Verschil 740 / 760

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 17:59 #1284726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleine kofferbak kan
als er een 80 liter tank in zit.Maar die kan ook in een 740 zitten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 20:40 #1284732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil

Jeroen schreef : De verschillen zijn legio, maar nee hij heeft geen grotere kofferbak.
De carrosserie is hetzelfde. maar veel intgerieurdelen wijken af, zo ook plaatdelen. 
Maar ook weer soms niet.
Ik weet het het is vaag.
Maar waar zoek je specifiek naar als verschil?

Idd behoorlijk vaagjens:P
Ik zoek naar verschillen zoals jij ze benoemd. Interieur en exterieur delen die anders zijn. Technische verschillen (zoals die multilink is erg interessant, ook in 1985??).Is het zo dat ze beiden romdom remschijven hebben? 
Ik weet ook dat die tweede letter van 740/760 niets zegt omdat de motoren allemaal door elkaar lopen en Volvo er idd gewoon een potje van heeft gemaakt..Daarom juist moet het wel zo zijn dat de 760 een hogere serie is op een ánder gebied en op andere dingen de 740 moet overtreffen.
Als ik dus een 740 OF een 760 ga kiezen. Waarom zou ik dan gaan zoeken naar een 760 die veel zeldzamer is? (ik heb de tijd maar toch:P) Waarom is die 760 beter..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 20:54 #1284734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laatste aanname

johan1989 schreef :

Jeroen schreef : Maar waar zoek je specifiek naar als verschil?

. Interieur en exterieur delen die anders zijn. Technische verschillen (zoals die multilink is erg interessant, ook in 1985??).Is het zo dat ze beiden romdom remschijven hebben? 
Waarom is die 760 beter..

Om maar met je laatste vraag te beginnen:  dat is niet per definitie zo.
Een goede 740 is beter dan een slechte 760. (duh)
een 85 -er heeft idd geen multilink die is er pas vanaf MJ 88 
Dus dat kun je vergeten.  schijven hebben ze allemaal rondom idd
De verschillen zitten vooral in het feit dat een 760 luxer is en anders gemotoriseerd is, en vaak beter onderhouden.
Zeker omdat het een veel duurdere auto was is hij minder ten prooi gevallen aan studenten en jhonnys (sic). Maar ook een 760 kan heel droevig zijn.
De staat van onderhoud dat is het belangrijkst.
een 780? is dat niks voor je? DAT is anders en exclusief. (maar ook daar....) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 20:57 #1284735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien een beetje flauw, maar waarom al kiezen als je nog zoekt ? Kijk gewoon naar goede exemplaren van beide typen en ga zelf kijken en proefrijden. Als je een goede hebt gevonden koop je die. Of ga proefrijden in een exemplaar dat niet jouw keuze wordt maar wel representatief voor wat je zou willen (bijv. een 760 turbo uit '87 als die er zijn). 760 is luxer, standaard meer zaken die optie waren op de 740 en opties die op de 740 niet leverbaar waren. Maar voor dat soort zaken zou ik geen slechte 760 kopen als ik een goede 740 te pakken kon krijgen.Je realiseert je dat als je een 7x0 turbo op LPG wilt rijden je er vaak zelf een LPG installatie in moet zetten die de LPG injecteert (Vialle LPi, Prins VSI, Landi LSI etc) ? Een installatie met verdamper is niet geschikt vanwege de turbo. De injectiesystemen kosten vaak een 2000 euro of meer die dan nog boven op de aanschafprijs komt....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 21:03 #1284736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Ook als je een B230E met Bosch K-Jetronic koopt, zou ik kiezen voor een Vialle LPi installatie (of LPG injectiesysteem van een ander merk, maar b.v.k. Vialle) i.p.v. een traditioneel systeem met verdamper. Dat vanwege de schade aan de luchtweger in geval van een backfire.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 21:14 #1284737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tis
Tis allemaal leuk en aardig, dat belastingvrij rijden, maar als je soms ziet wat voor prijzen gevraagd worden. Je rijdt zo 2-3 jaar voordat je de extra hoge aanschafprijs hebt terugverdiend door geen wegenbelasting te hoeven betalen. Wie weet hoe de wereld er dan uitziet. Hoeveel wil je daar aan vooruit betalen, dat is de vraag....
Een LPG installatie daar over heen maakt het er natuurlijk niet beter op.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 22:18 #1284745 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Tis zo
Ja Henk, en dan te bedenken dat vaak goede, niet belastingvrije exemplaren voor symbolische bedragen aangeboden worden. Tel daarbij, bij import, op dat BPM conform inmiddels vigerende jurisprudentie slechts geheven mag worden over de "handelaarsprijs" en niet langer meer over de toenmalige nieuwwaarde, dan ben je eigenlijk niet slim bezig om uitsluitend in te zetten op het belastingvoordeel. Maar ja, uiteraard gun ook ik ieder zijn feestje.
 av JB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 23:21 #1284750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope

henk 940LPT schreef : Verschil is verder dat de x40 serie altijd een starre achteras heeft maar dat de 760 sedan onafhankelijke multilink achterwiel ophanging heeft. 

