Gerryberrie's Nieuwste aanwinst: een 764 GLE TD van 1984! (en dit keer een betere keuze!)
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">HAhahaMathy schreef : Hallo Gerben
Als moderator is het mijn plicht je te waarschuwen. Ik ga er dan ook van uit dat je bovenstaande als zodanig opvat.
groetjes
Mathy
Je hebt je er weer mooi uit gepraat Mathy, prachtig gedaan!
Ik dank je hierbij, voor je goed bedoelde waarschuwing, ook al heb je de grap zelf open en wijd openbaar op een forum voor iedereen te lezen gezet hahaha.
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Jup!Tomaat schreef : huizen zien er niet echt krottig uit Gerben. Is die niettestoppenstadsvernieuwingsdrang bij jullie ook aan de gang soms? Dit geheel off topic natuurlijk.
De huisjes staan al een half jaar leeg.
Huisjes zijn uit de jaren '70, nog best netjes en door de jaren heen goed onderhouden en voorzien van alle 'moderniteit'..en prachtige grote tuinen erachter...toch..met behulp van subsidies uit Den Haag, is de gemeente furieus bezig de hele wijk te "vernieuwen en te moderniseren".
(Niet alleen hier bij ons, maar wel op 3 of 4 locaties in het "Dorp" gaat alles vlak en overnieuw..honderden woningen....en dan ook nog de nieuwbouw gewoon op boerenland niet mee-rekenend)
Alles moet dus plat, en Nieuwbouw volgens "top-standaard" en een huurverhoging van 200%
Niemand hier was en is er zo happy mee...maar agja..ze werken je toch je huisje wel uit :)Als je hem vrijwillig peerde kreeg je een paar duizend euro "verhuisbonus" mee.(hier genoemd: de oprotbonus)
Gelukkig hebben wij een koophuis aan de overkant, waar de gemeente geen plannen mee heeft en er dus ook niks mee gaat doen.
Ook een leuk idee: de nieuwe huisjes krijgen Rode bakstenen, maar de oude koophuizen, zoals onze, houden hun gele baksteentjes...dit zodat iedereen kan zien wat de oude koop en de gloednieuwe huurwoningen zijn.
Nou is het nog de vraag..of er uberhaupt genoeg mensen zijn in dit dorp..die ook nog eens het geld hebben, om die gloedjenieuwe niewbouw te gaan bewonen..staat het straks gewoon alsnog leeg..
Zag laatst ook een leuke Docu op TV over "nieuwbouw leegstand" en dat er furieeus word gebouwd..om leeg te staan...
Dit allemaal geheeel offtopic natuurlijk.
Groeten,Gerben</div>
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Omdat ik de wagen op de openbare weg heb staan (helaas geen stallingslocatie) en de wagen geen APK heeft en omdat ik de APK puntjes aan het oplossen ben...
Lag helaas vandaag de bon voor het hebben van een niet-gekeurde wagen op de mat van het CJIB.
106 eurotjes inclusief administratie kosten.
Daar word je vrolijk van.
Het viel te verwachten, jammer genoeg kan/kon ik de wagen nergens echt kwijt en kon ik hem niet schorsen en op de openbare weg hebben staan.
Helaas kon ik ook niet binnen een paar weekjes ALLE APK puntjes hebben opgelost.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je mag maximaal 2 maanden over de APK heen zijn , maar er dan ook niet mee rijden,
Doe je dat wel dan krijg je inderdaad een boete, of is deze regeling ook al verouderd ?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Op 13-7-2011 heb ik hem gekocht en op mijn naam gezet.
PAar dagen later stond ie hier in de straat.
op 9 Augustus is de "overtreding" vastgesteld staat op de bon.
Dus, ongeveer vanaf 17-7 tot 9-8 heeft hij hier STIL gestaan op het parkeerterein.Niet bewogen.
Dus zo'n 3 weken.
Maarja, de APK datum is bij de vorige eigenaar natuurlijk Al Lang overgeschreden.
Goed niks aan te doen, viel te verwachten en is het risico geweest.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een keer een apk bon gehad voor een oldtimer die op drie wielen in mijn garage stond. En ik lag in het ziekenhuis.
"Dan had u hem maar moetem schorsen he..!"
En daarna "Daar kunnen wij niets aan doen, zo zijn de regels"
we zijn er voor u..
Tja Gerben, sommige moeten krom meedenken voor hun k+t baantje. Ik noem het "pechbelasting"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Erwin
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Inderdaad Rolf, het is en blijft een flauwe rotstreek.rolfroderick schreef : Tja Gerben, sommige moeten krom meedenken voor hun k+t baantje. Ik noem het "pechbelasting"
Pech-belasting is inderdaad de juiste term.
Doe je je best, je aan de regels te houden...en de APK punten op te lossen, word je aan iedere kant begrensd door vreemde regeltjes en uiteindelijk een bon.
Zo verdienen ze iniedergeval wel altijd geld!
@ErwinE:
Er is hier echt Nergens! een plekje of locatie te krijgen...
Meeste plekken of locaties, die iniedergeval betaalbaar zijn, vind ik in het midden en het zuiden van het land...maar das mij te ver.
Hier is het of absurd duur, of gewoon niet aanwezig.
Ja..als je een Boer te vriend heb, heb je geen probleem...helaas heb ik geen bevriende boeren..
Groeten,Gerben</div>
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Gisterochtend(woensdag 24-
Wagen daar neergezet en sleutel door de brievenbus.
Daarna weer naar huis toe gelopen (ja, de lasser is op loop afstand van mij vandaan
In de middag proberen contact op te nemen: helaas geen gehoor.
Dus maar even weer erheen gelopen om een kijkje te nemen.Mijn Wagen was onaangeroerd.stond nog steeds op dezelfde manier op dezelfde plek...zijn loodsje was nog opslot en er was geen mens te bekennen.
Maar een loopje om zijn huis gemaakt waarbij ik ineens hoor "HEEJ!" en hij er aan komt stormen.
Hij verteld me dat het helaas niets gaat worden, zijn vrouw was in de nacht onwel geworden en met spoed naar het ziekenhuis gegaan en ze lag daar op de hartbewaking.
Hij had er dus geen zin in om wat te gaan doen (wat ik me goed kan voorstellen) en ging over een kwartiertje weer naar haar toe in het ziekenhuis.
Hij zei, sorry, maar neem maar weer mee, voorlopig doe ik even niets meer.
Over een week of 2 moest ik maar weer eens contact op nemen.
Helaas, helaas dus, wagen is niet gelast, zal komende weken ook niet gebeuren, maar ik heb er alle begrip voor.
Hoop dat het met zijn vrouw goed gaat komen.
Maar even wachten en over 2 weekjes weer proberen en anders even een andere lasser zien te vinden. Ik zit namelijk toch ook met de APK..en 2 bonnen is mij wat veel.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ben blij met het resultaat, bodem is dicht en de wagen kan er weer tegen.
Op naar de APK!
Groeten,Gerben