Ontschorsen en APK [was: Zet in de juiste volgorde: RDW - Vogels - APK - G2>G3]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor het meedenken en 'sparren' van ideeën, meningen en feiten!Vandaag niet de tijd gehad om nog ergens iets na te vragen behalve bij de APK-garage. Zodra ik meer nuttige info heb, zal ik dat zeker melden.
Tot nu toe samengevat:- een geschorste auto mag niet op de openbare weg, ook niet geparkeerd, tenzij op weg naar een (aantoonbare) APK-keuring- de auto moet op de openbare weg minimaal WA-verzekerd zijn- op de dag van APK-keuring hoeft de auto niet APK-goedgekeurd te zijn- als je de schorsing opheft, moet de auto weer aan alle verplichtingen, dus ook APK, voldoen
Dus: je kunt met een ongekeurde geschorste verzekerde auto zonder problemen op weg naar een aantoonbare APK-keuring?
Wat niet wegneemt dat een oprijwagen natuurlijk nog steeds een heel erg goede optie is! Ik zoek namelijk niet het gevaar, maar wel de mogelijhkheden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je precies met een afmelding? Dat de auto afgekeurd afgemeld is? Dat is het probleem niet, daar kreeg ik de boete al voor binnen (toen 'ie nog niet geschorst was).jhuijsmans schreef : ...Op de dag van de apk (je moet wel een afmelding hebben) ben je niet apk plichtig met de wagen...
Groeten weer,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mits je verzekering een geschorste en ongekeurde auto wil dekken. Maar aangezien je verzekering door is gelopen (en de verzekeraar van de situatie op de hoogte is neem ik aan) is dat het geval ?André Swart schreef : Dus: je kunt met een ongekeurde geschorste verzekerde auto zonder problemen op weg naar een aantoonbare APK-keuring?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb bij de verzekering niet gemeld dat ik de auto geschorst heb. Heb dus onnodig premie betaald, maar aangezien ik geen idee had hoe snel of langzaam de auto weer op de weg zou zijn, vond ik dit de handigste optie. Laatste puntje zal dus het controleren van de polis zijn om te weten of zij dekken bij een niet-gekeurd voertuig.henk 940LPT schreef : ...en de verzekeraar van de situatie op de hoogte is...
Wettelijk en boete-technisch zijn we er dus uit denk ik, verzekeringstechnisch i.v.m. schade is een belangrijk controlepunt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij mag je m naar de APK brengen geschorst zelfs
<a href=" www.rdw.nl/nl/particulier/auto/keuren/Pages/SchorsenenAPK.aspx "> www.rdw.nl/nl/particulier/auto/keuren/Pages/SchorsenenAPK.aspx
Schorsen en APK </h1>U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen. <div class="publishing-page-content">Een daarvan is de <abbr title="Algemene Periodieke Keuring">APK</abbr>-keuringsplicht.
Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de <abbr title="Algemene Periodieke Keuring">APK</abbr>-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer <abbr title="Algemene Periodieke Keuring">APK</abbr>-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.
U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden. Zorg er wel voor dat het voertuig op de bewuste dag <abbr title="Wettelijke Aansprakelijkheid">WA-</abbr>verzekerd is.
Ook moet u de afspraakbevestiging voor de <abbr title="Algemene Periodieke Keuring">APK</abbr>-keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.
Dus als je Vogels en APK op dezelfde dag kunt doen. dan klopt t helemaal.
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Officieel mag dat dan weer niet, aangezien mijn reis van thuis naar APK-garage bij lange na niet via Vogels loopt. Maar als ik het geografische stukje APK-garage naar Vogels illegaal weet te overbruggen, is er weer niets aan de hand; men weet immers niet waar ik de auto vandaan naar de APK rijd
Ach ja, zo kom je letterlijk steeds weer omwegen tegen.
Waarschijnlijk wordt het eerst testen of hij op de nieuwe LPG-installatie blijft lopen, dan APK, dan door naar Vogels. En anders eerst Vogels en dan APK.We zien nog wel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nop, Vogels doet alleen autogas.ruspek schreef : ...Maar dan nog, kan Vogels geen APK doen?...