Sociale media, meer Volvo 700? Uitnodiging om mee te brainstormen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 09:11 #1289292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik stoor me maateloos aan de
Ik stoor me maateloos aan de term Social media, de term ASOCIAL media is beter op zijn plek, Hyves, Twitter Facebook, hier krijg je allemaal berichtjes, maar een klasiek bakje koffie is er niet meer bij. Nee doe mij maar gewoon effe langswippen en doe de "social media" maar in de kliko......

o ja, 35 jaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 10:18 #1289295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn two cents dan maar. Als
Mijn two cents dan maar. Als club denk ik dat je een overweging moet maken hoeveel van je doelgroep (leden en kijkers) nu eigenlijk echt geinteresseerd is in dit soort fratsen. Ik zie het ook in mijn eigen UDCN (russische motoren). Eigenlijk is elke vorm van elektronische gadgets daar niet in gebruik of gewenst. Mensen gebruiken internet voor de onderdelen of vragen hulp via email maar hechten toch vnl. aan het persoonlijk contact. De nieuwe fratsen die we dan social media noemen zijn voor een kleine groep gebruikers leuk en handig maar zeker geen gemeengoed. Ik zou er dan ook niet in investeren op dit moment. Alle hypes op dit gebied komen en gaan  met de regelmaat van de klok en zijn dan ook geen continuiteit.
Misschien ben ik ook ouderwets met mijn 42 en werkende in de ICT maar ik heb ook een hekel aan automatiseren om te automatiseren. als ik in het dagelijkse leven zie hoeveel rompslomp erbij is komen te kijken de laatste jaren met semi-onzinnige applicaties en toepassingen hoeft het voor mij even niet zonodig. een login vragen voor je digid waar je daarna bijna niets mee kunt en dan via een gammele website geloodsd wordt naar de melding dat je voor die actie toch echt langs moet bij de gemeente is voor mij geen voorbeeld van zinnig automatiseren. Vier of vijf infosheets en zgn. informatiemails dat er nog niets veranderd is in mijn probleem. Een lognummer voor een call bij een helpdesk waarna je uren moet investeren om een levend mens aan de lijn te krijgen die weet waar het over gaat etc..
Gewoon een lekkere persoonlijke club blijven met een bakkie koffie in de hand staan leuteren over de motorkap vind ik ook nog altijd stukken leuker dan dit 'socall media''. Verder ieder zijn ding hoor, speel maar lekker met je gadgets maar eigenlijk denk ik zelf altijd bij dit soort zaken, mensen get a 'real' life !

Benno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 10:58 #1289298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo'n QR
Zo'n QR ding kan wel wat zijn voor op de flyers van de vereniging die je bij iemand onder de ruitenwisser kunt doen. Maar ik zou eerst de bestaande voorraad afmaken en dan eens kijken of het op de nieuwe levering ingepast kan worden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 12:47 #1289310 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meerwaarde
Hallo Henk
Welke meerwaarde heeft dat dan boven de link " www.volvo700vereniging.nl "?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 13:14 #1289318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat je het niet in hoeft te typen :) Als ik bovenstaande goed begrepen heb. Maar uiteraard moet de gewone URL ook vermeld blijven. Tis meer, dat als je nog een hoekje over hebt, je zou kunnen kiezen om bij een nieuwe serie flyers zoiets ook op te nemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 19:26 #1289362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke meerwaarde?
Die is er volgens mij helemaal niet. Ik ontmoet liever de mensen waar ik wat wil tegen zeggen. Dat is leuk en, more important, je kunt elkaars emoties zien en beter begrijpen. Dat is voor mij een van de belangrijkste geneugten van een ontmoeting.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 21:55 #1289380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja.

henk 940LPT schreef : Dat je het niet in hoeft te typen :) Als ik bovenstaande goed begrepen heb.

Je fiets dan gemakshalve wel voorbij aan het feit dat:- de vinder van de flyer moet weten dat dat stippenblok is.- de vinder een telefoon moet hebben met camera- de vinder de juiste software moet hebben op zijn telefoon om te kunnen ontcijferen- de vinder internet op zijn mobiel moet hebben, om de link te kunnen opvragen,
Ohja, en dat de vinder dan iets begrijpelijks en leesbaars ziet op zo'n klein rotschermpje en er iets mee doet.
Lijkt me nogal een ontmoediging............

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 22:01 #1289381 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Apple-tje eitje
Hallo Bas
Met andere woorden, je hebt een iPad nodig. 
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 22:08 #1289383 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoezo beperkt.

Mathy schreef : Met andere woorden, je hebt een iPad nodig. 

Dat maakt het dan al helemaal een beperkte doelgroep, volgens mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 22:12 #1289386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt mee ?

Baseman schreef : Je fiets dan gemakshalve wel voorbij aan het feit dat:- de vinder van de flyer moet weten dat dat stippenblok is.- de vinder een telefoon moet hebben met camera- de vinder de juiste software moet hebben op zijn telefoon om te kunnen ontcijferen- de vinder internet op zijn mobiel moet hebben, om de link te kunnen opvragen,

Mij lijkt dat mensen die de smartphone hebben die hebben omdat die telefoons meer kunnen dan bellen en smsen. De kans is heel groot dat die internet op hun telefoon hebben (kun je die dingen wel krijgen zonder internet abbo ?), (bijna) alle smartphones hebben een camera, ze zullen vast weten wat het is en de juiste app geinstalleerd hebben (of dat gaan doen). Voor alle mensen, met of zonder smartphone, is er toch gewoon de URL op de flyer ?ALS we nieuwe flyers gaan drukken, en ALS je het ding ergens op de flyer kwijt kunt zonder dat het storend is, dan is er toch niets op tegen om m erop te laten zetten ?
Blijft natuurlijk het punt dat onze site er wel een beetje fatsoenlijk uit moet zien op een smartphone als je een QR gaat gebruiken.

Moderators: Jerry Stam