Wat nou? Boete omdat mijn 16V te lang op dezelfde parkeerplek staat?

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
16-03-2011 18:40 #1309747 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .
kwam dit citaat tegen
Artikel 4.4.1 Opslag voertuigen, vaartuigen, mest, afvalstoffen enz.1. Het is verboden op een door het college aangewezen plaats buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer, in de openlucht en buiten de weg gelegen in het belang van het uiterlijk aanzien van de gemeente, ter voorkoming of opheffing van overlast dan wel voorkoming van schade aan de openbare gezondheid, de volgende voorwerpen of stoffen op te slaan, te plaatsen of aanwezig te hebben:a. onbruikbare of aan hun oorspronkelijke bestemming onttrokken voer- of vaartuigen of onderdelen daarvan;b. bromfietsen en motorvoertuigen of onderdelen daarvan;

En<a href=" www.zuidoost.amsterdam.nl/praktische/han...len/regels_afval_en/ "> DEZE LINK van de gemeente amsterdam zuid oost.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 19:06 #1309750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer fout

gvanminnen schreef : Je auto had nog wel APK neem ik aan? Anders mag die zowiezo niet op een openbare parkeerplaats staan.

Je mag maximaal 2 maanden zonder APK op de openbare weg staan, maar er niet meer mee rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 19:08 #1309752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bewijs
Ik zou even schriftelijk bewijs maken van iemand uit jouw buurt (geen familie)
Die verklaart dat die auto niet permanent op dei plek staat etc etc.  Mocht het vookomen dan heb je dat.
Ik heb eens enorme last gehad van een bekeuring tijdens een proefrit, terwijl ik aantoonbaar niet daar kon zijn op dat tijdstip en ook aantoonbaar niet de bestuurder kon zijn.
Het vervelende is dat de garagehouder een schriftelijke verklaring had van een monteur die schriftelijk het tegendeel beweerde terwijl dat aantoonbaar een niet waar  was. (had waarschijnlijk zelf in die auto gereden)
Ik was alleen zo dom om geen schiftelijke verklaring te overleggen. En hij wel. dat moest ik dus in hoger beroep gaan herstellen. (over geldverspilling gesproken).
Dus  leg meteen vast waarom de gronden waarop de bekeuring is uitgeschreven onjuist zijn. Met een onafhankelijke getuige. en vermeld niet dat het dan een lek is van een andere auto anders krijg je alsnog daar een bekeuring voor. Briefje niet gehad? ook vermelden. Laten zij het maar aantonen. En niet vermelden dat de auto daar voor onderhoud staat, want dat mag je waarschijnlijk niet daar. maar benadruk dat het een gewone parkeerplaats is voor iedereen toegankelijk en dat jij daar als eerste stond.
En laat de auto gewoon staan, tenzij je er mee gewoon mee weg moet. of alsnog het verzoek dan wel sommatie krijgt. De bon heb je toch al. Desnoods keer m om dan kan je met droge ogen beweren dat hij verplaatst is .
Het enige: je hebt al beweerd dat hij daar voor onderhoud stond en de olie is van jouw auto.... dus dat pleit niet voor je.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 19:23 #1309753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic avp Opsterland

Bijlage parkeren.jpg niet gevonden

Er is vast doorgegeven dat je aan het klussen bent en dat is volgens de avp verboden zie5:4

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 19:23 #1309755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zonde gerben
maar als ik art 5.4 lees!
is het een moeilijke kwestie,maar wel kinderachtig gezeur.
succes met het bezwaar wat je gaat aantekenen.
gr harm

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2011 19:26 #1309758 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gemekker
Zal waarschijnlijk inderdaad doorgegeven zijn dat ik aan het klussen was.
Wat een kinderachtig gedoe !
En wat een k0lere regel die AVP 5.4
Maximaal 3 dagen? pff
Ik ga zowiezo bezwaar aantekenen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 19:40 #1309761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Gerben,
Je moet emigreren naar het zuiden! Daar doet men niet zo moeilijk. Dat gaat er allemaal heel relaxed aan toe. Er staat al minstens 3 jaar een 760 voor mijn huis zonder nummerplaat. Niemand die er wat van zegt. Alleen af en toe een vriendelijk briefje in de bus met een telefoonnummer of hij te koop is.
Wat een onzin allemaal zeg! Ik zou de buren met een VW Golf, een Opel astra of Renault Megane of een nieuwe Peugeot 307 maar aanklagen omdat zij het straatbeeld aantasten en zo je waarde van je huis in de buurt doen vervallen!! Want die merken maken er wel een goedkope achterbuurt van! Het hele straatbeeld loopt in verval. Tweedehands of nieuw lease, maakt niet uit. Tja... Wat een gezeur...
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 19:42 #1309762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is maar hoe triest de
Het is maar hoe triest de mensen in je buurt zijn. Elkaar het leven zuur maken en het ergste is misschien nog dat ze er eigenlijk helemaal geen last van hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 21:22 #1309783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Een auto mag 2 maanden lang zonder geldige APK op de openbare weg staan, staan!! (zie nu dat je me voor was Fred, er is bij mijn gemeente wel een uitzondering).
In de APV is (bij ons) aangegeven dat een auto die niet rijdbaar is (eigen kracht) maar 3 dagen aan de weg mag staan.
Tja, en als je aangegeven hebt dat de auto niet kan rijden, zou je bij mijn gemeente in overtreding zijn.
Wel zielig van de buurt, ze kunnen toch ook even vragen.
Die olie slaat volgens mij nergens op, wat doen ze dan als een auto start?
Sorry meneer, maar er komt rotzooi uit uw uitlaat!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2011 01:32 #1309815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Waar ik nu aan denk Gerben, zet hem gewoon voor huis neer en zet hem om de 3 dagen op een andere parkeerplek wel zorgen dat hij geen olie of andere substantie lekt maar dan hebben ze geen poot om op te staan, en op eigen kracht ach dat kan hoor kost je alleen enkele startmotor's verplaats je hem toch op die manier als hij staat te kijken, want er staat nergen beschreven op welke manier die eigenkracht is,
als ze zeggen ja maar dat is op de startmotor en niet zijn verbrandings motor zou ik zeggen ow dus die hybride autos moeten ook de motor starten om hem te verplaatsen daar zit ook een electromotor in als de accu vol genoeg is start de motor niet!!!!! ik zal je vertellen dan staan ze met een bek vol tanden en weten ze niet wat ze moeten antwoorden.

en een goeie diender maakt dan foto's van waar de auto staat, als hij een foto gemaakt heeft zet je de auto op de plek ernaast, maakt ie weer een foto schuif je weer eentje op, dan kunnen ze niets zeggen want bij een foto die je maakt staat een datum en tijd, en als je mazzel hebt en ze hebben foto's gemaakt staat de datum verkeerd van hun camera das dan meestal de productie datum van de software ook een puntje mee te nemen als je bezwaar aantekend en het komt voor gewoon eisen dat je de foto's wilt zien en de datums van die foto's.

Zijn een paar ideeen niet de beste maar zo kun je ze wel mooi wat werk leveren en laten zweten (als ze nog weten wat dat is)

Tom.

Moderators: Jerry Stam