Interessepeiling 'Group Buy' RVS uitlaten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jelmar86 schreef : @Frans; ik heb wel wat moois voor jou, wat nog niet eens in de buurt komt van €1000!
ik ben nieuwsgierig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niels 944 16V schreef : @Jelmar (of iemand anders die, anders dan ik, wel enig idee heeft waar 'ie over praat) kan je me wellicht nog iets vertellen over mijn vragen? Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat een downpipe is en uit hoeveel onderdelen de uitlaat van mijn zestienkleppert bestaat. Ik snap dat een prijs geven lastig is, maar ik zal 't niet laten zitten op een tientje meer of minder.
Wat ik zoek is feitelijk zo origineel mogelijk, maar dan een unit die nooit meer roest.
-klinkt 'ie anders met RVS uitlaat?
-ziet de uitlaat er anders uit dan origineel?/is er een uitlaat leverbaar met de standaard maat voor de metalen pijp, cat en demper(s??) voor een 16V?
-wat kost een volledig RVS systeem (min of meer) als ik alles wil vervangen door goede kwaliteit pijp/demper/cat etc?
ik proberen te antwoorden? Je kan zo'n uitlaat compleet bestellen bij Ferrita maar dan wordt het vel over je oren getrokken. Reken op zo'n 750 à 800 euro.
Het geluid wordt iets donkerder naarmate de uitlaat langer onder je auto zit.
Downpipe is het gedeelte van turbo naar uitlaat.
Uitlaat ziet er hetzelfde uit maar is wèl van rvs.
Voor prijzen moet je bij Jelmar zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tomaat schreef : ik proberen te antwoorden? Je kan zo'n uitlaat compleet bestellen bij Ferrita maar dan wordt het vel over je oren getrokken. Reken op zo'n 750 à 800 euro.
Het geluid wordt iets donkerder naarmate de uitlaat langer onder je auto zit.
Downpipe is het gedeelte van turbo naar uitlaat.
Uitlaat ziet er hetzelfde uit maar is wèl van rvs.
Voor prijzen moet je bij Jelmar zijn.
Dank voor de moeite Frans! De downpipe is voor mijn ongeblazen 2.3 16V (helaas...) door afwezigheid van een Turbo dus niet van toepassing.
Maar als ik 't goed begrijp is de deal die Jelmar wil organiseren met uitlaten bij/door zijn bedrijf gemaakt en op maat gemaakt (en alle dempers en dergelijk besteld bij Ferrita) voor waarschijnlijk wat meer betaalbare prijzen. (Jelmar?)
Mijn 940 gaat er nooit meer uit, dus wat dat betreft zie ik 't als in inverstering. weet wel dat ze niet goedkoop zijn maar een levenlang geen roest lijkt me lekker.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet will (ben benieuwd)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Naar mijn idee al heel wat belangstelling. Kan er al een prijs idee gegeven worden aan dit uitlaat-hongering-publiek Jelmar?
- V700 register
- Nieuw lid
-
bodejodel schreef : Wat is het verschil tussen Ferrita en Simons dempers? Is bij beiden het binnenwerk ook volledig van RVS?
Simons rvs? Wat raar dan dat die dingen altijd wegrotten (ervaringsdeskundige had ze altijd onder de Amazon en ooit ook onder z'n 740)
- V700 register
- Nieuw lid
-
@frans; je haalt nu wat dingen door elkaar. Maakt niet uit natuurlijk, maar de simons dempers die ik koop zijn van degelijk rvs, en geen rommel.
Daar bij heb ik Ferrita dempers als optie gezet aangezien die duurder en wat lastiger te verkrijgen zijn.
Daar bij heb ik lasnaden gezien bij de met de hand gemaakte ferrita dempers waar ik niet heel blij van werd.
Zeker niet na verloop van een aantal jaar, zou jij moeten weten frans.
Dempers kopen van de firma EPS is ook een optie, maar je zult schrikken van de prijs!
Wat betreft het geluid van de uitlaten.
Ik gebruik free flow absorptiedempers, en geen schottendempers, dus ja het zal wat meer geluid produceren.
Dat wil dus niet zeggen dat het een blèrende sjonniebak word!!