Fout, de 740 met B204FT/B204GT heeft Multilink 1.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 23:25 #1284749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BPM

john b schreef : Ja Henk, en dan te bedenken dat vaak goede, niet belastingvrije exemplaren voor symbolische bedragen aangeboden worden. Tel daarbij, bij import, op dat BPM conform inmiddels vigerende jurisprudentie slechts geheven mag worden over de "handelaarsprijs" en niet langer meer over de toenmalige nieuwwaarde, dan ben je eigenlijk niet slim bezig om uitsluitend in te zetten op het belastingvoordeel. Maar ja, uiteraard gun ook ik ieder zijn feestje.
 av JB

BPM wordt voor zover ik weet in 19 jaar en een paar maanden afgeschreven. Dat zou betekenen dat je voor bijna geen een 700 serie nog belasting moet betalen
Edit: BPM wordt in <a href=" belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-33.html#P848_63941 " target="_blank">9 jaar en 6 maanden 92 procent afgeschreven. na 19 jaar en 9 maanden is het nog 0%

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 00:43 #1284751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: allen
<div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">

Jeroen schreef :  Om maar met je laatste vraag te beginnen:  dat is niet per definitie zo.Een goede 740 is beter dan een slechte 760. (duh)De verschillen zitten vooral in het feit dat een 760 luxer is en anders gemotoriseerd is, en vaak beter onderhouden.Zeker omdat het een veel duurdere auto was is hij minder ten prooi gevallen aan studenten en jhonnys (sic). Maar ook een 760 kan heel droevig zijn.De staat van onderhoud dat is het belangrijkst.een 780? is dat niks voor je? DAT is anders en exclusief. (maar ook daar....) 

</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff"><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff"> </div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">Lijkt me logisch dat ik geen afgetrapte bak ga kopen.</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">Daarom vroeg ik ook naar de verschillen in typem, zodat ik een gebaseerde keuze kan maken.</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">780 is te duur. het gaat me niet om het zeldzame of whatevah.</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">ik ben namelijk zelf een student en rijdt nu een 460. kost me teveel per jaar en wil dus een belastingvrije auto.</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">kd8 eerst aan een 200 maar een 700 trekt me meer. 't Komt er op neer dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">Aangezien ik wel van het doorrijden ben wil ik wel een turbo. (ben overigens niet zo'n sjonnie die zn hele auto verpest door hem te modern te pimpen. Het verder uitbouwen trekt me totaal niet dus ik wil gewoon een classieke auto met orginele velgjes en orginele assecoires)</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff"> </div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">

henk 940LPT schreef : Misschien een beetje flauw, maar waarom al kiezen als je nog zoekt ? Kijk gewoon naar goede exemplaren van beide typen en ga zelf kijken en proefrijden. Als je een goede hebt gevonden koop je die. Of ga proefrijden in een exemplaar dat niet jouw keuze wordt maar wel representatief voor wat je zou willen (bijv. een 760 turbo uit '87 als die er zijn). 

</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff"> </div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">Sterker nog, ik kies vóórdat ik zoek. Momenteel zoek ik eigenlijk niet maar kijk ik rond.. ik wil eerst weten wat er is en wat de verschillen zijn. Dan kies ik er een uit die ik wil en DAN ga ik zoeken naar een bak in goede staat. Ik heb de tijd dus wacht af tot er iets te koop komt wat ik ondertussen gekozen heb. Als dat niets is wacht ik op de volgende verkoper, easy toch?</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">ik ging kijken bij eentje van 87. wertem zoenzo niet. dan gaat proefrijden niet egt werken als je zo jong bent..:(:P ik heb nog helemaal niet in een 700 gereden daar baal ik eigenlijk wel van maarja, ik ken niemand met een 700 dus word lastig. </div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff"> </div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">

henk 940LPT schreef : Tis allemaal leuk en aardig, dat belastingvrij rijden, maar als je soms ziet wat voor prijzen gevraagd worden. Je rijdt zo 2-3 jaar voordat je de extra hoge aanschafprijs hebt terugverdiend door geen wegenbelasting te hoeven betalen. Wie weet hoe de wereld er dan uitziet. Hoeveel wil je daar aan vooruit betalen, dat is de vraag....

</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">Daarom zeg ik, importeren.. heilig, kost een 760 ineens geen €6.000 meer:)</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff"> </div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">

Michael Oud schreef :

john b schreef : Ja Henk, en dan te bedenken dat vaak goede, niet belastingvrije exemplaren voor symbolische bedragen aangeboden worden. Tel daarbij, bij import, op dat BPM conform inmiddels vigerende jurisprudentie slechts geheven mag worden over de "handelaarsprijs" en niet langer meer over de toenmalige nieuwwaarde, dan ben je eigenlijk niet slim bezig om uitsluitend in te zetten op het belastingvoordeel. Maar ja, uiteraard gun ook ik ieder zijn feestje. 

BPM wordt in <a href=" belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-33.html#P848_63941 " target="_blank">9 jaar en 6 maanden 92 procent afgeschreven. na 19 jaar en 9 maanden is het nog 0%

</div><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">Inderdaad snap John zn verhaal niet helemaal, BPM is iig niet van toepassing.. Belastingvrij is voor mij top.

Michael Oud schreef :

henk 940LPT schreef : Verschil is verder dat de x40 serie altijd een starre achteras heeft maar dat de 760 sedan onafhankelijke multilink achterwiel ophanging heeft. 

Fout, de 740 met B204FT/B204GT heeft Multilink 1.

ik begrijp dat geeneen 700 multilink heeft tot 87? dat word starre as dan:(
Alleen nu weet ik nog niet echt wat de verschillen zijn. Blijkbaar niet zo makkelijk als ik dacht. Toch bedankt allen:)</div></div>

Moderators: Jerry Stam