960 gezien, hellup!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 16:44 #1293082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deurveertje
Deze was ook in mijn V90 stuk. euro 3,50 bij de dealer en een half uur prutsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 10:21 #1293167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cool!!
Ik heb Tom (whitehorse) een pb gestuurd, die woont in de buurt bij de verkoper en hij gaat van de week even een blik werpen. (erg attent van hem) Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen en ga aan de hand hiervan wel of niet verder.
Het verhaal importeren uit CH of D heeft ook nog steeds mijn interesse, zie alleen erg op tegen de adm. rompslomp, of valt dit wel mee? Er komen op mobile.de en autoscout best interessante opties voorbij namelijk...  oooh die twijfel

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 11:52 #1293180 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic import
Stelt geen reet voor, dat importeren, de meest wilde indianen-broodje-aap verhalen doen er evenwel de ronde over.
Gewoon doen. Laat je goed voorlichten, bv via de RDW website, en niet OPlichten door vaak malafide VOC-mentaliteit-NL-chageraren, die de hoofdprijs vragen en vaak nog krijgen ook voor voertuigen welke in het land van herkomst aangemerkt zijn als slopers.
Succes
av JB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 13:02 #1293195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien een leken, vraag
Het bovenstaande in klinkt idd redelijk simpel, wat betekend dit in de praktijk?
Stel dat ik een fraaie 960 uit 1995 in Duitsland zie staan en deze voor €4000 aangeschaft kan worden, wat is dan de uiteindelijke prijs die ik betaald heb wanneer hij bij mijn huis staat op NL kenteken?
Ik heb namelijk geen benul en kan dus lastig inschatten hoe lucratief dit is in verhouding tot bijv. de bovenstaande 960.....

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 13:34 #1293202 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic kost je de kop niet
Naar schatting een rest bpm van € 500,--, kosten RDW incl APK € 120,--, kentekenplaten paar tientjes, voor 750 ben je wel een heel eind klaar. Wel zelf ophalen, desnoods op een auto-ambu, of anders met tijdelijk (Duits) kenteken.
En die "bovenstaande" 960: mijn gevoel zegt afblijven...
av JB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 14:16 #1293205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minder.

john b schreef : Naar schatting een rest bpm van € 500,--, kosten

Minder dan de helft, <a href=" www.autoweek.nl/bpmcalculator.php?id=108...ar=1995&cache=no " target="_blank">volgens autoweek, op basis van toelating 1 juni 1995, automaat 2.5 liter, met netto prijs van net iets boven de 40 mille
BPM 213 euro.Indien van Januari, slechts 173 euro (als de site klopt, navragen kan geen kwaad)

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 14:33 #1293189 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Import en export
Importeren is het makkelijke deel. Even afspraak maken bij de RDW en je staat een uur later weer buiten (APK kan er meteen bij, handig als je weet dat de auto in orde is). Nog even de rest BPM betalen bij de douane die in Arnhem in hetzelfde pand zit. Vervolgens krijg je de kenteken papieren een paar dagen later per post, kan je kentekenplaten laten maken en rijden maar.
Exporteren kan een stuk lastiger zijn. Je bent immers niet zo bekend met de instanties aldaar. Dus als de verkoper daarbij kan helpen is dat zeker een voordeel.
Zo was het voor mijn Spaanse S90 nogal een gedoe om een tijdelijk Spaans kenteken te regelen om de auto naar huis te kunnen rijden. Je moet in Spanje een fiscaal nummer hebben, om een kenteken op je naam te zetten. Voor dat nummer moest je weer Spaanse papieren invullen bij het politiebureau, waar ik eerst ook nog het verkeerde formulier meekreeg, ondanks dat ik de verkoper bij me had die wel Spaans sprak.
Daarna moesten we nog even naar de bank om een soort belasting te betalen en als laatste nog een kopie maken van het id bewijs. De volgende dag het formulier ingeleverd op het politiebureau, waarna ik een document kreeg met het begeerde nr.
Dat nr doorgegeven aan de garage die voor mij de tijdelijke kentekenplaten heeft geregeld.
Al met al heeft dat een paar weken gekost. Import was echter binnen een paar uur voor elkaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 18:08 #1293229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergis
Vergis je niet in de tijd dat je ermee bezig bent.
Als je tijd zat hebt en het leuk vind zeker doen.
Ben zelf ook ooit mee bezig geweest.
Naar Duitsland. Mooie wagen (960) op de foto.
Volgens vriendelijke duitser ook een pracht exemplaar.
Bij aankomst bleek het een rampen bak. ( opgeknapte schade wagen die gewoon krom was)
Veel sterkte en wijsheid.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 19:42 #1293244 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic uurtje?
Bij welke RDW sta je na een uurtje weer buiten. Dan heb ik het niet eens over APK..
Neem er maar minimaal een dagdeel voor, zonder apk. 

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 19:48 #1293246 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic nog minder
Hoe minder hoe interessanter. Evenwel was in mijn schatting referentiepunt een 960 estate (full-options) van 1996.

av jb

Moderators: Jerry Stam