Dit is k*t.....
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch hebben we geprobeerd om in ons droomhuis (dat ik deels zelf ontworpen heb) te blijven wonen. Met de kennis van nu hadden we veel eerder moeten verkopen; dan waren de schulden lager en de opbrengst (vlak voor de veiling verkocht) een stuk hoger. Nog een gezellig stukje restschuld dus ja, een nose job voor BG zat er niet in; we waren al blij als onze auto's (we hebben er elk een nodig) dor de APK kwamen. De kwaliteit van de Volvo, en de klasse uit Vaassen, hebben me daarmee gered. Overigensheeft ook de twingeling het goed doorstaan, die toch al bijna even oud is als BG, doch slechts 1/5 van het aantal kilometers heeft gedraaid.
En nu, bijna drie jaar na het gedwongen vertrek, zitten we in een soort anti-kraak woninkje in Oost Groningen. Tochtig, weinig isolatie en scheuren die groeien; eind volgend jaar zal de eigenaar waarschijnlijk gaan bouwen, aan een woning die voor ons "net" een beetje te duur zal zijn. Maar als we eruit moeten kunnen we terugkijken op bijna 5 jaar wonen op een heerlijke lokatie, niet te ver van het centrum van Meeden maar ook midden in het land; zien we af en toe de herten in de tuin (6000 vierkante meter...) maar ook kruipen we langzaam weer uit dat dal. Sterker,Goddank nog steeds samen, twee uithuizende meiden die vaak"thuis" komen en weer inkomen; niet dat waarvoor/waarmee ik naar Groningen ben verhuisdmaar we kunnen weer rekeningen betalen, de brievenbus voor de deurwaarder is nu een vogelnestje en ik denk heel voorzichtig aan wat verfraaiingen van mijn tank.
Misschien zijn we ook nog wel wat wijzer geworden; zijn we de luxe afgeleerd en waarderen we steeds meer simpele zaken, zoals thuis "uit eten" gaan, wandelen in de omgeving en iets doen aan een huis waarvan je weet dat het over twee jaar plat zal gaan.
Waar ik me nu sterker van bewust ben is dat ik de afgelopen jaren in een semi-depressie geleefd heb; dat heb ik altijd ontkend maar nu het weer beter gaat merk ik dat ook dat anders is geworden. Ik wil allen die dit overkomt een paar tips geven; doe ermee wat je wil:
- Blijf aktief. Houdt een weblog bij over een hobbie (bij mij was dat duurzaam ondernemen, alternatieve energie)
- Help een of meerdere verenigingen als vrijwilliger. Op die manier doe je iets nuttigs voor de maatschappij, maar ook voor jezelf
- Gooi de tv het huis uit (nou ja, voorkom dat je de hele dag TV kijkt; je verkloot je ritme en gaat kansen missen)
- Zoek andere manieren om inkomen te verkrijgen; misschien een heel ander soort werk of terug naar waar je mee begonnen bent. School om, of ga van een hobbie een vorm van werk maken
- Ga je niet verstoppen maar ga naar buiten: als niemand weet dat je iets zoekt zullen je ook niet helpen
- Wees realist. De baan die te mooi is om waar te zijn is meestal ook niet waar; je investeert tijd en geld in de bodemloze put van een ander (netwerkmarketing, no cure no pay)
- Communiceer met de mensen om je heen, vooral met hen die je dierbaar zijn.
Ik wens jullie sterkte, succes en een droom-leven toe!
JohnPeter
PS: Dit teruglezend raakt me best wel hard. Ik weet niet hoelang ik dit stukje laat staan het is persoonlijker geworden dan me lief is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geniet van je hobby want ontspanning is nodig.En ik hoop dat je ondanks deze tegenvaller de moed er in houd,en het mooiste zou zij dat je weer werk vindt op niet al te lange termijn.
Succes
peter
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
En dit zijn nu precies de ervaringen waar iedereen van mee kan profiteren en wat van kan leren (met of zonder job).JP Elverding schreef : PS: Dit teruglezend raakt me best wel hard. Ik weet niet hoelang ik dit stukje laat staan het is persoonlijker geworden dan me lief is.
JohnPeter laat het staan, sterker nog: lees het nog een paar keer terug en geniet
- V700 register
- Nieuw lid
-
grt Ralph
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
laten staan hoor. Het is echt niet erg om persoonlijk te zijn bij tijd en wijle. Ook ik laat weleens wat meer persoonlijke zaken zien. En dat maakt ons forum juist zo uniek. En kunnen ook anderen zich optrekken of lering trekken van je ervaringen. De schone schijn is vaak niet wat het lijkt. En sommige dingen even van je afschrijven werkt vaak heel bevrijdend. Ik denk ( en weet bijna zeker) dat minimaal 50% van de mensen behoorlijk last heeft van alle stormen die er in onze huidige maatschappij woeden. Maar slechts een paar komen ervoor uit en de rest houdt de schone schijn op en blijft zichzelf en anderen voor de gek houden.
Ook ik heb de nodige rimpelingen in mijn carriere gehad. In 1994 ontslagen uit een goede job. In 1995 voor mezelf begonnen en dat ging tot eind 2008 niet onverdienstelijk. Nu door de crisis ligt mijn ene bedrijf behoorlijk stil. Gelukkig heb ik een aantal jaren geleden nog een ander bedrijf opgestart en onlangs behoorlijk uit kunnen breiden. Dat bedrijf zal er voor moeten zorgen dat ik de crisis financieel overleef. Gevolg wel dat ik me weer bijna dag en nacht de tandjes moet werken, maar ach, daar is nog nooit iemand van dood gegaan. En de kosten gaan altijd voor de baten uit, dus hopelijk heb ik binnenkort ook weer eens een normaal inkomen.
En als ik in 1994 niet ontslagen was, dan had ik nooit de bedrijven gehad die ik nu heb. En ondanks dat het niet makkelijk was en is: ik had er geen seconde van willen missen en het heeft me als mens enorm verrijkt. En af en toe weer met de beentjes op de grond en beseffen wat echt belangrijk is in het leven: je gezin en gezondheid.
Ik wens bij deze iedereen die het moeilijk heeft in deze turbulente tijden veel sterkte en succes toe en vooral ook de rust om te blijven genieten van de dingen die er werkelijk toe doen.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoorde van je situatie. Ik bel je!
groet, Lieme Huib
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Het is het zoveelste bewijs, dat in NL de kenniseconomie het loodje legt ten faveure van de Don Quichotten. Ik voorzie ook een leegloop in de medische sector, tenzij accepteert dat je verplegers en later ook artsen die rechtsstreeks uit India komen de diagnose van jouw acuut probleem toevertrouwt.

Ik weet al jarenlang dat je/we trots kunnen zijn op de sfeer op deze site, ook ik heb eens mijn hart kunnen luchten op een moment dat ik daartoe behoefte had, en ben alleen maar respect en begrip tegen gekomen. Vaak lucht het op, als je dingen van je af kunt schrijven, niet alleen maar tegen jouw lief dagboek, maar gewoon in de openbare ruimte.

@ JP en Valentijn: ik had altijd al waardering voor jullie bijdragen, maar bezie die nu met nog meer respect.

Sterkte in de strijd, en laat de kopjes niet hangen.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Ik had (achteraf makkelijk kletsen natuurlijk) dat veel eerder moeten doen! Dus niet getreurd en ga postief aan de slag en sta tevens open voor dingen die buiten je directe vakgebied liggen ( zo kwam een afgekeurde geoloog toch nog aan de slag op de inkoop.......tja het kan raar lopen)
Sterkte!