Wat nou? Boete omdat mijn 16V te lang op dezelfde parkeerplek staat?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik ben blijkbaar weer de l*l.
Komt er een half uurtje geleden een mannetje van de "Milieu Inspectie" aan de deur over mijn 16 klepper..
Die staat daar te lang op de parkeerplaats, en er ligt olie onder.
Ook echt maar een paar druppels...stelt geen scheet voor.
Ik heb het meneer dus uitgelegd, en laten zien, die snapte het ook wel, en was het me eens.Hij moest helaas toch een prent uit delen van de gemeente..waarom?
Normaal staat er een hutje van Caparis op deze parkeerplaats, en nu staat mijn 16V daar voor 'onderhoud'.
Zij gaan dan de tuintjes doen, maar dat kon nu dus niet, omdat mijn baksteen 'in de weg stond'
Wagen moet meteen vandaag nog daar weg, zodat Caparis de tuintjes kan gaan doen.
Boete van 180 euro! omdat mijn wagen in de weg staat, en er vlekjes olie onder liggen....
Meneer zei wel, van ga er tegen in beroep, hij vond het zelf ook flut, maar hij moest het helaas doen.Hij reed zelf een oude Mercedes, dus begreep het wel.
Wat een gek*t toch weer.
Hij zei ook dat er door de buurt was 'geklaagd' dat mijn 16V daar 'verdacht' stond.
*#$%#
Ik heb hier wel de pest in.
Ik ga beroep aantekenen, en betalen ga ik echt niet.
Komende week komt er weer een ander mannetje van de gemeente, om te checken of mijn 16V daadwerkelijk wel weg is.
Groeten,Gerben
Die erg pissed off is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laat ze maar bewijzen dat die druppels uit jouw auto komen dan. Verder is het volgens mij nog niet een APK vereistte dat een auto lekvrij is . Tenminste niet in Nederland dacht ik zo ...
Als ze verder geen briefje met een verzoek tot verwijdering achter je ruitenwisser hebben geplakt hebben ze mijns inziens geen poot om op te staan..
Houd ons op de hoogte, Groeten en sterkte,
Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
zo is er een buurman die een caravan OP zijn oprit had staan maar moest daar ook weg want dat paste niet in het straat beeld (straat stond vol met huizen waar je U tegen zegt en allemaal vrijstaand) maar dan denk ik ook wat een ge mieren**** maja gemeente he wat doe je er tegen.
Nu maar hopen dat je in je gelijk gesteld word,
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar kon Rudiger wel eens een sterk punt hebben. Zomaar boetes uitdelen zonder dat je eerst gesommeerd bent de auto te verwijderen is natuurlijk niet redelijk. Blijft vervelend, dit soort zaken.rudiger schreef : Als ze verder geen briefje met een verzoek tot verwijdering achter je ruitenwisser hebben geplakt hebben ze mijns inziens geen poot om op te staan..
- V700 register
- Nieuw lid
-
(het op de openbare weg voertuigonderhoud plegen is volgen de meeste apv verboden)
Olie op de weg heeft geen naamkaartje.
Is deze plek als prive of gereserveerd aangeduid ?
Zoniet, hebben ze geenwetterlijke onderbouwing voordeze(belachelijke) aktie tegen jou.
Maw, geen poot om op te staan ! Wat een hufters !
Mvg,en succes, Rolf
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
- Is er geeconstateerd door deze man dat je onderhoud hebt gepleegd?
- Heeft hij geconstateerd dat de aanwezige olie van jouw auto is?
Betreft het verder een 'normale' parkeerplaats heeft de gemeente geen enkel recht je een boete te geven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bovendien is zijn beargumentatie niet voldoende, een paar druppels olie geven nog niet aan dat het een wrak is. Bovendien moet hij data kunnen aangeven dat hij eerder heeft geconstateerd dat je baksteen daar stond. Horen zeggen van buren is niet genoeg, hij moet het zelf hebben geconstateerd.
