Ik ga op winter-reis en ik neem mee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vermoed dat velen van ons de winter hebben ervaren achter de voorruit
Zijn er nog aanvullingen?
Ik had zelf nog een vraag: als je ruitenspuitertjes het niet meer doen, ondanks (veel te dure) ruitenreinigingsvloeistof, hoe kun je dat ontdooien? Ik heb dat eens in Duitsland gedaan door de motor op een p-plaats te laten draaien en onverdunde vloeistof op een keukenrol te laten lopen die over die spuitgaatjes lag, maar dat duurde akelig lang...
En nog een andere vraag: als ik de voor- of achterruitensproeier aanzet duurt het voor iets van4 en achter zo'n 10 seconden voor het spuiten begint. Ook als er geen sprake is van vorst. Is dat een vooraankondiging van een probleem?
Dank voor de antwoorden!
Wens jullie allen een snelle doch bovenal behouden aankomst!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
inklapbare pionierschep, extra automatten (mijn oude setje) onder de std mattenset, muv de bestuurderskant, die ligt omgekeerd op de bijrijdersplek. Heb ik op een X-trail in Zweden de auto een keer over 1,5km sneeuw,ijs,prut en weder dienende weg kunnen komen,
Mijn isopakje uit 78 was in 2005 helemaal verpulverd toen ik 'm wilde gebruiken, dus heb ik een nieuwe door de plaatselijke slager in laten sealen/vacuum verpakken in zo'n stevig stuk plastic.
Zak chips en vacuum verpakte cashewnoten en pinda's onder mijn voorstoelen met de juiste houdbaarheidsdatum in mijn smartphone (de enige reden om ze bij niet noodtoestand lekker op te peuzelen.)
Een volle tank benzine in de wintermaanden, ook al gebruik ik die verder alleen maar op vakantie waar geen lpg voorhanden is.
De car-sharing opmerking van JP is een goeie. We hebben indertijd (2005) ook de snelweg afgestruind met thermosflessen thee en koffie, fleece dekentjes gekregen uit de voorraad die een handelsvertegenwoordiger in zijn opel combo had liggen, (zonder dat hij er ooit een stuiver voor heeft gekregen!!) en toen hebben we ook mensen aangeraden om bij elkaar in de auto te gaan zitten omdat volkomen onduidellijk was hoe lang het ging duren. En toen ging het vnl om brandstof-sharing. Ik weet toevalllig dat enkele tientallen mensen in hun auto's hebben moeten overnachten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nadeel: parfum, after shave en darmflora
Ik ga zo de weg op, ben benieuwd. Karin had vanmorgen wat last van gladheid op de weg Noordbroek-Slochteren, mistzicht <200 meter.Zo te zien is het hier <100 m
Maar wel een roodborstje op de vensterbank terwijl ik dit schrijf
Voor de zieken beterschap en voor alle anderen: kop op!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat is een vooraankondiging, of eigenlijk al aankondiging, van een lek T-stukje.JP Elverding schreef : En nog een andere vraag: als ik de voor- of achterruitensproeier aanzet duurt het voor iets van4 en achter zo'n 10 seconden voor het spuiten begint. Ook als er geen sprake is van vorst. Is dat een vooraankondiging van een probleem?
Als je koplampwissers hebt (vergeet die niet los te maken als ze vastgevroren zitten) zit er rechtsvoor, zeg maar in de holle ruimte tussen koplamp en onder-voor-bumper een T-stukje, die gaan wel eens lek.De tweede zit in de motorruimte, midden tussen de twee sproeiers, vastgeknoopt bij de draadboom aan je schutbord.
Als je de sproeier aan zet en bij een van beide gaat het schuimen, weet je genoeg.Dat zijn meestal zwarte T-stukjes, met een rode dop erop. Dat rode doppie kan eraf en je kunt daar tussen dat dopje en T-stukje, een klein stukje van een boterhamzakje/diepvrieszakje houden en het dopje er weer op drukken.Dan werkt de zaak weer en heb je 5 euro uitgespaart.Echter, als de spuitmondjes dicht vriezen, kan het systeem de overdruk niet meer kwijt, want daar is ie voor bedoeld.Tijdelijk is het dus prima, maar je moet hem later wel een keer vervangen.
Voor de telefoon, is hier net een handbediende lader afgeleverd, voor 2 euro (dat ze het er voor kunnen maken....)Ding steek je in een lege telefoon, draait een keer f wat en je kunt weer bellen.Ik heb al eens ergens met een lege GSM gestaan, dat gebeurd me niet nog een keer, ding ligt dus nu achterin.
Ik heb trouwens nog een set kettingen over, ter overname.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
In mijn auto zat een T-stuk. Wat erin hoort is een terugslagklep. Kosten geen 10 euro bij de dealer.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ries noemde het zijn thermopak uit de PSU van 1974. Het gaat on een zgn isolatiejasje en broek die je onder je winterkleding draagt. Geweldig spul, superlicht en sterk, alleen was de mijne uit de PSU van '78 niet zo bestand tegen de tand des tijds....<h3 class="title"><a href="/node/35618#comment-184637">iso pakje???</a></h3>
Aanvulling op het topic: De <a href="/node/15387">Centrax</a> sneeuwkettingen liggen nu ook achterin.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik wel ooit kistjes gekocht, weinig gebruikt en kennelijk gekrompen. Zoals mij iso-pak van destijds ook vermoedelijk gekrompen zal zijn