Tegenlicht over electrische auto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Anderen moeten bij mij in de auto lekker zelf weten of ze een gordel om doen of niet. Op kinderen na uiteraard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Dus je vind het niet erg, als zij door een botsing naar vóór schieten, jóu tegen het hoofd raken en er zo voor zorgen dat jíj met je gordel wél om tóch aan je einde komt?Michael Oud schreef : Anderen moeten bij mij in de auto lekker zelf weten of ze een gordel om doen of niet.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals in het filmpje, dus.Mathy schreef : Hallo Michael
Dus je vind het niet erg, als zij door een botsing naar vóór schieten, jóu tegen het hoofd raken en er zo voor zorgen dat jíj met je gordel wél om tóch aan je einde komt?Michael Oud schreef : Anderen moeten bij mij in de auto lekker zelf weten of ze een gordel om doen of niet.
groetjes
Mathy
Of dat ze de persoon die naast je zit raken, lijkt me ook geen fijn gezicht. Je vriendin of vriend, pa/ma, etc. Ik reageer er altijd vrij fel op als ik zie dat mensen hun gordel niet dragen en vaak moeten ze dan lachen. Maar de klap (zelfs al is het een noodstop en niet eens een aanrijding) is zo verschrikkelijk hard dat je alle kanten op vliegt zonder gordel. Ik heb zelf 5 jaar als bijbaan taxi gereden en heb op verzoek van passagiers (die me niet zo geloofden ) een paar keer een noodstop gedaan. Dan vliegen ze dus écht van de achterbank over de voorstoelen heen, met 30/40 kilometer per uur al...
Ik wil niet op mijn geweten hebben dat onder mijn verantwoordelijkheid iemand voor zijn leven getekend is door iets dergelijks. Ik heb niet voor niets een Volvo gekocht
In moderne bussen en touringcars zitten overigens tegenwoordig gordels, is ergens rond 2000 dacht ik verplicht gesteld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Een klasgenoot vertelde ooit eens dat z'n vader de gordel de eerste keer niet omdeed. Zoonlief trok op en ging gelijk boven op de rem staan. Vanaf toen deed vader z'n gordel wél om.
Ik heb voor een examen natuurkunde op havo niveau ooit mogen berekenen wat voor krachten er vrijkomen bij een enkelvoudige botsing. Met 50 km/h tegen een onbeweeglijk, solide voorwerp. Bij een lichaamsgewicht van 50 kg moet je dan 1000 kg (in woorden duizend kilogram) tegenhouden. En dat binnen een reactietijd die zelfs de meest geoefenden (Michael Schumacher had ooit een reactietijd van 30 seconden) bij lange na niet halen. Dus ... gordel om. Doodgaan doe je maar in iemand ander's auto.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook mijn dochter van 7 zit nog in een voor haar goedgekeurd zitje.
Hoeveel ouder die met een kind van 7 dat al niet meer nodig vinden, al eens opgelet hoe de gordel dan langs hun nekje loopt.
Ook een leuk weetje met het verschil tussen 30 en 50 km per uur.
Bij een noodstop met 30 km/h staat diegene al stil op het moment dat die gene met 50km/h gaat beginnen met remmen.
Prima die 30 km zone maar handhaven ho maar ...
Al die verhalen over mensen die 'de macht' over het stuur verloren hebben, dan heb je meetsal gewoon te hard gereden.
92% is schuld mens 3% is schuld auto.
Gezien die heisa over Toyota ... 3% is dus meer dan 92% !!!!!?????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Plat op je buik van de eerste verdieping springen op een niet verende ondergrond. Dat is een val met 30 km/hGhia schreef : Ook een leuk weetje met het verschil tussen 30 en 50 km per uur.
Dezelfde sprong, maar nu vanaf de derde verdieping, staat gelijk aan een val van 50km/h
Dus...........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, het zou vervelend zijn ja, niet erg vinden is wat anders. Alles veiligheid boven alles zou gaan, zouden we allemaal in een moderne auto moeten rijden. Je kunt het zo veilig mogelijk maken als je wil natuurlijk. Toch verander ik niet van mening.Mathy schreef : Hallo Michael
Dus je vind het niet erg, als zij door een botsing naar vóór schieten, jóu tegen het hoofd raken en er zo voor zorgen dat jíj met je gordel wél om tóch aan je einde komt?
groetjes
Mathy
@Niels: bussen bij mij in de buurt hebben echt geen gordel hoor. Dat zijn bussen van nog geen twee jaar oud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Coaches toch wel?Stadsbussen niet nee, maar bijvoorbeeld Interliners horen ze wel te hebben, net als touringcars, eigenlijk ook een bus....Michael Oud schreef : @Niels: bussen bij mij in de buurt hebben echt geen gordel hoor. Dat zijn bussen van nog geen twee jaar oud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Interliners weet ik niet, maar bussen die van Uithoorn naar Utrecht gaan, met een stuk snelweg, of van Almere naar Amsterdam via de A1, hebben toch echt geen gordels.
Ze zijn trouwens ook niet electrisch
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ieder zijn ding ...Michael Oud schreef : Alles veiligheid boven alles zou gaan, zouden we allemaal in een moderne auto moeten rijden. Je kunt het zo veilig mogelijk maken als je wil natuurlijk. Toch verander ik niet van mening.
Moderne auto's zijn per defenitie niet veiliger.
Als jij geen waarde hecht aan je voorruit, carglass gaat dat sterretje niet meer vullen.
Hopende dat de persoon achter je, jou stoel niet uit de vloer drukt.
Kun je samen genieten van de vlucht ....
Gewicht speelt een grote rol, immers het gaat om de vertragingskrachten.
Bij bussen zijn die wat kleiner (tegen een klein autootje), moet ie eerst tegen een andere bus/vrachtwagen rijden.
Er gebeuren nu eenmaal weinig ongelukken met bussen, eigenlijk idem met oldtimers.
Misschien dus wel de veiligste auto's, de verzekeraars weten het ...
Gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





