Mooi Huis, Geen Huursubsidie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 09:31 #1335423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic net zo goed

Dirk342 schreef : kost me netto (dus met de belastingaftrek er al vanaf) alleen aan hypotheekkosten en verzekeringen (om af te kunnen lossen) 1500 euro per maand.

Dirk342 schreef : Deze centjes die ik nodig heb krijg ik van helemaal niemand

En die belastingaftrek dan ?
Waar voor de een huurtoeslag noodzakelijk is, is voor de ander hypotheekrente-aftrek noodzakelijk.
Uiteindelijk wonen de meeste mensen dus in huizen die ze niet zouden kunnen betalen zonder rijkssteun.
Bij huursubisidie heeft iedereen een gekleurde mening en voor de aftrek voor de rente over een torenhoge schuld (in de volksmond "eigen woning") is het vanzelfsprekend.
Persoonlijk ben ik voor afschaffing van de renteaftrek en de huurtoeslag. Zeker nu, is het een mooi moment dat iedereen weer alleen dat koopt/huurt, wat hij kan betalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 09:32 #1335422 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re; Minimumloon
Hallo Gerben,
Even een kleine nuance, als 21-jarige val je onder het minimum<a href=" www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon ">jeugdloon. (niet minimumloon)Het is overigens voor de werkgever niet verboden om meer te betalen...........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 09:37 #1335424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend
Vervelend om te moeten melden, maar ons huishoudgeld is ongeveer 850 euro voor een appartement met een huur van 380 euro. Huishoudgeld is echt huishouden, geen uitgaan, kleedgeld of auto's. En ik denk dat we behoorlijk zuinig doen.
Je kunt natuurlijk nog wat terugkrijgen, maar dus geen huursubsidie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 09:45 #1335425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blij zijn
Gerben
Als ervaringsdeskundige weet ik wat het betekent als je gevangene bent in en van een stapel stenen. Naast de huur heb je ook nog "even" wat kosten als sleutelgeld en borg (meestal 2 maandtermijnen, legt u daar maar neer) en de inrichting. Zelfs als je minimaal bezig bent zijn de startkosten al gauw 2-3 maandsalarissen.
Wat je zou kunnen doen (let op: gaat pijn doen!) is om per maand 200 euro apart te leggen. Op een rekening waar je bijna niet aan kunt komen. Heeft twee voordelen: je spaart in een jaar die 2-3 maandsalarissen bij elkaar plus je weet wat het is om dat geld niet ter beschikking te hebben. (Ik betaalde vroeger huishoudgeld aan mijn ouders, da's vergelijkbaar maar dan heb je geen spaargeld ;))
Succes man!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 12:40 #1335439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic loon

gerryberrie schreef : Onthoud ook dat ik als 21 jarige nog gebonden ben aan Minimumloon...
Ik verdien een kleine 800 euro per maand.

800 netto per maand is wel heel weinig als je hier ook nog 40 uur voor moet werken.
Zal ook niet akkoord gaan met een minimumloon en de meeste werkgevers zitten daar dan ook ruim boven.
Andere baan zoeken of met je werkgever gaan praten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 12:56 #1335440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic loon
Met alleen de zaterdagen verdien ik als 21 jarig al 4 a 5 honderd per maand bij. Voor mij geldt wel bruto = netto. Maar voor onder de 10 euro per uur sta ik echt niet op ;-)Misschien eerst maar eens denken aan school of bijvoorbeeld het grote rijbewijs, voordat je op jezelf gaat wonen? Betaald zich later terug!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 14:59 #1335446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij het volgende stoplicht rechtsaf
Het is altijd makkelijk om te balen als je iets niet krijgt van de overheid en dan een emmer met kritiek leeg te gooien. Niemand verplicht je echter om dat huis te huren, het is vrijwillig. Is een woning te duur voor je, dan kan het simpelweg niet.
Eigenlijk net als een Volvo 900: als-ie te zwaar of te duur voor je is, moet je Fiat Pinda gaan rijden.
Sorry, maar hier ga ik als rooie rakker toch even rechtsaf. Vrijheid betekent ook verantwoordelijkheid die je zelf moet nemen en waarvan je de consequenties zelf mag dragen.
Succes op de woningmarkt.

• christina de haan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 15:29 #1335448 door christina de haan
Beantwoord door christina de haan in topic gewoon
hey gerben

nog even wachten,2 jaar is zo om
en anders doe je net als harnt,zoek een vrouw met een huis en  gek is op volvo's

groetjes christina

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 15:30 #1335449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo dan

Jee schreef : Persoonlijk ben ik voor afschaffing van de renteaftrek en de huurtoeslag. Zeker nu, is het een mooi moment dat iedereen weer alleen dat koopt/huurt, wat hij kan betalen.

dat is extreem, zeker nu.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 15:31 #1335450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na

wimpi schreef : Zal ook niet akkoord gaan met een minimumloon en de meeste werkgevers zitten daar dan ook ruim boven.
Andere baan zoeken of met je werkgever gaan praten.

de oorlog niet meer buiten geweest?

Moderators: Jerry Stam