Duim mee met ons!
- V700 register
- Nieuw lid
-
De belangrijkste reden hiervoor is simpelweg de prijzen van de huisjes hier.
Dat vind je op andere plaatsen in Vlaanderen ook nog wel (alhoewel zeldzaam), maar combineer dit met: - wonen op de boerenbuiten, - toch vrij fatsoenlijke wegen die naar de beschaving leiden, - een stadje met alle belangrijkste zaken (Aldi, Lidl, Gamma, Hubo, een voortreffelijke Chinees, een zeer goede frituur) vlakbij (Poperinge dus) - toch een vrij vlotte verbinding met een ietwat grotere stad (Ieper) en de snelweg (in Poperinge de expressbaan op richting Ieper en je komt automatisch op de snelweg uit) - ...en dan kun je toch wel stellen dat het hier toch een van de betere betaalbare streken in Vlaanderen is
We gaan trouwens iets verder van Wulvergem wonen dan nu. Nu wonen we in Abele, als alles goed gaat zullen we dus in de nabije toekomst iets noordelijker wonen, volgens mij in de noordelijkste deelgemeente van Poperinge, terwijl we nu in een van de meest zuidelijke deelgemeenten van Poperinge wonen.
Zo ideaal zijn die dikke bakken van ons toch niet om te verhuizen. Het zijn allebei sedans!Eigenlijk wel een beetje stom. Toen we indertijd naar hier verhuisden hadden we een bestelbusje gehuurd voor een paar dagen. Een paar maanden later hebben we er zelf een gekocht. Nu gaan we hopelijk opnieuw verhuizen, en is die bestelbus al weer weg...
Gelukkig is de afstand dit keer een héél stuk kleiner, waardoor er ook met een kleiner transportmiddel dagelijks een en ander kan verhuizen en met een beetje geluk kunnen we af en toe eens de Peugeot 807 van mijn ouders gebruiken. Dit laatste ga ik wel beperkt houden voor het vervoer van de wat grote stukken, want als er aan zo een modern ding iets kapot gaat, kost het handen vol geld en aan een wagen die met de Franse slag is gemaakt durft dat al eens wat meer voorvallen dan aan andere...
PS.: We hebben gisteravond nog een berichtje gekregen van onze huisbazin "Jullie mogen blijven als jullie dat willen"... Zou ze beseffen dat ze toch flink overdreven heeft met haar commentaar en dat er hier vanalles niet reglementair is? In ieder geval, mocht de koop misgaan, of wat meer tijd innemen, dan kunnen we gewoon hier blijven wonen zolang het nodig is. Het is hier misschien niet alles, de vorige verhuis zit nog vers in het geheugen en de volgende keer dat we dat doen willen we dat dus toch uit vrije wil doen, liefst naar een huisje dat na vele jaren huren aan de bank, ons eigendom wordt...
groetjes,
Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht alles tegen eind september toch rond zijn, hoeven we in principe geen opzeg te betalen, aangezien er tot eind september nog gewoon een jaarcontract loopt. Achteraf wordt het contract omgezet in een 3-6-9 formule, waarbij het jaar dat we hier al wonen meetelt als eerste jaar en we dus een opzeg hebben van 2 maand huur als we tijdens het tweede jaar vertrekken en 1 maand als we tijdens het derde jaar vertrekken. Moesten we iets anders moeten huren, zou dit opnieuw met een jaarcontract zijn (dus een jaar vast zitten), of met een 3-6-9, waarbij we het eerste jaar dus 3 maanden opzeg moeten betalen als we het terug verlaten. Bovendien spaart hier blijven een extra verhuis uit.
Uiteraard blijven we gewoon hopen dat de bank de lening goedkeurt en we die back-up niet nodig zullen hebben.
groetjes,Isabelle
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verhuizen naar een eigen huisje zal er trouwens hoogst waarschijnlijk voor zorgen dat er een baksteen minder in deze vereniging zal zijn, aangezien ik mijn 940 zal verkopen mocht alles lopen zoals we het willen... tenzij er natuurlijk iemand van de vereniging deze overkoopt?
Enkel nog Xenia's 740 houden zou ons 800 euro op jaarbasis besparen aan wegenbelastingen en verzekering. Aangezien we dan waarschijnlijk wel wat meer kilometers met de 740 zullen afleggen en deze dubbel zo veel Euro's per kilometer kost, zullen we uiteindelijk dit voordeel weer kwijt zijn aan het verbruik, maar aangezien dit verspreid is over het hele jaar, zullen we dit toch een stuk minder voelen.
Bovendien is er in België nog geen sprake van het stoppen met de wegenbelastingen van wagens ouder dan 25 jaar te herleiden tot quasi nihil, waardoor we binnen 4 jaar weer makkelijk een baksteen er bij kunnen nemen en nog steeds goedkoper af zijn dan nu het geval is, zelfs als dit een baksteen zou zijn die met een dikke 3 liter motor en LPG installatie is uitgerust (Een 960 pre-facelift zou ik zeker wel eens willen...).
groetjes,
Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ? hebben de gebeden, duimen en kaarsjes etc. jullie naar een nieuw huisje geholpen ?Candisa schreef : .....................en normaal zullen we tegen vrijdag weten of we die ook zullen krijgen of niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om niet nog meer tijd te verspillen heb ik vanmiddag van zodra de bank terug open was gebeld, en toen werd me verteld dat het dus niet goedgekeurd was.
Blijkbaar kon men dat meteen zeggen toen ik belde, dus waarschijnlijk dat ze het al wisten toen ik hier nog hoopvol postte deze morgen...
We zijn dan maar meteen in de wagen gesprongen en naar 4 andere banken gereden. - de bank waar we beiden al jaren een zichtrekening én spaarrekening hebben, maar in online simulaties redelijk duur uitkomt --> daar mogen we maandagmorgen gaan spreken met de directeur, die zal ons ook dan meteen kunnen vertellen of hij iets voor ons kan doen of niet. - een bank waarvan we gehoord hadden dat deze relatief makkelijk een lening heeft. De directeur van die bank was echter op verlof tot volgende week donderdag en onze optie op het huis loopt maar tot dinsdagmiddag... - een andere bank die naar het schijnt ook interessant is --> afspraak gemaakt voor maandagmiddag - een ander filiaal van die andere bank, in de buurt van waar het huisje staat --> De interesten zijn er lang zo interessant niet als bij de bank waar we dus geen lening krijgen, maar we hadden gelukkig ook de offerte van die bank mee. De directeur van die bank heeft een kopie er van genomen en zal navragen bij de bank zelf of ze het aanbod zouden kunnen evenaren of toch een stuk tegemoet komen. Uiteraard hebben we hem niet verteld dat die lening uiteindelijk werd afgekeurd. We mogen maandagavond terugkeren voor meer nieuws.
De afspraak maandagmiddag gaan we dus afzeggen, aangezien we al naar een ander filiaal mogen van dezelfde bank, waar ons vertrouwen toch wat harder werd aangewakkerd.Op die manier kunnen we maandagmiddag misschien nog een paar andere banken doen...
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
We hebben dit ook reeds doorgegeven aan het immo-kantoor, vanavond worden we teruggebeld hierover, zodat we kunnen afspreken om het papierwerk in orde te maken.
groetjes,
Isabelle
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-