Succes met je bezwaar!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Geen eens een waarschuwing, nee, meteen een dikke vette boete.
Wagen voldoet voorderest aan alle verplichtingen, er zit APK op, Belasting is betaald, hij is verzekerd, Niet geschorst.
Het is een openbare parkeerplek.
Wagen mag er dus legaal staan.(!)
Hij zegt dat er meerdere malen is geklaagd door de 'groen voorziening' en door de buren, en hij heeft zelf ook meerdere malen mijn auto daar zien staan.
Hij heeft ook foto's genomen van mijn auto, en de paar druppels olie die eronder lagen als 'bewijs'.
Het is voorderest overduidelijk dat er voortuigonderhoud heeft en nog plaatsvindt, er ligt nog van alles open en bloot onder de kap, en de wagen is niet in staat op eigen kracht te rijden.
Moet hem dus vanavond maar even wegduwen...
Als ie niet gauw weg zou zijn, gingen ze het strafrechtelijk 'aanpakken' en de wagen verwijderen....
Wat nog verne*keratiever is, is dat deze parkeerplaats weg gaat, over nog geen 2 maanden word ie eruit gehaald!!!
Dus boeie, dan ligt er wat olie op!!
De hele straat gaat eruit, hebben we vorig jaar al bericht over gehad.
Wat een gemekker.
Bah,bah,bah dit zit me echt tot de top aan toe.
Betalen ga ik echt nooit niet.
Aan alle 'vereisten' is voldaan, hij mag legaal op een openbare plek staan, en ik mag ook legaal er wat aan sleutelen.
Ze hebben geen poot om op te staan.
Groeten,Gerben
deze wilde ons er ook voor bekeuren, na dat wij aangegeven hebben dat deze regeld een rondje om het pleintje reed en dus verplaatst werd, was de diender overdonderd en droop af zonder een prent.
het motto vroeger was toe "de auto kan wel een dagje zonder jou" nou het zijn wat meer dagen geworden.
kennis van mij is 2maanden per jaar weg naar thailand (naar zijn schoonfamilie) dan staat zijn outo ook 2 maanden stil op dezelfde plek.
maar ik denk eerder dat het te maken heeft met de lokatie waar de auto staat en idd waarschijnlijk het sleutelen op die plek (misschien iemand een fotootje gemaakt en geklikt)
ik heb ook zo'n leuke (achter)buurman die een tijdje geleden mij zag sleutelen / kijken bij een auto van een van de leden die bij mij was.
op dat moment stonden we op de openbareweg, deze hebben we 5 minuten later bij mij op de oprit gezet, en zijn gaan sleutelen.
binnen een half uur reed er een busje langs van de politie om polshoogte te nemen.
ze zijn niet gestopt, ja om de hoek, en een paar minuten later weer vertrokken.
deze achterbuurman heeft ook de milieu poltitie op mijn dak gestuurd omdat er sprokkelhout achtin mijn tuin ligt en dat moest in volgens hem opruimen.
en het (opnieuw) geplaatste prikkeldraad aan de achterzijde van mijn tuin, was verboden binnen de gemeente grenzen (bebouwde kom).
ik heb hem toen verteld dat ik dat niet deed omdat er een egel in zou wonen (had toevallig eens een keer een foto gemaakt dat er een egel door de tuin liep) en daar bewijs van had, en dat hij maar moest bewijzen dat het niet zo was,
en dat hij bij mij de tuin niet in kwam. vertelde hem dat het prikkeldraad een bestaandesituatie was en dat het hier ging om vervanging ivm het verrotte van de paatjes en dat de oude paaltjes en draad nog in de hoek lagen.
deze milieu agent moest lachen en vertelde bij het afscheid nemen "u bent goed op de hoogte met de regeltjes" maakte alleen een notitie en nooit meer iets van gehoord.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm