crash test Volvo Yaris

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 16:43 #1083677 door Mathy van Nisselroy
crash test Volvo Yaris is gemaakt door Mathy van Nisselroy

Nieuwe crash test van Folksam: Nieuwe kleine auto's veiliger zijn dan oude grote auto'sHet idee dat grote auto's zijn altijd veiliger dan kleine auto's in een crash, is onjuist. Dit toont Folksam laatste crash test tussen de nieuwe Toyota Yaris en een Volvo 945 uit de jaren 90. De resultaten tonen aan dat de nieuwe kleine auto's kunnen worden veiliger dan grote auto's van ouderdom. Ik vind dat de volvo mooi in zijn spoor blijft en op zijn wielen blijft staan , lees verder op deze :http://www.cisionwire.se/folksam/video/yaris-volvo-sidvy

Groet Kilat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 16:50 #1293084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Joetjoep

Belangrijkste les: Probeer niets te raken,...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 16:51 #1293085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Dat de volvo mooi in zijn spoor blijft en op zijn wielen blijft staan komt omdat de energie ergens anders geabsorbeerd wordt. En dat zie je dan weer prima aan het dak en de bestuurdersdeur. Van de laatste blijft weinig over. Beter wegstuiteren en heel blijven dan in elkaar gedrukt worden en je weg vervolgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 17:04 #1293086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wegstuiteren

Michael Oud schreef : Dat de volvo mooi in zijn spoor blijft en op zijn wielen blijft staan komt omdat de energie ergens anders geabsorbeerd wordt. En dat zie je dan weer prima aan het dak en de bestuurdersdeur. Van de laatste blijft weinig over. Beter wegstuiteren en heel blijven dan in elkaar gedrukt worden en je weg vervolgen.

Ja,wegstuiteren en dan op de andere weghelft plat gereden worden
Groet Kilat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 17:16 #1293088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij wijze van troost
Nuttige informatie, dit. Je ziet dat auto's tegenwoordig heel wat beter worden geconstrueerd dan 20 jaar geleden. Het blijft toch zo dat ik me in een grote Volvo veiliger voel dan in een zo'n plastic Yaris of Modus (daar is ook zo'n filmpje van).
In het onderstaande geval zit je in de Volvo in elk geval beter .
<a href="
">

Helaas is er heden ten dage een grotere kans dat je een Yaris/Modus raakt dan zo'n oude Opel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 18:11 #1293092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gang

kilat schreef : Ja,wegstuiteren en dan op de andere weghelft plat gereden worden

Zo blijf je aan de gang.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 18:22 #1293094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic   Maakt volgens mij niet

Maakt volgens mij niet echt veel uit als ik het andere filmpje bekijk, zonder airbag in de volvo was het wel minder geweest 
<a href=" www.cisionwire.se/folksam/video/krocktes...ris-och-en-volvo-945 "> www.cisionwire.se/folksam/video/krocktes...ris-och-en-volvo-945

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 18:32 #1293097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic van achteren
gezien het aantal ongelukken door mensen die een file inrijden, ben ik wel benieuwd naar een test (van beiden) als er een auto met 100 achterop rijdt. Ik heb toch het gevoel (meer is het niet) dat mijn kinderen in de Volvo wat meer kans maken...

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-11-2010 18:49 #1293098 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Het devies blijft steeds weer hetzelfde.
Gewoon ergens vol oprijden. Als het mis gaat er vol op af sturen en niet uitwijken.
Die moderne carosserien zijn er op gebouwd de klap te verdelen over volle front.
Bij de 945 moet je dat dus zelf doen zoals je bij de Ascona ziet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 19:05 #1293099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

wimpi schreef : Maakt volgens mij niet echt veel uit als ik het andere filmpje bekijk, zonder airbag in de volvo was het wel minder geweest
<a href=" www.cisionwire.se/folksam/video/krocktes...ris-och-en-volvo-945 "> www.cisionwire.se/folksam/video/krocktes...ris-och-en-volvo-945

Van bovenaf gezien lijkt het inderdaad niet al te veel uit te maken. De Volvo heeft wel meer te verkreukelen. Maar als je binnen kijkt komt de stuurkolom in de Volvo wel een eindje verder naar binnen dan in de Yaris.
Wat verder ook nog opvalt in het filmpje is dat er iets lijkt te exploderen in de Volvo (op 0:22). Hmmm. Side airbag (de Yaris stuitert nog tegen de zijkant aan)?

Moderators: Jerry Stam