Twitter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 19:46 #1323681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Di-gitaal
Ik ontmoet zowel mensen IRL (in real life..) als via fora, twitter en facebook.
Of het zinvol is? Mwah....
  • mijn huidige/komende opdracht alsmede ons huis heb ik te danken aan mensen die ik heb leren kennen in een lokaal, virtueel "café".
  • hulp bij het sleutelen aan een zeldzaam ervaren auto door mensen die ik in eerste instantie heb leren kennen via een forum voor liefhebbers van zo'n type auto
  • ik heb vertaalopdrachten binnengehaald via twitter
  • ik "volg" mijn dochters en wat van hun vrienden via facebook (ik nodig hen zelden uit, laat die eer aan hun vrienden; zijn tenslotte niet mijn vrienden!)
  • informatie over mac problemen en software krijg ik via twee applefora
  • nieuwe producten en zakelijke (duurzaamheids-) contacten zijn begonnen via internet (fora, youtube)
en het mooiste:
als ik geen zin heb log ik niet in, kijk ik op andere fora, uitzending gemist of wat dan ook.
BOTTOMLINE: je haalt er uit wat je er in stopt. Zit je de hele dag slap te lollen via SM (social media) dan krijg je een slappe hap terug. Maar JIJ beheerst JOUW tijd. ZOniet, dan wordt het tijd voor professionele hulp. bv www.johnpeter.nl :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 20:12 #1323687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou!

jsnijder schreef : Jammer is wel dat veel mensen hierdoor continue op hun smartphones zitten te kijken en te sms-en, ook als ze met anderen bijeen zijn of zelfs met anderen in gesprek zijn.

Dát ben ik helemaal met je eens! En dat geldt wat mij betreft ook voor bellen en zo. Als je met iemand of een groep bent, vind ik het niet meer dan normaal dat je aandacht daar naar uitgaat.
Overigens wil ik wel de kanttekening maken dat het een misvatting is dat Twitter en andere 'nieuwe' media ervoor zorgt dat je mensen minder vaak ziet. Het tegenovergestelde is vaker het geval; je spreekt juist makkelijker af om elkaar te zien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 20:46 #1323693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vooroordelen
Veel vooroordelen over Twitter...
Hoewel ook vaak terecht is alles (zoals zo vaak) lang niet zo zwart wit als sommigen willen doen geloven.
Combineer twitter bijvoorbeeld met je werk (zoals ik), in de media is het een super manier om snel contact te leggen en/of snel informatie te winnen of verspreiden. Geen harde feiten maar juist leuke nieuwtjes of geruchten.

Het is erg zonde als online-tijd ten koste gaat van werkelijke contact-uren natuurlijk maar op dezelfde manier ben ik via internet juist ook interessante mensen en zelf mijn huidige (bij)baan tegengekomen. Volledig binnen mijn interesse-gebied.
Een leidraad moet het absoluut niet zijn maar als (incidenteel) hulpmiddel/hulplijn is het zeker handig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 20:51 #1323694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is em!

mbroeren schreef :

jsnijder schreef : Jammer is wel dat veel mensen hierdoor continue op hun smartphones zitten te kijken en te sms-en, ook als ze met anderen bijeen zijn of zelfs met anderen in gesprek zijn.

Dát ben ik helemaal met je eens! En dat geldt wat mij betreft ook voor bellen en zo. Als je met iemand of een groep bent, vind ik het niet meer dan normaal dat je aandacht daar naar uitgaat.
Overigens wil ik wel de kanttekening maken dat het een misvatting is dat Twitter en andere 'nieuwe' media ervoor zorgt dat je mensen minder vaak ziet. Het tegenovergestelde is vaker het geval; je spreekt juist makkelijker af om elkaar te zien.

Absoluut! En de hoofdreden waarom er denk ik ook nog zo veel weerstand is tegen nieuwe middelen van communicatie.
Iedereen pakt er willekeurig zijn smartphone bij in een gesprek
Het is al jaren lang geaccepteerd dat mensen midden in een gesprek een mobiel opnemen (belachelijk!!)
Men verwacht dat IEDEREEN elke e-mail leest (heb je daar tijd voor?!)

Je moet nog steeds zelf kunnen kiezen of je wel of niet bereikbaar bent, zodra mensen er ronduit maar vanuit gaan dat je de e-mail wel gelezen hebt of altijd je telefoon opneemt gaat het mis.

Nog een punt mbt Twitter/Nieuwe Media hierbij is dat mensen het ook niet als waarheid/feiten moeten gaan zien en zelf daadwerkelijk op onderzoek uit moeten gaan als ze de echte achtergrond/het nieuws willen weten. Nu is zelfs het journaal hier te lui voor dus het vraagt nogal wat blijkbaar...

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-07-2011 20:57 #1323695 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic mij niet gezien hoor.
Ik ben 21 en raak Twitter (en andere dergelijke vergelijkbare "SOCIALE MEDIA") echt niet aan.
En als ik me al ergens aanmeld maak ik er eigenlijk bijna nooit gebruik van...zie het nut ook niet zo.
Groeten,Gerben(iemand met een kleine achtergrond in de ICT/IT wereld en die kan programeren)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 22:01 #1323728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beschaving en etiquette
zijn altijd belangrijk. Ondanks mijn vele uren SM zal ik dat niet doen als ik met mensen in gesprek ben/ En ja ik weet ook nog hoe ik het belsignaal kan stil- of uitzetten.
Ik kan me ook irriteren aan doortikkende mensen. Net zoiets als door elkaar heen praten, dat doe je niet 1,2,3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 18:19 #1324034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi initiatief
Ben actief twitter gebruiker, vooral zakelijk en wat auto communicatie. Dus snel aangemeld bij de lijst.
@Lodewijkjes  (wel bekend van de columns in de Factor, waar ik vanwege tijdgebrek mee moest stoppen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2011 23:48 #1325064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @marconrust
@marconrust

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 15:48 #1325204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hak en haai
@hakenhaai dat ben ik dus

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 15:58 #1325205 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @leidsekade
@leidsekade

Moderators: Jerry Stam