't Is nu gedaan met die schone rijplaten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 12:01 #1295916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope.

Mathy schreef : Hallo Volvisti
In Nederland mag je géén gaten meer in de kentekenplaat maken.

Onjuist, ik quote van de site van de RDW:

RDW schreef : Goed bevestigde kentekenplaat scheelt kosten Het aantal kentekenplaten dat volgens zeggen elk jaar ‘verdwijnt' is groot. Ze blijven in de borstels van de wasstraat hangen, trillen los of worden gestolen. En dat kan voor onnodig werk en kosten zorgen. Het beter bevestigen van kentekenplaten met bijvoorbeeld dubbelzijdig tape lost al een deel van het probleem op. Een deel van de kentekenplaten wordt simpelweg gestolen. De dief rijdt dan met de gestolen platen rond en ontloopt daarmee boetes, motorrijtuigenbelasting of herkenning bij het tanken zonder te betalen. Maar een groot deel van de kentekenplaten verdwijnt eenvoudig omdat ze niet goed vastzitten. Lostrillende platen Veel autobedrijven gebruiken kentekenplaathouders waar de plaat in ‘vastgeklikt’ wordt. Dat staat mooi, maar de plaat kan relatief makkelijk lostrillen. Zelfs bij een kleine tik, bijvoorbeeld bij het parkeren tegen een trekhaak, kan de plaat al los komen te zitten. Ook in wasstraten verdwijnen zulke platen nogal snel. Bovendien is het voor dieven uiterst simpel om ze uit de houder te wippen en mee te nemen. Dubbelzijdig plakbandDaarom adviseert de RDW om kentekenplaten beter en veiliger te bevestigen door middel van dubbelzijdig plakband achterop de plaat of deze met schroeven, boutjes of popnagels te fixeren. Daarmee kan onnodig werk én kosten voorkomen worden. Want als een kentekenplaat of beide platen verdwenen zijn, moeten nieuwe exemplaren worden gekocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 16:10 #1295968 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hmm
Hallo Michael
Mij hebben ze wat anders verteld, maar dat was dan weer niet bij de RDW.
Dubbelzijdig plakband gaat niet werken tussen plaat en houder volgens mij, omdat die daar te geribbeld voor is.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 17:18 #1295973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Kan gebeuren. Verder hebben sommige kentekenplaathouders wel degelijk genoeg vlees voor dubbelzijdig tape. In de tijd dat ik nog wel eens kentekenplaten monteerde deed ik tape tussen de carosserie en de houder en tussen de houder en de plaat. Makkelijker om de boel op zijn plek te houden tijdens het boren, en geen kans op rammeltjes. overigens zit mijn eigen voorste kentekenplaat louter met dubbelzijdig tape vast.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 17:21 #1295975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijwind

Michael Oud schreef : Overigens zit mijn eigen voorste kentekenplaat louter met dubbelzijdig tape vast.

Jij rijd zo hard, dat blijft vanzelf zitten door de rijwind  ;b

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 17:39 #1295982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook dat
Ook dat. Het kapje in mijn voorbumper floept regelmatig naar binnen door de rijwind. Maar overigens blijft de plaat ook gewoon vastzitten in de wasstraat hoor.

Moderators: Jerry Stam