoort bij hen een handsfree inrichting bij. Nog steeds dezelfde radio, op het werk is de parrot ingebouwd en het werkt perfect.
Aan de andere kant, 70 euro en tevreden zijn is niet verkeerd. Ik betaalde 300 voor mijn praatpapegaai, ben redelijk tevreden (m.n. omdat ik mijn dongel niet aangesloten krijg voor het navigatie gedeelte, de opstarttijd is mij te lang (ja, 30-60 of 3 seconden scheelt toch!) en je moet even wennen aan de menustructuur. De kwaliteit en geluid zijn heel goed, jammer dat mijn telefoon (begrijpelijk, maar toch) niet compatibel is. Er is een lijst waar je op MOET kijken....
Voor mij het belangrijkste: als je veel onderweg bent is het gesproken kiezen (voice dialing) echt onmisbaar. Ik wil niet alleen hands free gebeld worden, ik moet ook kunnen bellen. En dan is pielen met een telefoon toch gevaarlijk en anderzins straks 300 euro.
En zo maakt eenieder zijn keuze.
Moderators: Jerry Stam