T-5

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 01:27 #1273613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motoren bouwen

robertm schreef : Jan,
Je kunt toch niet ontkennen dat Mercedes een heel ander merk is dan Volvo en vooral ook oerdegelijkheid uitstraalt en is. En wat het motorgamma van Mercedes betreft, daar blijft Volvo een Renaultje 4 bij. Bij wijze van spreken dan, je moet een beetje overdrijven om soms iets duidelijk te maken. De S80 V8 is een ander verhaal maar blijft nog steeds acher bij MB.
Komt wel bij dat ik de vormgeving en contouren van een Volvo 700/900 en met name de 264 type 1977 en het laatste model 760 zo ontzettend mooi vind... En dan het carosseriewerk en afwerking... Alle luxe gewoon aanwezig maar niet overdadig. Functioneel dus. Klaar. Simpel en geweldig. En ook de techniek in de machinekamer: mooi, doordacht en betrouwbaar. Ik zou niet weten welke auto ik zou willen rijden anders dan een Volvo. Een Jaguar heeft al een paar keer op het randje gestaan vanwege haar mooie design maar moest weiken omwille van betrouwbaarheid. Ik blijf het nog steeds mooie auto's vinden.
Helaas is het prestatievermogen van de motoren van Volvo aan de magere kant gebleven. Ik moet Mercedes wel toegeven dat zij daar zeer goed in preseteren. Ik kan niet anders dan dat te onderstrepen. Tenslotte ben ik ook een fan van koppel en rokende banden, maar dan zit je bij dit merk wel verkeerd. OK, je kunt wat bereiken met flink sleutelen (mijn 760 cabriolet bijvoorbeeld) en vooral met een turbo kun je heel wat meer, maar het blijft ondermaats voor zo'n topmodel als Volvo (vind ik).
Groetjes,
Robert

Ja, hier kan ik me erg in vinden. Je kunt zeggen over de Duitsers wat je wilt, motoren/auto's bouwen kunnen ze! De S80 V8 is een heerlijke snelle reislimo, een soort GT. Maar vergeleken met een E met V8 heeft ie maar een "lowzy" 315 pk, 0-100 in 6,5 seconde. De standaard (non AMG) E W212 met V8 heeft 382 pk en met andere overbrenging/bak zit deze al met 5.2 sec op de 100 per uur. Aanmerkelijk verschil. Toch hebben de Zweden een andere insteek voor wat betreft het bouwen van auto's. Als het niet persé nodig is (want ja, who needs 300+ pk?) dan hoeft het niet zo nodig. Meer aandacht voor mens en milieu. Op zich een nobel standpunt.
Het schijnt overigens dat Jags uit de XJ serie van na de X300 serie, de X308, wél te vertrouwen zijn. Dus na de overname en bemoeienis van Ford, feitelijk. Heb er zelf behoorlijk naar geinformeerd en met mensen van clubs gesproken. Geen van allen klaagden ze over de betrouwbaarheid over die series. Als je echter belangstelling hebt naar de oudere Jaguar's uit de British Leyland tijd...
Ach, liefde maakt blind he?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 10:21 #1273625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en..
De Volvo V8 wordt door Yamaha gebouwd, de bak is trouwens ook Japans. Wat ik wel bijzonder vind is dat de V8 dwars geplaatst wordt in de Volvo's, is volgens mij uniek. 
De dikste V8 in een Volvo vind ik toch wel <a href="
" target="_blank">deze
Je kan t ook <a href=" www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_700_V-8.html " target="_blank">zelf doen, www.enginefactory.com/400hp.htm " target="_blank">Crate engine bestellen, www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html " target="_blank">dit setje erbij. Mooi winterklusje en gegarandeerd pret bij 't stoplicht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 10:54 #1273626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat mooi

alexvanbemmel schreef : De Volvo V8 wordt door Yamaha gebouwd, de bak is trouwens ook Japans. Wat ik wel bijzonder vind is dat de V8 dwars geplaatst wordt in de Volvo's, is volgens mij uniek. 
De dikste V8 in een Volvo vind ik toch wel <a href="

" target="_blank">deze
Je kan t ook <a href=" www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_700_V-8.html " target="_blank">zelf doen, www.enginefactory.com/400hp.htm " target="_blank">Crate engine bestellen, www.jagsthatrun.com/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html " target="_blank">dit setje erbij. Mooi winterklusje en gegarandeerd pret bij 't stoplicht.

wat mooi, die complete inbouwkit voor een v8. Ze schrijven erover alsof het net zo makkelijk is als een radio verwisselen haha. Een keer in een s80 t6 gereden, zal dat niet snel vergeten, had weinig vergelijkingsmateriaal toen maar man, wat ging dat ding er vandoor als je hem op zijn staart trapte. Was jammergenoeg maar voor een uurtje. Oh en een keer in een <a href=" image.automotive.com/f/features/8661413+...front_right_view.jpg " target="_blank" title="v70r">v70r in dezelfde kleur als dit plaatje. Dat was absurd, al was het maar voor een minuut of 10. Zat ook het 4C ophanging afstelling knopje in, wat een lol kan je daar mee beleven. Maar om ontopic te blijven, vind die t5 roffel het mooiste van allemaal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 10:57 #1273627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, een T5 is mooi spul.
Ja, een T5 is mooi spul. Maar met wat meer modificaties dan alleen een MBC en luchtfilter moet het toch goed bij te houden zijn...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 23:50 #1273727 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onbegrensde mogelijkheden
Hallo Alex

alexvanbemmel schreef : De Volvo V8 wordt door Yamaha gebouwd, de bak is trouwens ook Japans. Wat ik wel bijzonder vind is dat de V8 dwars geplaatst wordt in de Volvo's, is volgens mij uniek. 

Volgens mij doen ze dat in Amerika al sinds jaren.  Volgens mij ligt de Northstar van Cadillac ook dwars voorin.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 09:07 #1273738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ohja

Mathy schreef : Volgens mij doen ze dat in Amerika al sinds jaren.  Volgens mij ligt de Northstar van Cadillac ook dwars voorin.
groetjes
Mathy

&#160;

Mathy, dat is inderdaad waar, suf dat ik me dat niet herinnerde vooral omdat onze oude straat altijd een 2003 Seville stond met dit blok erin..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 16:26 #1273777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V8

Mathy schreef : Hallo Alex

Volgens mij doen ze dat in Amerika al sinds jaren.  Volgens mij ligt de Northstar van Cadillac ook dwars voorin.
groetjes
Mathy

Cadillac ging ook al heel snel over op voorwielaandrijving, al ergens in de jaren 60/70 dacht ik. De Seville in kwestie was toendertijd overigens de auto met het hoogste vermogen op de voorwielen, 305 pk.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 17:37 #1273781 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Motor en USA

Niels 944 16V schreef :

Mathy schreef : Hallo Alex

groetjes
Mathy

Cadillac ging ook al heel snel over op voorwielaandrijving, al ergens in de jaren 60/70 dacht ik. De Seville in kwestie was toendertijd overigens de auto met het hoogste vermogen op de voorwielen, 305 pk.

Dat de Volvo V8 van Yamaha dwars ligt is opzich niet zo bijzonder, dat de cilinders tenopzichte van elkaar een hoek van 60 graden hebben dan weer wel. Daardoor een erg compacte 8 cilinder in V formaat, de Northstar Serie heeft gewoon een 90 graden hoek.
@Niels
De eerste voorwielaangedreven Amerikaan was de Cord 810, meest bekende was natuurlijk de Oldsmobile Toronado (zelfde platform als de Eldorado en niet de Seville die was eerst nog in FR)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 18:57 #1273788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VR6/V5

ZwerverRoodbaard schreef : Dat de Volvo V8 van Yamaha dwars ligt is opzich niet zo bijzonder, dat de cilinders tenopzichte van elkaar een hoek van 60 graden hebben dan weer wel. Daardoor een erg compacte 8 cilinder in V formaat, de Northstar Serie heeft gewoon een 90 graden hoek.

De volkswagen Golf VR6/5 heeft meen ik dezelfde hoek van de moter. De Passat W8 is helemaal apart. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 19:54 #1273791 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kleinere hoek
Hallo Arthur
De hoek van de VR6 is maar heel klein.  Iets van 15 graden of zo denk ik.  De ruimte tussen de benen van de V is er bij de VR6 gewoon niet.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam