Verschil 740 / 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is nou het verschil tussen 740 en 760 van 1985 en 1986? Ik las iets over een grotere kofferbak en het dat de 760 binnen stiller is.. Wie kan mij hierover iets meer vertellen?Zoals een aantal wel weten ben ik namelijk op zoek naar een 700 turbo van 1985 / 1986..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
760 heeft 6cilinders
dacht ik
gr Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
gr Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
De carrosserie is hetzelfde. maar veel intgerieurdelen wijken af, zo ook plaatdelen.
Maar ook weer soms niet.
Ik weet het het is vaag.
Maar waar zoek je specifiek naar als verschil?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ad, in principe is het exact zoals je het meld.ADVANPETRA schreef : ik dacht dat bijvoorbeeld 745 de 7 staat voor type de 4 voor cil en 5 voor de deuren maar dan zit ik er naast sorry.
gr Ad
Alleen 4 cilinder (benzine) turbo's wijken van deze regel af. Het is mij ook een raadsel waarom dit dan weer een 760 is. Waarschijnlijk de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd .......
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De motor van een 760 is een V-6 benzine, een turbodiesel 6-in lijnmotor of een turbo 4- cylinder injectie op benzine.
Ook is de 760 veelal uitgerust met electrische ramen.
De 740 is veelal soberder uitgevoert en in de eerste produktiejaren gewoonlijk zonder turbo uitgevoert.
Ook werden er nog 4-cylinders geleverd met carburateur ipv. injectie heb ik gehoord.
Verder ?
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, (oa) de B230K. Verschil is verder dat de x40 serie altijd een starre achteras heeft maar dat de 760 sedan onafhankelijke multilink achterwiel ophanging heeft. De 760 estate is eerst geleverd met de starre achteras maar heeft later ook multilink gekregen. Verschil multilink - starre achteras schijnt duidelijk voelbaar te zijn, waarbij de eerste (veel) comfortabeler rjidt. Ik heb het zelf nog nooit kunnen ervaren.rolfroderick schreef : Ook werden er nog 4-cylinders geleverd met carburateur ipv. injectie heb ik gehoord.