Waarom niet op LPG starten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 16:48 #1297779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nuance

Pirelli schreef : Als er op benzine ook maar iets niet 100% is dan wordt dat met LPG alleen maar slechter.

Ik denk dat een nuance wel op zijn plek is.
Er zijn Amazons genoeg, die niet eens op benzine kúnnen rijden, vanwege de afstelling van de beide installaties.Als ie op benzine ruk rijdt, en er op gas niks aan de hand is, lijkt me zoren maken wat overbodig.
Daarbij, de LPG computer neemt gegevens over van de brandstof injectie computer, die een 69-er 164 met carb helemaal niet heeft, dus als ie op benzine niet lekker rijdt omdat je carburateur verstopt zit, kan ik op LPG prima en zonder problemen rijden.
Met een 72-er 164 kon dat wel eens anders zijn, want die heeft wel injectie, hoewel er bij mijn 164 ook bar weinig connectie tussen de twee zat, electronisch gezien dan.
Bij adaptieve ECU gestuurde installaties heb je gelijk, maar hier is het volgens mij niet moeilijker dan het lijkt.

Is er ook een duidelijke reden, waarom je het spul warm moet rijden, alvorens over te schakelen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 17:33 #1297788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil
Er is duidelijk verschil tussen een LP-injectiesysteem en een LPG systeem met verdamper.
Mijn Volvo's (144 en Amazon Combi) met LPG met verdamper starten (en startten.... sinds 1979) altijd op LPG, ook bij -20. Overal vanaf blijven, gewoon starten en na 5 seconden een beetje gas geven. 
Zogauw je meer dan 2 liter inhoud hebt, moet je een beetje meer verdacht zijn op backfire: te lang starten nodig door te lage gassnelheid, bevriezen en dan: boem.
Bij onze LPi injectiesystemen heb je m.i. dus twee problemen: het gas wordt vloeibaar ingespoten in een steenkoud inlaattraject, waar het dus niet verdampt, en ten tweede heb je een grotere cilinderinhoud, met daarbij een groter risico op backfire.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 18:28 #1297794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Mijn auto's start ik altijd op LPG.
Zijn wel verdampertypes.
Mijn Saab heeft geen LPG choke, dus als het heel koud is:
- op contact en 2 sec wachten (wat ook al boven is vermeld)
- dan contact uit en weer aan, verdamper geeft weer gas.
- starten...

Mijn 740 heeft een choke, maar dan moet het wel heel koud zijn.
Ik heb geen LPG om op benzien te rijden ... ;-)

Moderators: Jerry Stam