Rijdt er iemand met een B230Fk reeds op E85 - Bio-Ethanol?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat je bij de witte pompen tankt komt uit hetzelfde depot als BP/Shell/vulmaarwatinstruis schreef : Die troep!!!
Met m'n motorfiets (Bjr. 2009).
Gevolg; alles wat in de tank zit; pomp, behuizing van de pomp, slangen naar het filter, filter, slangen naar en van de druk regelaar, naar de Kl*te...............
Ik weet zeker dat ik nooit de verkeerde slang gepakt heb, maar ik heb wel de verschijnselen van deze rommel.
Enfin ik ben weer € 273,= excl. BTW lichter, + een paar uurtjes sleutelen.
Ik ga dus nooit meer tanken bij een "B" merk benzine-pomp. Daar stoppen ze maar wat in die ondergrondse tanks, zeker als de winstmarge interssant wordt.
Overweeg ter compensatie van dit door de regering bedachte milieu voordeel, m'n afgedankte motor olie, bij het GFT in te leveren...
Afgedankte motorolie bij GFT inleveren? Dat is wel asociaal. Beter is het om het te verfikken in de allesbrander/vuurton
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Probleem is dat het met water (en dat trekt het aan) in meer of mindere mate corrosief wordt voor bepaalde materialen. Ik heb daar wat meer over gelezen en het is me nog niet helemaal duidelijk wat de mogelijke gevolgen zijn.
Ik weet wel dat mijn 760 ongeveer 12 liter per 100 km nodig had, en daarnaast wel een stuk sneller was. Alleen moet je om vollledige vermogenswinst eruit te halen meer afstelwerk aan de ontstekingstiming doen. Dat merkte je vrij duidelijk aan het gebrek aan koppel bij het wegrijden (gebrek is een groot woord, maar er was duidelijk verschil). Met aanpassing van de timingmaps in LH2.4 kun je dit grotendeels wel wegwerken.
Het heeft op dit moment gewoon geen zit (financieel) om E85 te tanken in Nederland. Tenzij je graag torenhoge boost wil draaien...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar wie dicht genoeg bij de grens woont, kan in het buitenland tanken. Geen idee of dat legaal is trouwens.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Of die geen B- C- D- keus hebben............Tombo schreef : Wat je bij de witte pompen tankt komt uit hetzelfde depot als BP/Shell/vulmaarwatin
Afgedankte motorolie bij GFT inleveren? Dat is wel asociaal. Beter is het om het te verfikken in de allesbrander/vuurton![]()
Het inleveren van motor olie bij het GFT wat als grapje bedoeld.
Kern van het verhaal is dat heel deze aktie het milieu meer schaad, dan het oplevert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De gril is in iedergeval van voor 1997.
In 1997 begon de gril met het ruitjesmotief in het zwart op de achtergrond.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Voici les réponses à vos questions :
- le système utilisé pour la conversation est un boîtier électronique qui gère, par l'intermédiaire de la sonde lambda, l'ouverture des injecteurs.
- les pièces de caoutchouc ne sont pas remplacées, ce n'est pas nécessaire.
- la voiture à roulé 30 000 km avec le bio éthanol (E85)
- consommation 12 litres en moyenne.
Êtes-vous en France ? Avez-vous la possibilité de venir voir le véhicule.
Cordialement,
Jean-Jacques GireaudKortom de standaard conversie die het inspuitsignaal vertraagd(verlengd) en de lambda regeling verder het werk laat doen. Geen rubbers vervangen(niet nodig) en 30000km gereden op E85.verbruik gemiddeld 1 op 8. Die stijltjes gril zie je meestal vanaf 97 in Frankrijk. Kwestie van modelaanbod per land, lijkt me..</pre>