Ik ga op winter-reis en ik neem mee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2010 21:47 #1296308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ik hoef geen arctische winternacht te overleven, althans, niet dat ik weet.
Wel moet ik af en toe in de auto stappen met daarbij de hoop op een normale reistijd. En dat schijnt af en toe tegen te vallen. Aangezien ik ook nog wel eens "over ver" moet leek het me wel een interessant topic. Ik gebruik een ouderwetse slaapzak als bagageverstopdoek, dus die heb ik ook nog bij me.
Als er 4 auto's staan te ronken in een lang stilstaande file is car-sharing misschien ook een idee...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2010 22:13 #1296313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic How about
Standaard een sleurhut achter de auto, kleine lichte Predom of zo.
Je merkt het niet en hebt alles bij de hand voor een (on)geplande overnachting/vastloper door sneeuw of file.
Ook een daktent is een optie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 08:46 #1296332 door V700 register
Nou, mensen, in Nederland heb ik zomer en winter alleen een fles water en een deken in de auto. Die deken kan ik namelijk ook de lading in wikkelen die ik niet los achterin de estate wil hebben.
Als ik alles optel wat hiervoor geschreven is zou je bijna niet meer met een sedan op reis kunnen wegens gebrek aan ruimte! Want ik mis nog alle onderdelen van de auto die onderweg stuk zouden kunnen gaan.
Mijn boodschap: als je bang bent, moet je niet bewegen. (Dan valt waarschijnlijk vroeger of later het plafond op je hoofd, maar goed) Of is iedereen in dit draadje ook voor elke mogelijke gebeurtenis verzekerd??

Ik ga morgen met de 940 en mijn oudste zoon naar de Bourgogne en heb alleen het noodzakelijke bij me. Je zorgt er op zo'n lange reis wél voor dat er genoeg benzine en LPG aan boord is + drinken en eten voor een dag. That's it. (Misschien doe ik er het gasbrandertje  wel bij om een kopje soep of koffie te kunnen maken!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 11:05 #1296342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winterkleding
Zorg dat je dubbele kleding draagt tijdens de rit in koude gebieden. Een maillot onder je gewone broek doet wonderen als je onverhoopt de auto uitmoet. Dan vriezen je noten er tenminste niet af.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 11:30 #1296343 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Paar dingetjes
Ergste is nog dat het zo vast staat dat de wegenwacht niet bij mijn auto zou kunnen komen. Vandaar neem ik mee:
  • Slaapzak
  • Paar fleecedekentjes
  • Paar repen mars
  • Flesje cola (light)
  • Fles water (deze en vorige fles gerold in de fleecdeken bevriezen ze niet)
En uiteraard zit er altijd nog standaard de EHBO doos, veiligheidsvestje etc in.
Oh ja, dat is allemaal in de V50, de 940 blijft lekker voor de deur staan vanwege zout en omdat ik nu niet zo goed in de achterwielaandrijver stuur als de voorwielaandrijver ondanks de winterbanden op beide

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 12:07 #1296350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
Volgens mij kun je beter een zakje pinda's meenemen als noodvoer. Marsen en Snickers is allemaal suiker en zo verdwenen. Pinda's zitten vol met olie/vet en geven meer langdurige energie...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 13:22 #1296354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneeuwschepje
Nadat ik in november 2005 ingesneewd heb gezeten op de parkeerplaats bij mijn werk, en we ons gered hebben met het strandschepje van een lotgenoot, leg ik wanneer de winterbanden eronder en de sneeuwmatten erin gaan ook een inschuifbaar sneeuwschepje in de auto. Vorige winter een paar keer goed van pas gekomen.
Handig ding, zat destijds bij mijn vorige auto (een Peugeot nota bene ) toen ik die kocht.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 13:48 #1296357 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic PSU uit 1974
Mijn PSU uit 1974 van Juliana levert toch nog steeds de nodige zaken die van nut komen. Na een herhalingsoefening in Duitsland waar ik voor uitgenodigd was en toch niet in de boeken voor kwam en zonder oefening weer huiswaarts trok en tot mijn verbazing een 3 weken erna bevorderd werd tot 1e luitenant en er daarna nooit meer naar mijn PSU gevraagd is. Pionierschop heb ik altijd achter in de auto heeft me al eens gered toen ik ingesneeuwd op een parkeerplaats stond. Thermopak ligt achterin voor als het echt koud wordt en een mooie legerdeken en veldfles met cognac, pakje witte sigaretten caballero als ik het juist heb ( maar die zullen nu wel niet meer te roken zijn) Mestings voor als ik gebruik moet maken van de gaarkeuken want die kip met kerrie in zo'n groen blik waar geen houdbaarheidsdatum op staat zal ook wel niet meer te eten zijn? Buitengevechtspak over het thermopak als je echt buiten de auto moet zijn in de kou. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 21:59 #1296404 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen Cola en zeker geen light
Hallo Volvisti
Ik zou geen Cola meenemen, omdat die binnen de kortste keren niet meer te drinken is.  Als het koolzuur eruit is en dat gaat vooral bij Coca-Cola al een tijdje ontzettend rap, dan is ie niet meer te pruimen.  Verder zou ik zeker geen suikervrije producten meenemen.  Daar krijg je honger van.  Je tong proeft namelijk suiker, geeft dat aan je hersenen door, die er dan weer voor zorgen, dat je bloedsuiker omlaag gaat.  Dit om te voorkomen, dat je bloedsuiker te hoog wordt.  Maar suikervervangers smaken wel naar suiker, maar het is geen suiker.  Dus vervolgens is je bloedsuikerspiegel te laag.  En daar krijg je honger van en dan vooral lekkere trek.  En dat lijkt me erg lastig als je toch al op een beperkt ransoen moet overleven.  Suikervervangers zijn in de bioindustrie een tijdje gebruikt, om varkens vet te mesten.  Omdat ze honger opwekken.
Ik heb van Eric Bakker of z'n vrouw wel eens gehoord dat ze Liga's in de auto meenemen, voor het geval dat.
groetjes
Mathy      (die een dag lang z'n handschoenen niet kon vinden en ze terug vond onder de motorkap)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 08:22 #1296433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruitensop
Jerrycan ruitensproeiervloeistof met antivries is ook wel handig als je veel auto's voor je hebt met al die opspattende rotzooi , pekel en sneeuw etc.
Zoon rijdt met zijn 940 elke dag naar maasvlakte 120 km per dag en kan na een week al weer zijn ruitesoptank bijvullen voor het geval dat er weer zoveel troep op zijn ruiten komt
Heeft nu dan ook een 5ltr jerrycan (2.89 bij action)bij zich en trechter erbij is wat makkelijk vullen .

Moderators: Jerry Stam