Even gedag zeggen natuurlijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tjah, als je niet constant wil corrigeren moet je niet aan de baksteen gaan, das een feit! Het blijft wel een achterwiel aangedreven wagen natuurlijk he!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klinkt alsof ze het niet goed hebben gedaan, dan...xenia schreef : Tjah, als je niet constant wil corrigeren moet je niet aan de baksteen gaan, das een feit!
Die van mij gaat rechtdoor alsof 'ie op rails rijdt (en nee, geen scheef slijtende voorbanden).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oveigens voor de wagen uitegelijnd was reed ie wel stabieler! (maar de banden zijn wel erg gaan slijten....)
Het camber verschilt wel lichtjes, maar hier is voor zover ik weet niets aan bij te regelen.
Constant corrigeren is misschien veel gezegd, maar bij een put in de weg, wil de wagen nog wel eens verspringen, of in een bocht last hebben van onderstuur...
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Onderstuur?xenia schreef : in een bocht last hebben van onderstuur...
Overstuur zou ik zeggen.
Ik heb maar 1 keer onderstuur gehad, en dat was in een glibber partij in de sneeuw, voorderest altijd overstuur ook in de sneeuw.
Heb jij wel de stabilisator stangen onder je wagen zitten?
Zoniet, dan krijg je volgens mij inderdaad onderstuur.En zwabbert ie over de weg.
Met die stangen rijd die een stuk strakker en geen onderstuur.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">En achteraan ook, bij je achteras.differentieel, dat maakt ook een hoop verschil.xenia schreef : Zou ik eens moeten bekijken of er een stabilisatorstang onder zit vooraan... Hmmm... Zou toch moeten medunkt?
ik heb een 16V estate, en ja, die was ook ZONDER stabistang.Belachelijk, waarschijnlijk ooit door iemand weggehaald.
Die er weer op gezet, en het rijd een stuk voortreffelijker!En geen gedans meer op de weg.Nu alleen de rubbers nog.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gisteren, bij het terughalen van Xenia's 7 wel gemerkt dat Xenia's 7 zéér fel overhelt in de bocht (ik reed voor met mijn 9), veel harder dan je zou denken als je er in zit. In mijn 9 heb ik sowieso het gevoel dat deze flink overhelt in de bocht, dus die helt vermoedelijk minstens even hard over.
Dit overhellen kan dus inderdaad wel wijzen op het ontbreken van stabilisatorstangen of het veel te slap zijn er van.
Vooraan moet er naar mijn gevoel niets veranderen aan onze wagens, een stuggere stabilisatorstang vooraan zou alleen maar het onafhankelijk veren van de voorwielen belemmeren en daarmee dus het onderstuur verder in de hand werken.Achteraan zwabberen zowel de 7 als 9 flink, en tenzij het wel héél erg glad ligt, blijft de achterkant toch wel erg hardnekkig aan de baan plakken, zelfs met veel gas in de bocht.
Qua uitlijning: van mijn 9 heb ik dit nog nooit laten controleren, maar ik heb geen last van overmatig slijtende banden.Van de 7 stond ik op het scherm te kijken terwijl de monteur aan het bijregelen was. De achteras is perfect recht, dus geen positief of negatief camber en ook geen toe- of uitspoor. Vooraan staat het spoor nu recht (dus eveneens geen toe- of uitspoor) en het camber staat zowel links als rechts ongeveer 0°30' negatief. Er zit een lichte, maar verwaarloosbare afwijking hierop links tegenover rechts. Caster werd niet gecontroleerd.
groetjes,Isabelle
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Met een stabi stang achter, is het overhellen een stuk minder.Wel een aanrader.Candisa schreef : zit er volgens mij geen stabilisatorstang onder mijn dieseltje en volgens mij ook niet onder de 2.3 GL van Xenia.
wel erg hardnekkig aan de baan plakken, zelfs met veel gas in de bocht.
Er is ook een stabi stang voor in het midden van de wagen, maar die heb ik ook niet, er zijn leden die die wel hebben, en dan is het helemaal strak.Je kan ook nog voor een voorpootbrug plaatsen, dan is het voor een stuk beter.
Maar die heb ik ook niet.
Ik vind het plakken wel meevallen.
In de sneeuw, heel klein beetje gas, achterkant breekt uit, overstuur, beetje goed sturen, spelen met gas, en geweldig, achterkant heb je er ook zo weer recht achter.Zo heb ik prachtige donuts gedraaid op een parkeerplek en het industrieterrein.Heerlijk, hij is ook erg vergevingsgezind bij foutjes.
Of zijwaarts over de rotonde, of zijwaarts een bocht in.
Wel eens een foutje gemaakt, gas geven, en stuur keihard -te snel- omdraaien, mega onderstuur,bleef gewoon rechtdoorgaan, terugsturen en gas los, toch nog aardig kunnen redden, maar wel met de velgen tegen een stoeprand.
Maar nu ook, geen sneeuw,, beetje met veel vaart de rotonde op of af, en op het juiste moment gassen en de achterkant breekt lekker uit.
Ik heb wel aardig profiel nog, 3.5 tot 4 mm
Heb ook met een 740 donutjes gedraaid met achter 'slicks' dus bijna kaal.Dan schiet de achterkant constant weg.
Groeten,Gerben
<div class="content"> </div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als mijn vermoeden klopt, moeten we dus dringend eens een paar van die stangen scoren
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-