Hulp onderweg , ANWB of is er een alternatief ?!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2010 14:47 #1289819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op zich is het vrij logisch
Op zich is het vrij logisch dat je voor de kosten van één lidmaatschap niet geholpen wordt voor een heel gezin. Dat valt te begrijpen. Maar ja als je dochter zo af en toe eens je auto leent om daar nou ook weer een extra lidmaatschaps-uitgave voor te doen? Kan, maar het is net als met verzekeren, hoeveel risico wil je zelf dragen.
Overigens ben ik al bijna 30 jaar lid van de ANWB, maak zo rond de 35.000 km/jaar en heb ze vorig jaar voor het eerst moeten oproepen (stukje plastic van de distributiekap afgebroken en tussen de riem gekomen). Ik ben correct en vlot geholpen.
Verder moet je ook bedenken dat de ANWB erg veel storingen doet op jaarbasis. Het is een utopie om te verwachten dat dan alle klachten tot tevredenheid worden verholpen. Als ik me verkeerd behandeld zou voelen zou ik altijd reclameren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2010 15:33 #1289821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KNAC
Voor diegene die het lidmaatschap van de KNAC er voor over hebben, Bij de KNAC worden ook onze auto's vanuit heel Europa terug naar Nederland gerepatrieerd, zonder verplichte reparatie in het buitenland. Als je alleen via de ANWB/Wegenwacht verzekerd bent, dan laten ze hem gewoon staan in het buitenland en kan jezelf voor een auto-ambulance gaan zorgen om hem terug in Nederland te krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2010 15:43 #1289823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic repatrieren

Pierre van Aert schreef :  Als je alleen via de ANWB/Wegenwacht verzekerd bent, dan laten ze hem gewoon staan in het buitenland en kan jezelf voor een auto-ambulance gaan zorgen om hem terug in Nederland te krijgen.

Dat klopt niet helemaal. Als de waarde van de auto hoger is dan de kosten van het transport naar huis wordt hij gewoon naar NL gebracht. Soms met een reparatieverplichting. Als de auto technisch echter total-los is dan wordt ie bij de anwb niet naar NL gebracht en bij de knac wel. Ik heb al zeker 3x een auto naar NL laten brengen door de anwb, en dat waren auto's die max 1000 euro waard waren maar goed te repareren waren. De KNAC brengt hem naar huis, wat dan ook, hoe dan ook. DAT doet de anwb niet, maar ze brengen hem onder voorwaarden dus ook gewoon thuis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2010 17:53 #1289827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hulpdiensten ANWB / Bovag
ik ben voor mijn beide autos lid van de Bovag pechtdienst  / vooral voor autos ouder dan 11 jaar goedkoper dan de ANWB .

Heb er echter nog / gelukkig / geen ervaring mee.
iemand anders wel , vraagteken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2010 17:54 #1289828 door V700 register

Pierre van Aert schreef : Voor diegene die het lidmaatschap van de KNAC er voor over hebben

Ik heb eens vergeleken (<a href=" www.knac.nl/lidmaatschap.htm " target="_blank">hier), maar het lijkt erop dat een KNAC lidmaatschap niet of nauwelijks duurder is dan de ANWB, alleen zit je dan wel bij een 'liefhebbersclub', dus wellicht (nog) meer kans op goede hulp bij een oudere auto. Onvoorwaardelijk repatriëren vanuit het buitenland is maar 15 euro per jaar extra, dus dat valt ook nog wel mee.
Ze maken voor de pechhulp inderdaad ook gebruik van de ANWB wegenwacht. Je krijgt zelfs ledenkorting in de ANWB winkel. Bovendien lijkt het blad dat je er bij krijgt me wat interessanter dan die suffe kampioen, dus wie weet stap ik over (voor 15-11 opzeggen bij de ANWB).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2010 17:58 #1289830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knac
De Knac is een 100% dochter van de ANWB en maakt voor 100% gebruik van de faciliteiten van de anwb. Bel je de knac, krijg je de anwb aan de lijn. Ook in het buitenland.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 11:35 #1289902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB
Ik heb het er niet zo op dat ik bij de ANWB meteen lid ben van een lobbyclub waar ik het misschien niet altijd mee eens ben. En dan die suffe Kampioen...
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 11:44 #1289904 door V700 register
Nadeel van de KNAC is wel, dat dan de auto wel goed verzekerd is, maar de inzittenden niet.
Daarvoor heb je dan nog altijd een apart ANWB lidmaatschap nodig met de IRK.
Ideaal is dus een ANWB lidmaatschap met IRK, maar zonder Wegenwachtlidmaatschap, daarvoor dus een KNAC all-in verzekering, plus natuurlijk een doorlopende reisverzekering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 12:15 #1289909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IRK?

Pierre van Aert schreef : Nadeel van de KNAC is wel, dat dan de auto wel goed verzekerd is, maar de inzittenden niet.
Daarvoor heb je dan nog altijd een apart ANWB lidmaatschap nodig met de IRK.

IRK bestaat volgens mij niet meer, is vervangen door ANWB Europa Service.Deze kost 106 Euro incl. vervangend vervoer Europa.
Het internationaal service pakket van de KNAC is € 107,- met zo te zien dezelfde of betere voorwaarden (ik heb ze niet gespeld).
Inzittendenverzekering heb ik bij mijn autoverzekering (ook internationale dekking)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 12:24 #1289910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eh
Niet om het één of het ander, maar kan de topicstarter eens aangeven waar de conclusie op gebaseerd is? Het draadje dreigt ondertussen wat off-topic te geraken, maar de topicstarter heeft kennelijk redenen om te beweren dat de ANWB niet meer zou uitrukken voor oude auto's. Komt totaal niet overeen met mijn positieve ervaringen met de ANWB (heb ze voor mijn 940 trouwens nooit nodig gehad). Komt kennelijk ook niet overeen met de ervaringen van anderen. Als je iets met deze stelligheid beweert hoort daar een uitleg / onderbouwing bij. Dus....vertel?

Moderators: Jerry Stam