Mooi Huis, Geen Huursubsidie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dirk342 schreef : kost me netto (dus met de belastingaftrek er al vanaf) alleen aan hypotheekkosten en verzekeringen (om af te kunnen lossen) 1500 euro per maand.
En die belastingaftrek dan ?Dirk342 schreef : Deze centjes die ik nodig heb krijg ik van helemaal niemand
Waar voor de een huurtoeslag noodzakelijk is, is voor de ander hypotheekrente-aftrek noodzakelijk.
Uiteindelijk wonen de meeste mensen dus in huizen die ze niet zouden kunnen betalen zonder rijkssteun.
Bij huursubisidie heeft iedereen een gekleurde mening en voor de aftrek voor de rente over een torenhoge schuld (in de volksmond "eigen woning") is het vanzelfsprekend.
Persoonlijk ben ik voor afschaffing van de renteaftrek en de huurtoeslag. Zeker nu, is het een mooi moment dat iedereen weer alleen dat koopt/huurt, wat hij kan betalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Even een kleine nuance, als 21-jarige val je onder het minimum<a href=" www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon ">jeugdloon. (niet minimumloon)Het is overigens voor de werkgever niet verboden om meer te betalen...........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt natuurlijk nog wat terugkrijgen, maar dus geen huursubsidie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ervaringsdeskundige weet ik wat het betekent als je gevangene bent in en van een stapel stenen. Naast de huur heb je ook nog "even" wat kosten als sleutelgeld en borg (meestal 2 maandtermijnen, legt u daar maar neer) en de inrichting. Zelfs als je minimaal bezig bent zijn de startkosten al gauw 2-3 maandsalarissen.
Wat je zou kunnen doen (let op: gaat pijn doen!) is om per maand 200 euro apart te leggen. Op een rekening waar je bijna niet aan kunt komen. Heeft twee voordelen: je spaart in een jaar die 2-3 maandsalarissen bij elkaar plus je weet wat het is om dat geld niet ter beschikking te hebben. (Ik betaalde vroeger huishoudgeld aan mijn ouders, da's vergelijkbaar maar dan heb je geen spaargeld
Succes man!
- V700 register
- Nieuw lid
-
800 netto per maand is wel heel weinig als je hier ook nog 40 uur voor moet werken.gerryberrie schreef : Onthoud ook dat ik als 21 jarige nog gebonden ben aan Minimumloon...
Ik verdien een kleine 800 euro per maand.
Zal ook niet akkoord gaan met een minimumloon en de meeste werkgevers zitten daar dan ook ruim boven.
Andere baan zoeken of met je werkgever gaan praten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eigenlijk net als een Volvo 900: als-ie te zwaar of te duur voor je is, moet je Fiat Pinda gaan rijden.
Sorry, maar hier ga ik als rooie rakker toch even rechtsaf. Vrijheid betekent ook verantwoordelijkheid die je zelf moet nemen en waarvan je de consequenties zelf mag dragen.
Succes op de woningmarkt.
- christina de haan
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat is extreem, zeker nu.Jee schreef : Persoonlijk ben ik voor afschaffing van de renteaftrek en de huurtoeslag. Zeker nu, is het een mooi moment dat iedereen weer alleen dat koopt/huurt, wat hij kan betalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de oorlog niet meer buiten geweest?wimpi schreef : Zal ook niet akkoord gaan met een minimumloon en de meeste werkgevers zitten daar dan ook ruim boven.
Andere baan zoeken of met je werkgever gaan praten.