Groeps Inbouw MBC

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2011 20:41 #1307198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom niet ?

scaniar164 schreef : Nooit geen kopervet aan doen!

Wat is de achtergrond van jouw opmerking ? Ik dacht altijd dat er wat kopervet op moest, zojuist even nagekeken in Haynes: Ook zij vermelden dit. Is het omdat je met kopervet de bougies snel te strak vastdraait (vanwege de smerende werking van het vet) en daardoor de draad beschadigt ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2011 21:09 #1307200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd
nooit geen kopervet, keramische pasta, etc. aan een bougie smeren voor het er in draaien.  A) bougie trek je vast met verkeerd koppel. B) waar vet zit kan (!) compressiedruk komen C) het vet kan de schroefdraad onherstelbaar (zonder helicoil) beschadigen.
Altijd: met bij voorkeur perslucht bougiegaten schoonblazen, bougies eruit schroeven en bekijken / vernieuwen, nieuwe bogies met de hand erin draaien (!), dan aantrekken met sleutel.  Voor een leek evt. met momentsleutel, een meer geoefend iemand kan het op de hand doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2011 22:21 #1307214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Procedure...
Ik gebruikte kopervet omdat de draad al een beetje rot was, vandaar.Iemand overigens ervaring met een helicoil er in zetten?Juiste procedure etc.?Setje kopen bij de amh en dan? uitboren, tappen helicoil er in o.i.d.En wat zijn de "not done's"Verdorie heb echt de pest in dat ik er niet ben morgen...

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2011 22:44 #1307218 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Success

Chilm schreef : Verdorie heb echt de pest in dat ik er niet ben morgen...

Op drie pootjes erheen gaan, en daar de helicoil erin schroeven
Ik ben er morgen ook niet, veel plezier en success gewenst allen!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 07:39 #1307234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kruipolie
Beetje teflon of iets eraan kan geen kwaad maar vet wordt toch hard waardoor je de draad bij demontage weer kan beschadigen.
Gewoon erin en hand vast of gewoon op moment.
Gebruik trouwens voor mijn setup de ngk bpr7es,dus 1 stap kouder. dit vanwege hoge boost icm lpg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 10:30 #1307245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geldt
Geldt dan zeker ook voor bijvoorbeeld de lambdasonde ? Of is die draad wat grover waardoor je m minder snel beschadigt ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 11:25 #1307252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geld
eigenlijk hetzelfde voor Henk.  Ik monteer ze hier altijd zo dus koud erin.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 13:06 #1307266 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Geldt

henk 940LPT schreef : Geldt dan zeker ook voor bijvoorbeeld de lambdasonde ? Of is die draad wat grover waardoor je m minder snel beschadigt ?

Als je een nieuwe lambdasensor van Bosch koopt dan zie je dat deze met een grijs grafietachtig hittebestendigsmeermiddel bewerkt zijn. Dus wel invetten, komen ze ook gemakkelijker weer los.
Voor bougies geldt hetzelfde maar tegen scheef indraaien helpt geen enkele remedie! Het is bij de B230 soms echt wel lastig om de schroefdraad direct goed op te pakken vooral de achterste cilinder is opletten.<h2>Let wel +kopervet+ is niet hittebestendig</h2>Maar wat geeft het een Helicoil is ook zo geplaatst!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 18:12 #1307302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vet
Ik monteer bougies NOOIT zonder iets van vettigheid.Nu heb ik wel hittebestendig vet, ik smeer er iets van copa slip of neverseez op.Beide worden gebruikt in de industrie, dus ik denk dat dat wel goed zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 19:08 #1307310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heli coil
nou de Heli coil zit er in, was eigenlijk een makkie gelukkig, had ik niet gedacht.Heb een setje gekocht waarbij je niet hoeft te boren, een soort 2 traps tap was het met een assorti 14 mm. Heli coils er bij. Was tesamen met een "tabdraaier" eventjes € 75,= kwijt en ga alle bougiegaten maar zo doen denk ik, gaat nooit meer stuk.Maar goed... ook nu loopt ie op 3 poten en ben  nu echt aan een kopwissel toe ben ik bang.

Moderators: Jerry Stam