Twitter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 22:39 #1323560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weg met die onzin
Als ik wat te melden heb, bel ik wel. Of ga bij iemand langs. Dat vind ik veel leuker dan een sms sturen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 23:20 #1323568 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

krots4 schreef : Als ik wat te melden heb, bel ik wel. Of ga bij iemand langs. Dat vind ik veel leuker dan een sms sturen.

Alsof ik mijn moeder hoor. . . of de koningin
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 11:08 #1323604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en?
Beste Rob, op deze wijze worden de contacten steeds minder persoonlijk. En daar komt bij dat tijdens een gesprek de emoties te zien zijn van de gesprekspartner: zo zie je ook vaak wat de ander bedoelt met zijn opmerking.
Via sociale netwerken lukt het bijna nooit om de juiste ondertoon te vinden in een opmerking. En op zo'n moment gaat het juist fout en krijg je herrie.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 11:18 #1323605 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Helemaal mee eens.
Ook ik zal wel een ouderwetse zak zijn, maar ik kan me helemaal vinden in de stelling van Marieke.
Kost wat meer tijd en moeite maar elkaar in de ogen kijken van tijd tot tijd is vele malen effectiever. Ook zakelijk werk ik altijd op die manier aan mijn netwerk. En weet dat de contacten die je op die manier opdoet vele malen waardevoller en blijvender zijn.
Maar het is nu eenmaal de moderne tijd. En kun je gelukkig zelf bepalen waar je wel of niet aan meedoet.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 12:21 #1323625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

krots4 schreef : Als ik wat te melden heb, bel ik wel. Of ga bij iemand langs. Dat vind ik veel leuker dan een sms sturen.

Als dat zo is, waarom bel je me dan niet, maar gebruik je een zin die een Twitter lengte heeft om hier je mening te delen?

krots4 schreef :  
Via sociale netwerken lukt het bijna nooit om de juiste ondertoon te vinden in een opmerking.

<div><div>Sociale netwerken zoals we ze nu kennen in Facebook, LinkedIn en Twitter zijn feitelijk niets anders dan nieuwe verschijningen van vormen van sociaal netwerken zoals wij hier ook op het forum doen. Ook de "ouderwetse" bulletin boards en forums zijn sociale netwerken! Waarom hier dan wel zo'n discussie aangaan Marieke, dan kunnen wij toch hier ook niet de door jou bedoelde juiste ondertoon vinden? Terwijl ik alleen maar vraag om Twitter namen in het begin van dit topic!</div></div> 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 12:25 #1323626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn hier genoeg topics
Er zijn hier genoeg topics ontspoort omdat men de juiste ondertoon niet wist aan te slaan, of niet hoorde.
Geschreven tekst is imho geen substituut vor een goed gesprek. Een goed gesprek kan problemen oplossen, terwijl de nieuwe sociale media eerder problemen veroorzaken. Maar dat is mijn mening.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 12:40 #1323629 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Mij niet...
Het middel is het doel voorbij gestreefd.........altijd en overal bereikbaar zijn.
15 jaar geleden was de regel; als je per dag 3/4 uur voordeel hebt van een mobiele telefoon, moet je er een nemen.
Tegenwoordig word je gebeld met; ik krijg die bout niet los, m'n band krijg ik niet opgepomp etc. etc.
Mensen zitten van 8.00 tot 11.00 uur voor 95% onzin mails te beantwoorden, waarvan het merendeel CCtje zijn van naar anderen, om zichzelf in te dijken (je wist het toch...ik heb je gemaild...)
Het zou eigenlijk welles goed zijn als er weer es een paar goede storingen optreden (masten omvallen enz enz)
Dan zul je nog es zien wat een paniek er uitbreekt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 13:05 #1323632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 20 redenen om niet te, twitteren
1. Een groot deel van je volgers bestaat uit buitenlanders.
Goed voor je ego natuurlijk al die volgers maar je hebt er niks aan. Blocken die lui! Beter nog, hef je account op.
2. 140 tekens
Wanneer heb je voor het laatst een goed gesprek gevoerd met 140 letters in een zin? Nooit toch. Cut the Crap!
3. Branding via Twitter
Kom op hey, jij bent toch veel meer dan een tijdslijn met berichten in 140 tekens. Start een echte Blog!
4. Twitteren is een werkwoord
Werkwoord? Daarin zit het woord werk. Twitteren doe je als je absoluut geen werk hebt. Anders heb je daar geen tijd voor! Zielig!
5. Twitter social media
Kappen nou hoor. Er is niks sociaals aan om een beetje online met elkaar te friemelen. Relaties leg je in het echte leven!
6. Twitter onzin
Wat een geklep de hele dag. Er wordt zoveel onzin getwitterd. Het is echt niet mooi meer. “ Even mijn schoenveter lussen, straks een bakje koffie”. Get real!
7. Gemakkelijk om contact te leggen
Een simpel telefoontje is persoonlijker. Wie zit er nou te wachten op “ Hallo! Wij denken iets voor u te kunnen beteken”. Ga toch weg!
8. Zoeken op Twitter
Man man man. Zoeken doe je met Google. Waar moeten al die SEO Bureaus anders geld mee verdienen.
9. Twitter is wereldwijd
Nou en? Het gros van de Twitteraars in loondienst of Mkb-er met een regionale afzetmarkt. Totaal zinloos.
10. Twitteren &amp; Tieners
Twitter is niet populair onder de tieners. Kortom de next generation is er niet te vinden. Twitter heeft geen toekomst!
11. Weinig Twitteraars in Nederland
Twitter is lang niet zo populair als andere social media. Veel accounts worden niet eens gebruikt. Logisch ook!
12. Bekende Nederlanders op Twitter
Publiciteitsgeile bekende Nederlanders zie je massaal op Twitter. Waarom? Zelfbevlekking. Daar zit je toch niet op te wachten!
13. Politici op Twitter
Steeds meer politici zitten op Twitter. Totaal nietszeggend bezig die belastingzuigers. Afkraken die hap!
14. Twitteren woord van het jaar
Zie je nou wel. Zelfs onze taal gaat eraan met Twitter. Woord van het jaar? Net als ontvrienden zeker. Laat mij niet lachen.
15. Twitterlogo
Wel eens serieuze mensen ontmoet die achter een blauw vogeltje aan lopen? Dacht het niet. Belachelijk!
16. Stabiliteit
Twitter is heel vaak niet bereikbaar vanwege een te groot aantal tweets (lees zinnen onzin). Amateurs!
17. Kennis delen
Waar Winkler Prins een encyclopedie nodig heeft kan het nu ineens in 140 tekens? Dwaas!
18. #Tag
Mensen. Een hekje staat voor niet toegankelijk!
19. Leuk om te doen?
Alleen als je niks te doen hebt en dan nog. Zoek een hobby of een andere partner…
20. Twexit
Mijn favoriete Twitterwoord. Stop ermee!

Groet kilat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 13:18 #1323636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach
Zoals ik het topic startte:

petersimoons schreef : Nee, ik ga geen moeite doen om je te overtuigen waarom Twitter leuk is en toegevoegde waarde heeft. Daar kom je vanzelf wel achter, of niet.

en zoals ik later nog schreef:

petersimoons schreef : Terwijl ik alleen maar vraag om Twitter namen in het begin van dit topic!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 13:24 #1323637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @kilat: niks te doen hebt, zegt íe
als je echt niks te doen hebt, ga je 20 redenen verzinnen om niet te twitteren.
Ik vind een gemiddeld forum ook in de buurt komen van een sublist bij Twitter, alleen wordt er op een gemiddeld forum ontzettend veel tekst gebruikt en zijn de ontsporingen en gekibbel van alle dag. Kost meer tijd dan Twitteren dunkt me.

Persoonlijk houd ik niet zo van 'ik sta in de file' en 'de koffie is vandaag slecht' tweets, maar daar selecteer je de groep op die je volgt.

@mbroeren

Moderators: Jerry Stam