T-5
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2010 20:10 #1080526
door V700 register
T-5 is gemaakt door V700 register
Tsja...een ritje Eindhoven - Rotterdam en retour in een V70 T-5 (als passagier) is toch wel een belevenis. En erg relativerend. Door een ongelukje tijdens het klussen kon ik niet autorijden, en verviel daarmee mijn BOB-functie. Niettemin had ik het genoegen als passagier in een V70 T-5 (model '99) mee te mogen. En dan besef je toch wel even dat onze 940's -zelfs de mijne met zijn MBC en leeg-gehaald-gemodificeerd-luchtfilter én stay- het echt moeten afleggen tegen zo'n PK-monster. Ik kan wel beamen dat de ruimte in een 940 wellicht net wat gunstiger uitvalt dan die in een V70, maar....241 pk, ook al zijn die gekoppeld aan de voorwielen, is écht wel even wat anders dan mijn 'opgefokte' 170 pk. En zo'n T-5 ligt dus wel echt retestrak op de weg. En dat het een automaat was deed aan die beleving weinig af. Kortom: ik geef toe dat ik op dat moment -zeker toen de T-5 op volle turboboost boven de 4000 toeren klom en een mega-lekkere en karakteristieke roffel liet horen- in gedachten zwoor dat ik ook zo'n V70 T-5 moest hebben! Natuurlijk in een vlaag van verstandsverbijstering, en ook vóór dat we met de T-5 met z'n ultraplatte 245-breed-bandjes over een klinkerweg stuiterden. Toen verlangde ik weer hevig naar mijn vlotte doch zeer comfortabele 940.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2010 20:33 #1273433
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bandjes
Hallo Wouter
Met 245 bandjes ligt jouw 945 misschien wel net zo strak op de weg. Alleen die 241 pk .....
groetjes
Mathy (die nog steeds ervan overtuigd is, dat Volvo een B234FT had moeten aanbieden)
Met 245 bandjes ligt jouw 945 misschien wel net zo strak op de weg. Alleen die 241 pk .....
groetjes
Mathy (die nog steeds ervan overtuigd is, dat Volvo een B234FT had moeten aanbieden)
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 10:28 #1273504
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Aanbeveling
Je hebt natuurlijk altijd nog de optie om de twee te <a href="
www.garaget.org/?car=45916
">combineren, maar als je dan toch de keuze hebt waarom dan geen 960 incl. een
www.garaget.org/?car=94217
">leuke turbo (of twee)
Allemaal dingen waar je lekker over kan dromen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 18:07 #1273549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkah
Hahaha, ik herken je enthousiastme!
Die vijfcilinder in de 850 klinkt écht heel lekker inderdaad. Zelfs als het een basis 2,5 liter betreft. Zo'n exemplaar heb ik ooit een paar weken te huur gehad van Nordicar. Heerlijke auto! Ik heb ook ooit in een 850 T5-R mogen rijden (donkergroen metallic) en diverse andere (heeeel) snelle Volvo's. Waaronder een XC90 V8 en S80 V8. Vooral de laatste twee combineren je eisen voor wat betreft snelheid, wegligging én comfort. Ze staan hoog op mijn lijstje, nu nog even sparen...
Die vijfcilinder in de 850 klinkt écht heel lekker inderdaad. Zelfs als het een basis 2,5 liter betreft. Zo'n exemplaar heb ik ooit een paar weken te huur gehad van Nordicar. Heerlijke auto! Ik heb ook ooit in een 850 T5-R mogen rijden (donkergroen metallic) en diverse andere (heeeel) snelle Volvo's. Waaronder een XC90 V8 en S80 V8. Vooral de laatste twee combineren je eisen voor wat betreft snelheid, wegligging én comfort. Ze staan hoog op mijn lijstje, nu nog even sparen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 18:17 #1273551
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70 T5
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 19:52 #1273565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Feest van herkenning....
Zonlief rijdt onze T5 en dat wil inderdaad flink vooruit. Is heel dynamisch, maar de 960 beidt toch veel meer rust en kan met 204 pk ook behoorlijk uit de voeten!
Ooit in een S60-R gereden, maar dat is veel te veel van het goede.

Ooit in een S60-R gereden, maar dat is veel te veel van het goede.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 21:25 #1273580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wouter
Hej Wouter,
Probeer eens een 960 of S/V90 met de 6 in lijn en 204pk en automaat. Dat is echt wel een verschil met een 940 kan ik je vertellen en daar valt de 850/V70 mee buiten de boot kwa comfort. En die 960 S/V90 zijn best snel.
Robert
PS: als je echt hard wilt rijden en ook nog luxe wil moet je overstappen naar een Mercedes. Daar zitten soms wolven in schaapskleren tussen. Echt waar. Daar kan Volvo niet aan tippen. En ze kosten tweedehands niks.
Probeer eens een 960 of S/V90 met de 6 in lijn en 204pk en automaat. Dat is echt wel een verschil met een 940 kan ik je vertellen en daar valt de 850/V70 mee buiten de boot kwa comfort. En die 960 S/V90 zijn best snel.
Robert
PS: als je echt hard wilt rijden en ook nog luxe wil moet je overstappen naar een Mercedes. Daar zitten soms wolven in schaapskleren tussen. Echt waar. Daar kan Volvo niet aan tippen. En ze kosten tweedehands niks.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 21:59 #1273584
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Glad ijs.
Hallo Robert,
ik onderschrijf jouw zienswijze over een Mercedes helemaal. Maar we begeven ons als ere-leden wel op zeer glad ijs om dat zo open en bloot op het Volvo-forum te bekennen.
Straks halen ze de strepen nog van onze mouwen............... .
Maar de bumpers van een Volvo zijn steviger. (zie mijn draadje "soms zit het mee, soms zit het tegen). En de 960 en s/v90 kunnen zich helemaal meten met de 850. Op de mooie roffel na. Maar daarvoor krijg je weer een prachtige 6 cilinder-grom terug.
Groeten, Jan.
ik onderschrijf jouw zienswijze over een Mercedes helemaal. Maar we begeven ons als ere-leden wel op zeer glad ijs om dat zo open en bloot op het Volvo-forum te bekennen.
Straks halen ze de strepen nog van onze mouwen............... .
Maar de bumpers van een Volvo zijn steviger. (zie mijn draadje "soms zit het mee, soms zit het tegen). En de 960 en s/v90 kunnen zich helemaal meten met de 850. Op de mooie roffel na. Maar daarvoor krijg je weer een prachtige 6 cilinder-grom terug.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 22:31 #1273592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan,
Jan,
Je kunt toch niet ontkennen dat Mercedes een heel ander merk is dan Volvo en vooral ook oerdegelijkheid uitstraalt en is. En wat het motorgamma van Mercedes betreft, daar blijft Volvo een Renaultje 4 bij. Bij wijze van spreken dan, je moet een beetje overdrijven om soms iets duidelijk te maken. De S80 V8 is een ander verhaal maar blijft nog steeds acher bij MB.
Komt wel bij dat ik de vormgeving en contouren van een Volvo 700/900 en met name de 264 type 1977 en het laatste model 760 zo ontzettend mooi vind... En dan het carosseriewerk en afwerking... Alle luxe gewoon aanwezig maar niet overdadig. Functioneel dus. Klaar. Simpel en geweldig. En ook de techniek in de machinekamer: mooi, doordacht en betrouwbaar. Ik zou niet weten welke auto ik zou willen rijden anders dan een Volvo. Een Jaguar heeft al een paar keer op het randje gestaan vanwege haar mooie design maar moest weiken omwille van betrouwbaarheid. Ik blijf het nog steeds mooie auto's vinden.
Helaas is het prestatievermogen van de motoren van Volvo aan de magere kant gebleven. Ik moet Mercedes wel toegeven dat zij daar zeer goed in preseteren. Ik kan niet anders dan dat te onderstrepen. Tenslotte ben ik ook een fan van koppel en rokende banden, maar dan zit je bij dit merk wel verkeerd. OK, je kunt wat bereiken met flink sleutelen (mijn 760 cabriolet bijvoorbeeld) en vooral met een turbo kun je heel wat meer, maar het blijft ondermaats voor zo'n topmodel als Volvo (vind ik).
Groetjes,
Robert
Je kunt toch niet ontkennen dat Mercedes een heel ander merk is dan Volvo en vooral ook oerdegelijkheid uitstraalt en is. En wat het motorgamma van Mercedes betreft, daar blijft Volvo een Renaultje 4 bij. Bij wijze van spreken dan, je moet een beetje overdrijven om soms iets duidelijk te maken. De S80 V8 is een ander verhaal maar blijft nog steeds acher bij MB.
Komt wel bij dat ik de vormgeving en contouren van een Volvo 700/900 en met name de 264 type 1977 en het laatste model 760 zo ontzettend mooi vind... En dan het carosseriewerk en afwerking... Alle luxe gewoon aanwezig maar niet overdadig. Functioneel dus. Klaar. Simpel en geweldig. En ook de techniek in de machinekamer: mooi, doordacht en betrouwbaar. Ik zou niet weten welke auto ik zou willen rijden anders dan een Volvo. Een Jaguar heeft al een paar keer op het randje gestaan vanwege haar mooie design maar moest weiken omwille van betrouwbaarheid. Ik blijf het nog steeds mooie auto's vinden.
Helaas is het prestatievermogen van de motoren van Volvo aan de magere kant gebleven. Ik moet Mercedes wel toegeven dat zij daar zeer goed in preseteren. Ik kan niet anders dan dat te onderstrepen. Tenslotte ben ik ook een fan van koppel en rokende banden, maar dan zit je bij dit merk wel verkeerd. OK, je kunt wat bereiken met flink sleutelen (mijn 760 cabriolet bijvoorbeeld) en vooral met een turbo kun je heel wat meer, maar het blijft ondermaats voor zo'n topmodel als Volvo (vind ik).
Groetjes,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 22:45 #1273596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Óch...
Óch,
Met mijn B204FT (weinig gewicht om voort te sleuren met een 740 uit 1990) gaat het best wel van z'n plek...
Mee eens, met een Mercedes 600 SE gaat het wel wat sneller, maar vergelijk het vooral met het materiaal uit 1990. En corrigeer het voor het prijsverschil! Een Bugatti Veyron gaat echt heel veel sneller van z'n plek dan "onze" Volvo's. Het perspectief bepaalt, en ik trek ook een grijns op mijn gezicht met mijn 2 liter zestienklepjes. Als anderen harder gaan: prima, als IK maar plezier denk te hebben. .
Groetsls, Lieme Huib
Met mijn B204FT (weinig gewicht om voort te sleuren met een 740 uit 1990) gaat het best wel van z'n plek...
Mee eens, met een Mercedes 600 SE gaat het wel wat sneller, maar vergelijk het vooral met het materiaal uit 1990. En corrigeer het voor het prijsverschil! Een Bugatti Veyron gaat echt heel veel sneller van z'n plek dan "onze" Volvo's. Het perspectief bepaalt, en ik trek ook een grijns op mijn gezicht met mijn 2 liter zestienklepjes. Als anderen harder gaan: prima, als IK maar plezier denk te hebben. .
Groetsls, Lieme Huib
Moderators: Jerry Stam