Duim mee met ons!

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 10:37 #1281792 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Gefeliciteerd !

Candisa schreef : Het is inderdaad dichtbij Frankrijk en Wallonië, maar minder dicht bij beiden dan waar we nu wonen!

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !
Net even gekeken, maar voor een sleuteldag in Gemert moet je inderdaad vroeg opstaan ! Vlg Google Maps 257 km en 2,5 uur rijden !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 10:58 #1281793 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic gefeliciteerd
Ziet er degelijk uit en goed gerestaureerd. Hier kun je voorlopig comfortabel wonen. Aparte streek, ik heb wat huizen rond Watou van binnen gezien, bij het jaarlijkse? literatuur festival. Mooie ruimtes en mooie mogelijkheden..... Deze is goed aangepakt.
Houd het zakelijk met je huisbaas, die is zo te horen niet te vertrouwen en gebruikt zo een uitlating tegen je.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 11:56 #1281798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijn we van plan, puur
Zijn we van plan, puur zakelijk, als ze ons een opzeg laat betalen voor het verlaten van het appartement aan het einde van het jaarcontract dat nog niet officiëel verlengd is en/of lastig doet ivm het terugbetalen van de borg, dan gaan we haar gewoon er even op wijzen wat er hier zo allemaal niet volgens de regels is en laten vallen dat we benieuwd zijn wat de huurdersbond daar van zou vinden...
Normaal gezien gaan we zeer binnenkort een idee krijgen van wanneer we in het huisje kunnen intrekken. Als dit lukt voor het einde van het contract, maken we een afspraak met de huisbazin dat we het contract niet langer wensen te verlengen. Als ze al moeilijk doet hierover, zijn er voldoende legale middelen om er voor te zorgen dat ze ons hier niet eens meer wil, zonder ze een legale reden te geven om borg/huur achter te houden (ik denk maar aan geluidsoverlast wanneer ze op zondag het gras maait, geurginder als haar kat weer eens in de dakgoot zijn spijsverteringsstelsel heeft geledigd...).
De huisbazin is inderdaad niet te vertrouwens, maar het is ook zo een hautain geval dat denkt dat heel de wereld aan haar kont hangt en ze alles weet, terwijl ze vrijwel iedere avond zat thuis komt en niet bepaald slim te noemen is (toen ze hier kwam inspecteren stelde ze zelf voor om foto's te maken en naar de huurdersbond te gaan vragen of dit "proper en huiselijk" is naar hun normen, terwijl er hier vanalles niet in orde is!)...
Verder moet ze ook nog altijd een afrekening maken voor het water (waarvoor we geen teller hebben, maar een forfetair bedrag van 8 euro per persoon per maand betalen!) en elektriciteit (zogezegd dag en nacht tarief, maar de nacht-teller werkt enkel op de verwarming!). Wetende dat ik niet in het huurcontract vermeld sta en hier ook niet officiëel woon, kunnen *wij* dus ook lastig doen ivm dat forfetaire bedrag van het water (hoezo 16 euro per maand? Hier woont maar 1 persoon!)...
groetjes,Isabelle 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 17:57 #1281814 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd
Leuk voor jullie dat je het huis heb kunnen krijgen. hopelijk gaat alles mee vallen en komen er geen gebreken aan het licht. Ik wil je ook ween tip geven over het borg bedrag wat je terug zal moeten krijgen van jullie huisbaas. ik heb zelf ook een vergelijkbare situatie gehad. Slechte huisbaas slecht onderhoud aan het pand lawaai lekkage etc. Ik heb toen voorgesteld om de 2 maanden huur die ik toen als borg moest betalen te verekenen met de laatste 2 maanden huur. zo krijg je ook geen gezeur als jullie huisbaas de borg niet terug wil geven.
geluk en een vriendelijke groet
Ralph

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 21:50 #1281827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is inderdaad een idee...
...maar daar moet ze dan wel akkoord mee gaan, want die borg dient tenslotte om schade (die er nog niet was en dus niet in de plaatsbeschrijving staat) te vergoeden, wat ze pas kan weten als we hier effectief weg zijn.
Ik denk dat 2 maanden huur vervangen door het achterhouden van de borg iets is wat we nooit kunnen bekomen en meteen alle deuren tot onderhandeling zullen sluiten. Ik denk dat we meer zullen bereiken als we voorstellen om de laatste maand huur + voorschot op water en elektriciteit van de borg af te houden, dan heeft ze nog iets meer dan een derde van de borg achter de hand (en kunnen wij maximaal een derde van onze borg kwijt zijn).
groetjes,Isabelle 

Moderators: Jerry Stam