Waarom niet op LPG starten?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
aangezien ik nog niet eerder in mijn leven op LPG heb gereden, maar nu dus wel... heb ik een vraagje.
Waarom moet je op benzine starten en dan overschakelen op LPG? Nu dacht ik eerst dat dat onzin was... maar inmiddels heeft de praktijk uitgewezen dat mijn bolide idd niet start op LPG terwijl hij op benzine 's morgens wel makkelijk aanslaat.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de theorie en de natuurkunde hierachter.... is er iemand die daar een lichtje op kan laten schijnen?
GG,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Als ik het me nog goed herinner, om backfires te voorkomen.
Koud kan het even duren voordat hij aanslaat op LPG. ofwel dat het mengsel niet ontbrandt bij de vonk van de bougie, en dus onverbrand in je pijp belandt.
Als hij dan wel ineens aanslaat op LPG ontbrandt het mengsel in je pijp, en knalt je pijp eraf
(volgens mij heb jij wel ervaring met knallende pijpen, er hangt een gespleten demper aan je muur )
Groeten,Gerben
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Veel van de ook nieuwere LPG instalaties starten op benzine en schakelen, soms automatisch, over op LPG..... En die van mij start gewoon echt niet op LPG, op benzine daarentegen.... binnen een paar omwentelingen!
Dus de vraag blijft.....
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 73-er 164 startte op LPG, sterker nog, hij kon niet anders, omdat alle benzineleidingen rot en volledig poreus waren.Het spoot eruit.Miquelangelo1969 schreef : Ik ben wel nieuwsgierig naar de theorie en de natuurkunde hierachter.... is er iemand die daar een lichtje op kan laten schijnen?
Nu heeft een 164 best een stevig inlaattraject, dus kan wel wat hebben, ik heb nooit een backfire gehad, bij starten op LPG.
Geeft in ieder geval geen gas bij, gewoon op contact zetten, 2 seconden wachten, starten en klaar.Vooropgesteld, dat alles in orde is, uiteraard.
Ik heb in de tijd dat ik hem had, nooit meer dan 10 liter benzine getankt, op een maand of 5, en toch zeker wel mee gereden.
Een backfireklepje kun je overwegen, zolang hij goed afsluit bij normaal gebruik, kan het geen kwaad.De vraag is allen, waar zet je hem.....
Ik heb nooit ergens last van gehad, met starten op gas.LPG is in de winter 60/40 propaan butaal en zou tot min 15 gewoon moeten verdampen.Minder goed dan bij +15, maar werken moet het wel.
Zit er trouwens bij jou ook een GMS systeem in?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Misschien morgen toch maar eens proberen op de manier die Bas aandraagd!
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Choke?Miquelangelo1969 schreef : ......dus ik telkens met choke ed in de weer... heb er al een accu op leeg gestart, vandaar ook mijn vraag.
Ik weet niet hoor, maar waar gaat die kabel heen, die aan die chokeknop vast zit?En hoe zit de GMS installatie daar aan vast?
Juist, niet meer doen, is zinloos, je hebt immers een carb, geen injectie, zoals ik.
Start eens zonder extra gas te geven, zonder choke (of met, maar het moet niet uitmaken)
Ik heb volgens mij het schema van de installatie, zal eens zoeken.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Alle input is welkom!!
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als er op benzine ook maar iets niet 100% is dan wordt dat met LPG alleen maar slechter.
Grtz
Chris