Mooi Huis, Geen Huursubsidie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 23:15 #1335388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gratis wonen

Gratis wonen----&gt;  <a href=" www.stolpnieuwesluis.nl/ " target="_blank" onclick="window.open('/ www.stolpnieuwesluis.nl/ ','','');return false;">KLIK (Mooie berekeningen en een grenzeloos optimisme heeft de verkoper, dat wel)

Maarruh, Jammer Gerben het klonk als een koopje en een potentiele sleutelplek... Kunnen je ouders niet borg staan oid?
gR

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 23:23 #1335391 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Schuur..?
Hoeveel bakstenen kunnen er in die schuur, c,q. garage? Da`s veel belangrijker...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 23:26 #1335392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar...
Hé Gerben,
Raar...Dus je kunt je er wel inschrijven, en dan weten ze dus ook je leeftijd en financiële situatie, en dan bieden ze je een huis aan om die later weer terug te trekken vanwege iets dat ze al hadden kunnen weten????
Raarrrr... En irritant ook!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 23:26 #1335394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedkoper..

Er zijn nog goedkopere huurhuizen Gerben:

----<a href=" www.elkien.nl/optiemodel.aspx?steID=2&am...ingtype=3&page=1 " target="_blank" onclick="window.open('/ www.elkien.nl/optiemodel.aspx?steID=2&am...ingtype=3&page=1 ','','');return false;">Kalik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 23:26 #1335393 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gratis geld

rudiger schreef :  
Gratis wonen----&gt;  KLIK (Mooie berekeningen en een grenzeloos optimisme heeft de verkoper, dat wel)

Maarruh, Jammer Gerben het klonk als een koopje en een potentiele sleutelplek... Kunnen je ouders niet borg staan oid?
gR

Gratis wonen, maar alleen als  alles altijd verhuurd is en je een Hypotheek kunt krijgen voor dat bedrag en de verstrekker toestaat dat je delen verhuurt.
En de prijs is gedaald, maar nu JIJ het gaat kopen stijgt de prijs weer natuurlijk Zelden groter gelul gezien, op Quality investments na dan.There is no such thing as a free lunch
Groeten,Jeroen
+++t blijft behelpen+++
If it doesn't blow, It sucks.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 23:33 #1335395 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet terug in de tijd.....
Voor mijn ouders goldt hetzelfde, eerst een kind, dan pas op de wachtlijst voor een huis.
Lekker veel privacy als je pas getrouwd bent, met je baby, en je schoonfamilie op je lip........
ene €450,00 lekker goedkoop? tis bij mij nog steeds F 1000,00 Nederlandsche Guldens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 07:45 #1335408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend
voor je Gerben, echter (en dat is de realist in me) word ik soms wel eens moe van mensen die over een bedrag van 422 p.mnd aan huur lopen te 'nuilen'.
Zal je ook uitleggen waarom, het huis (gekocht) waar ik in woon kost me netto (dus met de belastingaftrek er al vanaf) alleen aan hypotheekkosten en verzekeringen (om af te kunnen lossen) 1500 euro per maand.  Hierbij is geen gas, water, licht geteld en heb ik samen met mijn zoon nog geen snee brood gegeten.  Laat staan een oliefilter oid voor mijn auto's gekocht....
Deze centjes die ik nodig heb krijg ik van helemaal niemand en moet ik zelf zorg voor zien te dragen.  Net zolang ik dat ook al mijn hele leven met andere woningen heb gedaan (zowel huur als koop).  Ik heb nooit geen 'hoersubsidie' (vrij naar Najib Amali) aangevraagd en/of gekregen.  Alleen al ruim 25 jaar keihard gewerkt voor de benodigde poen. Dit voor het merendeel als zelfstandige, maar ook periodes gekend dat ik 2 werkgevers had.
Mijn advies: zorg dat je die woningvereniging kunt overtuigen dat jij dat geld WEL bij elkaar kunt verdienen en dat er dan ook nog ruimte is om van te leven.  Ook werkt dit voor jezelf wel eens heel verhelderend, je ziet of je daadwerkelijk ruimte hebt, of dat je er een stapje bovenop moet doen met werken.  Of dat je het hele plan moet laten varen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 09:08 #1335416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Het zal vast volgens de eigen regeltjes van de woninbouw zijn, maar het komt niet zo sympathiek over. Hebben woningbouwverenigingen volgens mij vaker last van.Je zou ze nog kunnen proberen te overtuigen zoals Dirk zegt. Staatje maken met de kosten die je denk te moeten gaan maken en daar je inkomsten tegenover zetten. Ik heb het ook een paar keer gedaan, en het viel me meestal tegen, als ik het "eerlijk" deed. Voorzetje: - huur weet je al- gas/licht (€ 100 euro per maand ?) - eten (€ 200 euro per maand, als je alleen eet en zuinig doet- ziektekostenverzekering)- kleedgeld- uitgaan / hobby- diverse kleine uitgaven- telefoon- "reserveringen". 90 euro per maand bij ons (appartement in Heerenveen), voor kosten die je niet maandelijks hebt. Afvalstoffehheffing, rioolrecht, inboedel- en persoonlijke WA verzekering etc). En tja, dat onze overheid je beneden een bepaalde leeftijd en boven een bepaalde huur geen huursubsidie verstrekt.... Als je ergens zou moeten wonen zou dat lukken, voor een huur onder die grens. Ik snap wel dat ze een grens trekken en daarboven als "luxe" beschouwen (en daar niet aan meebetalen). In het noorden zit je nog zo gek, niet, met die huren. Het zou toch ook wel erg luxe zijn als je als 21-jarige een huis met behoorlijk grond erom heen kunt huren, mede mogelijk gemaakt door de overheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 09:08 #1335417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
begrijp ook niet waarom je huursubsidie nodig hebt op een bedrag van 422 euro per maand. Verdien (krijg) je dan zó weinig dat je dat niet op kan brengen?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2011 09:22 #1335421 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Antwoorden
Waarschijnlijk heeft er iemand liggen slapen bij Elkien want al mijn gegevens waren al bekend...het is en blijft inderdaad een rare en vreemde actie van de  woningcorporatie.
Maargoed, het is gebeurd en woningcorporaties hebben wel eens vaker rare praktijken.
Onthoud ook dat ik als 21 jarige nog gebonden ben aan Minimumloon...
Ik verdien een kleine 800 euro per maand.
422 euro per maand eraf, 120 euro zorgverzekering eraf (70+ terug van de belasting)Dan nog electra, water en gas eraf (150 geschat), dan nog wegenbelasting, auto verzekering en andere verzekeringen + nog brandstof kosten voor heen en weer rijden...
En dan moet ik nog zien te eten en te drinken......
+Nog mogelijke andere opcenten van de gemeente.
+ telefoon en internet+hobby en andere zaken.
Ofwel: totaal Geen kans.
Ouders waren niet van plan garant te gaan staan, kan ik me ook wel voorstellen.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam