Twitter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 13:50 #1323642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is m.i. toch wat vreemd
Het is m.i. toch wat vreemd dat sommigen hier, op een internet forum notabene, uitgebreid komen melden dat ze niets zien in sociale media en daarbij de 'ondertonen' uit de onderbuik niet schuwen.

Twitteren is overigens wel degelijk populair onder jongeren. Het is een ideale, digitale hangplek en er wordt tot diep in de nacht over van alles en nog wat gekletst. misschien gaat dat allemaal nergens over, maar so what?

Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-07-2011 13:59 #1323646 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Ik ben 18 maar raak twitter
Ik ben 18 maar raak twitter voor geen goud aan.

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 14:15 #1323647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel grappig
vind het wel grappig hier alle commentaar dat mensen liever direct met mensen kletsen, langsgaan of even bellen ipv , in dit geval Twitter. Door hier , op deze plek , te reageren , en dus ook te communiceren spreek je jezelf dus gelijk tegen wat mij betreft....... Ikzelf Twitter niet, heb er geen behoefte aan, maar heb er ook niets tegen. Heb wel Facebook , ondanks mezelf daar een account aangemaakt, en ben er achtergekomen dat dat best leuk is , én ook juist nieuwe contacten oplevert, in plaats van zoals vooraf gedacht alleen maar loze opmerkingen. Het kan met collega's en vrienden juist ook als een soort bindmiddel werken, contacten juist verdiepen omdat er op de werkplek geen tijd is voor 'een goed gesprek' , of een beetje aandacht waar de ander mee bezig is en de tijd ná het werk vaak beperkt . Dus eigenlijk net als bijvoorbeeld dit forum.

Maar dit zijn media waar je een 'tegenstander' moeilijk van kunt overtuigen dat ze nuttig, of leuk kunnen zijn. Ook wel te vergelijken als je in gesprek bent met iemand die écht niet snapt waarom je nou in zo'n oude bak rijdt ...? Is toch harstikke duur , zuipt benzine, etc........ kun je lullen als Brugman , maar die blik in de ogen blijft op onbegrip staan......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 14:29 #1323649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verslaving
Het is een soort verslaving dat 4square,
Maar aan de andere kant zie je wel waar iemand mee bezig is.
Ik zet er vaak een activiteit bij. Zo zie je waar iemand is en als je hem/haar later spreekt dan is het wel van : Hoe was je vakantie in Zwitserland. Je hebt al iets meer info in plaats van : Hoe was je vakantie?

Verder zijn de social networks wat je er zelf van maakt, soms leuk en positieve dingen, maar als je je negatief opstelt wordt dat ook negatief.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 16:38 #1323662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ken mensen....
die om onderstaande redenen ook niet op fora zitten.
Grappig om te lezen dat mensen soms een uitgesproken mening hebben over het ene en in principe het zelf doen langs een andere weg.
Er zijn vele wegen voor sociale interactie, twitter is er een van.  Ook tete-a-tete hoor ik vaak de grootste onzin en luisteren mensen mee die ik niet ken.  De verschillen zijn vaak kleiner dan je denkt. Alleen de vorm verschilt, daar moet je even doorheen prikken. Selectief zijn is de key-action in alle sociale vormen van interactie.

kilat schreef : 1. Een groot deel van je volgers bestaat uit buitenlanders.
Goed voor je ego natuurlijk al die volgers maar je hebt er niks aan. Blocken die lui! Beter nog, hef je account op.
2. 140 tekens
Wanneer heb je voor het laatst een goed gesprek gevoerd met 140 letters in een zin? Nooit toch. Cut the Crap!
3. Branding via Twitter
Kom op hey, jij bent toch veel meer dan een tijdslijn met berichten in 140 tekens. Start een echte Blog!
4. Twitteren is een werkwoord
Werkwoord? Daarin zit het woord werk. Twitteren doe je als je absoluut geen werk hebt. Anders heb je daar geen tijd voor! Zielig!
5. Twitter social media
Kappen nou hoor. Er is niks sociaals aan om een beetje online met elkaar te friemelen. Relaties leg je in het echte leven!
6. Twitter onzin
Wat een geklep de hele dag. Er wordt zoveel onzin getwitterd. Het is echt niet mooi meer. “ Even mijn schoenveter lussen, straks een bakje koffie”. Get real!
7. Gemakkelijk om contact te leggen
Een simpel telefoontje is persoonlijker. Wie zit er nou te wachten op “ Hallo! Wij denken iets voor u te kunnen beteken”. Ga toch weg!
8. Zoeken op Twitter
Man man man. Zoeken doe je met Google. Waar moeten al die SEO Bureaus anders geld mee verdienen.
9. Twitter is wereldwijd
Nou en? Het gros van de Twitteraars in loondienst of Mkb-er met een regionale afzetmarkt. Totaal zinloos.
10. Twitteren & Tieners
Twitter is niet populair onder de tieners. Kortom de next generation is er niet te vinden. Twitter heeft geen toekomst!
11. Weinig Twitteraars in Nederland
Twitter is lang niet zo populair als andere social media. Veel accounts worden niet eens gebruikt. Logisch ook!
12. Bekende Nederlanders op Twitter
Publiciteitsgeile bekende Nederlanders zie je massaal op Twitter. Waarom? Zelfbevlekking. Daar zit je toch niet op te wachten!
13. Politici op Twitter
Steeds meer politici zitten op Twitter. Totaal nietszeggend bezig die belastingzuigers. Afkraken die hap!
14. Twitteren woord van het jaar
Zie je nou wel. Zelfs onze taal gaat eraan met Twitter. Woord van het jaar? Net als ontvrienden zeker. Laat mij niet lachen.
15. Twitterlogo
Wel eens serieuze mensen ontmoet die achter een blauw vogeltje aan lopen? Dacht het niet. Belachelijk!
16. Stabiliteit
Twitter is heel vaak niet bereikbaar vanwege een te groot aantal tweets (lees zinnen onzin). Amateurs!
17. Kennis delen
Waar Winkler Prins een encyclopedie nodig heeft kan het nu ineens in 140 tekens? Dwaas!
18. #Tag
Mensen. Een hekje staat voor niet toegankelijk!
19. Leuk om te doen?
Alleen als je niks te doen hebt en dan nog. Zoek een hobby of een andere partner…
20. Twexit
Mijn favoriete Twitterwoord. Stop ermee!

Groet kilat

www.volvorider.web-log.nl
www.twitter.com/volvorider2
* lidnummer 425 *

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 17:00 #1323665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de 20 geboden die kilat
de 20 geboden die kilat heeft gepost vind ik geweldig. Het is in essentie wel waar het op neer komt. Zelf doe ik wel aan facebook, maar ik kijk er maar 1 of 2 keer per dag op. Meer als genoeg vind ik. En dan heb ik het nog niet over de mensen met 400 vrienden die posten dat hun teennagel is ingescheurd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 17:15 #1323668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twitter? Nee da's niet mijn
Twitter? Nee da's niet mijn ding. ben er wel eens mee bezig geweest (tja 2 dochters) maar de hoeveelheid informatie die ik NIET wil overstijgt verreweg elke meerwaarde die het heeft.
daar ben ik dus naar snel mee gestopt... de dochters trouwens ook al.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 17:28 #1323670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel herkenbaar....

Janneman schreef : Twitter? Nee da's niet mijn ding. ben er wel eens mee bezig geweest (tja 2 dochters) maar de hoeveelheid informatie die ik NIET wil overstijgt verreweg elke meerwaarde die het heeft.
daar ben ik dus naar snel mee gestopt... de dochters trouwens ook al.

Daarom is selectief handelen van belang. We kennen zoveel informatiebronnen tegenwoordig, dat men wel selectief moet handelen. Selectief heeft dus betrekking op wat wil je weten en wat niet. Op fora lees je ook niet alle topics. Op TV kijk ook niet naar alle programma's je, maakt een selectie. Voor nieuwsgaring is Twitter buitengewoon interessant, alsmede voor die zaken waar ik interesse in heb, de rest skip ik gewoon, net als iedereen dat doet. Twitter is niet anders dan facebook, linkedin, fora etc. Ieder wel met zijn eigen toepassingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 17:47 #1323671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic less = more

Janneman schreef : ... maar de hoeveelheid informatie die ik NIET wil overstijgt verreweg elke meerwaarde die het heeft....

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 19:39 #1323680 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Geen goede vergelijking.
Ik vind de vergelijking van een (dit) forum met twitter toch een vreemde. Op dit forum ben ik met mensen onder elkaar die de passie voor een bepaalde auto delen. Iets geheel anders dan twitter waar ik regelmatig een soort digitale diarree op mijn scherm voorbij zie komen.( met verwijzing naar de gescheurde teennagels e.d. )
Ik kom uit een traditionele wereld, de scheepvaart, die nog steeds de moeite neemt om elkaar maandelijks te ontmoeten middels een vereniging of zakenclub. En daar komen ook mensen uit het buitenland net zoals ik ook maandelijks een dergelijke bijeenkomst in Duitsland bezoek.
Ik gun iedereen zijn ding, repecteer het ook, als ik er in dit geval maar niet aan mee hoef te doen. En dat heeft niets met ondertonen en onderbuikgevoelens te maken.
Jammer is wel dat veel mensen hierdoor continue op hun smartphones zitten te kijken en te sms-en, ook als ze met anderen bijeen zijn of zelfs met anderen in gesprek zijn.
Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam