lekkende waterpomp
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2010 22:41 #1272892
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Toch vreemd dat dat nodig is bij nieuwe rubbers. En ik heb gecontroleerd dat die hele beugel waar de rubbers in zitten vast zit. Is dat opvullen een normale methode ? Kan het in Haynes niet vinden en heb het nog nooit gezien of er van gehoord.Andere V-snaar, die van de stuurbekrachtiging en waterpomp zit ook niet helemaal 100% maar wel minder uit het lood.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2010 22:46 #1272894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn gok zou ook zijn dat de
Mijn gok zou ook zijn dat de dynamo scheef staat en dat daardoor de riem kapot gaat. Kunnen allerlei redenen zijn waarom het ding scheef staat maar ik zou daarop focussen in eerste instantie

Benno

Benno

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2010 07:41 #1272941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begin wel
Ik begin een nieuw draadje over mijn probleem, dan kan de topicstarter hier verder oplossingen vergaren (hopelijk) voor zijn probleem. Heb deze discussie tot nu toe genoeg gekaapt.@Pierre: Ben erg benieuwd naar eventuele oplossingen voor het correct uitlijnen van de dynamo, als je die zou kunnen posten dan zou dat heel fijn zijn. Voor wat betreft de koelwaterpomp: Zie je onder de pomp, waar deze lekt, ook sporen van opgedroogde koelvloeistof (witte aanslag) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2010 13:09 #1272987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Harde slangen
Volgens mij bedoeld de OP drukopbouw door een lekke koppakking. Vaak is dat te voelen doordat de slangen in het koelsysteem harder worden dan normaal.Baseman schreef :
Huh? Dus hij bouwt geen druk op, is nergens lek behalve bij de waterpomp?Die waterpomp zit onder het niveua in het tankje, als dat de reden is dat er zich in het koelsysteem niet de normale druk opbouwt, dan kom je echt niet ver meer met je auto hoor......Dat spuit er dan in een dikke straal uit, voor ie goed en wel op temperatuur is, dus, dat is, 3000 meter?Pierre van Aert schreef : Blijkt het de waterpomp te zijn. Het koelsysteem bouwde ook geen druk op, geen harde slangen geen luchtdrukgesis bij het losdraaien van de vuldop.
Sluit de dop wel goed af?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2010 13:26 #1272989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zinsopbouw
Ja sorry de zinsopbouw klopt niet helemaal. Als je een lekke koppaking hebt ( naar het koelsysteem toe) , dan bouwt het systeem een veel hogere druk op dan normaal en dat kan je voelen aan de veel hardere koelvloeistofslangen.
Als echter alles in orde is en de hele boel is op bedrijfstemperatuur, dan zou er een heel klein beetje overdruk moeten zijn, als je voorzichtig de vuldop los draait ( bij warme motor ) , dat beetje overdruk was er echter niet, schijnbaar omdat de waterpomp lekte en het systeem bij stilstand direct zijn overdruk kwijt raakte via het lekje.
Zo, nu staat het er wat duidelijker.
Als echter alles in orde is en de hele boel is op bedrijfstemperatuur, dan zou er een heel klein beetje overdruk moeten zijn, als je voorzichtig de vuldop los draait ( bij warme motor ) , dat beetje overdruk was er echter niet, schijnbaar omdat de waterpomp lekte en het systeem bij stilstand direct zijn overdruk kwijt raakte via het lekje.
Zo, nu staat het er wat duidelijker.
Moderators: Jerry Stam