Even gedag zeggen natuurlijk
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Dat ie bij er jullie wel onder zit is al een plus.
Misschien inderdaad wat rubbers bij de vooras / stabistang.
Voorste stabistang heeft namelijk wel rubbers.
Die van mij ga ik komende sleuteldag de rubbers van vervangen, die zijn krokant, eentje is zelfs al gescheurd, je vinger past ertussen.
Anders misschien een van de rubbers van de achteras ophanging?
Of erg slappe veren?
Bij mij gaan er binnenkort versterkte achterveren onder.
Mijn veren zijn helemaal slap en ook al ingezakt.
We zijn trouwens al wel heeeeel errrgggg oftopic gedreven. hahaha
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik meen ooit hier gelezen te hebben, dat auto's met niveaumatschokdempers niet met stabilisatorstangen op de achteras geleverd werden. En dat 16 kleppers meestal, zoniet altijd, met niveaumats geleverd zijn.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Oww dat is heel nieuw voor mij!Mathy schreef : dat 16 kleppers meestal, zoniet altijd, met niveaumats geleverd zijn.
Maar ik weet eigenlijks wel zeker dat ik geen niveaumatten heb.
Hoe wil je dat herkennen?
Het ziet er exact hetzelfde uit, als de 2 standaard B230Fjes sedan's die ik hiervoor had.
Een schokdemper en een veer, meer niet, niets bijzonders.
De veren zijn ook al doorgezakt.
Groeten,Gerben</div>
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als ik me niet vergis, zitten niveaumats "andersom". Dus met de dikke buis aan de bovenkant en de dunne stang met de stofhoes aan de onderkant. Verder zijn de veren dunner, maar voor de juiste maten zou je het forum eens af moeten zoeken..
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Mathy schreef : Als ik me niet vergis, zitten niveaumats "andersom". Dus met de dikke buis aan de bovenkant en de dunne stang met de stofhoes aan de onderkant.
Duidelijk, zal binnenkort eens onder de wagen duiken!
Maarja, het lijkt me toch stug, want de achterkant is helemaal doorgezakt.
Tussen wiel en "wheelarch" krijg je misschien 2 vingers, terwijl bij anderen daar een hand tussen past
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
De achtervering van Xenia's 7 is volgens mij nog goed, als je de zijstootlijsten doortrekt, lopen die nog netjes door de band heen.
Bij mijn 9 lopen ze wel door het wieldeksel, dus die zijn wat doorgezakt. Vermoedelijk heeft mijn dieseltje in het verleden een en ander getrokken (zit een trekhaak onder, onder Xenia's 7 niet, die kwam trouwens van een boekhouder die tevens de eerste eigenaar was)...
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef :
<div class="content">Oww dat is heel nieuw voor mij!Mathy schreef : dat 16 kleppers meestal, zoniet altijd, met niveaumats geleverd zijn.
Maar ik weet eigenlijks wel zeker dat ik geen niveaumatten heb.
Hoe wil je dat herkennen?
Het ziet er exact hetzelfde uit, als de 2 standaard B230Fjes sedan's die ik hiervoor had.
Een schokdemper en een veer, meer niet, niets bijzonders.
De veren zijn ook al doorgezakt.
Groeten,Gerben</div>
Nivomats zijn wel een stukje dikker dan gewone schokbrekers...., ik ga even kijken of ik wel die stabistang heb aangezien ik wel nivomats heb.Deze estate ligt beter op de weg dan elke ander 740/940 waar ik in gereden heb ...
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
We kunnen vrijdag wel even vergelijken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn '85 740 ligt als een blok (heerlijk als ik weer uit zo'n moderne stuiter Mercedeshoed weer over kan naar een echte auto).
Hij dweilt wel iets als ik met 60 over een drempel dender (maar zie het moderne spul in de ankers gaan, die redden dat niet).
Ik vermoed wel dat mijn RV schokdemper zijn beste tijd heeft gehad, hoe zijn de dempers bij jou?
Wordt vaak vergeten maar bij 100 of 150Dkm zijn die behoorlijk op.
Maar, smaken verschillen ....