Tegenlicht over electrische auto's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 23:13 #1272238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gordel
Ik heb zelf achterin de taxi ofzo ook nooit een gordel in. Voorin vaak wel. Waarom? Geen idee. Anderzijds heb je in een bus, tram of metro ook geen gordel.
Anderen moeten bij mij in de auto lekker zelf weten of ze een gordel om doen of niet. Op kinderen na uiteraard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 00:45 #1272248 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Loopt niet goed af!
Hallo Michael

Michael Oud schreef : Anderen moeten bij mij in de auto lekker zelf weten of ze een gordel om doen of niet.

Dus je vind het niet erg, als zij door een botsing naar vóór schieten, jóu tegen het hoofd raken en er zo voor zorgen dat jíj met je gordel wél om tóch aan je einde komt?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 01:52 #1272251 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of die ander

Mathy schreef : Hallo Michael

Michael Oud schreef : Anderen moeten bij mij in de auto lekker zelf weten of ze een gordel om doen of niet.

Dus je vind het niet erg, als zij door een botsing naar vóór schieten, jóu tegen het hoofd raken en er zo voor zorgen dat jíj met je gordel wél om tóch aan je einde komt?
groetjes
Mathy

Zoals in het filmpje, dus.
Of dat ze de persoon die naast je zit raken, lijkt me ook geen fijn gezicht. Je vriendin of vriend, pa/ma, etc. Ik reageer er altijd vrij fel op als ik zie dat mensen hun gordel niet dragen en vaak moeten ze dan lachen. Maar de klap (zelfs al is het een noodstop en niet eens een aanrijding) is zo verschrikkelijk hard dat je alle kanten op vliegt zonder gordel. Ik heb zelf 5 jaar als bijbaan taxi gereden en heb op verzoek van passagiers (die me niet zo geloofden ) een paar keer een noodstop gedaan. Dan vliegen ze dus écht van de achterbank over de voorstoelen heen, met 30/40 kilometer per uur al...
Ik wil niet op mijn geweten hebben dat onder mijn verantwoordelijkheid iemand voor zijn leven getekend is door iets dergelijks. Ik heb niet voor niets een Volvo gekocht
In moderne bussen en touringcars zitten overigens tegenwoordig gordels, is ergens rond 2000 dacht ik verplicht gesteld.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 02:19 #1272255 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic klasgenoot
Hallo Niels
Een klasgenoot vertelde ooit eens dat z'n vader de gordel de eerste keer niet omdeed.  Zoonlief trok op en ging gelijk boven op de rem staan.  Vanaf toen deed vader z'n gordel wél om.
Ik heb voor een examen natuurkunde op havo niveau ooit mogen berekenen wat voor krachten er vrijkomen bij een enkelvoudige botsing.  Met 50 km/h tegen een onbeweeglijk, solide voorwerp.  Bij een lichaamsgewicht van 50 kg moet je dan 1000 kg (in woorden duizend kilogram) tegenhouden.  En dat binnen een reactietijd die zelfs de meest geoefenden (Michael Schumacher had ooit een reactietijd van 30 seconden) bij lange na niet halen.  Dus ... gordel om.  Doodgaan doe je maar in iemand ander's auto.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 08:31 #1272261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 30-50
Mijn kinderen hebben een kinderzitje.
Ook mijn dochter van 7 zit nog in een voor haar goedgekeurd zitje.
Hoeveel ouder die met een kind van 7 dat al niet meer nodig vinden, al eens opgelet hoe de gordel dan langs hun nekje loopt.
Ook een leuk weetje met het verschil tussen 30 en 50 km per uur.
Bij een noodstop met 30 km/h staat diegene al stil op het moment dat die gene met 50km/h gaat beginnen met remmen.
Prima die 30 km zone maar handhaven ho maar ...
Al die verhalen over mensen die 'de macht' over het stuur verloren hebben, dan heb je meetsal gewoon te hard gereden.
92% is schuld mens 3% is schuld auto.
Gezien die heisa over Toyota ... 3% is dus meer dan 92% !!!!!?????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 10:29 #1272270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergelijking.

Ghia schreef : Ook een leuk weetje met het verschil tussen 30 en 50 km per uur.

Plat op je buik van de eerste verdieping springen op een niet verende ondergrond. Dat is een val met 30 km/h
Dezelfde sprong, maar nu vanaf de derde verdieping, staat gelijk aan een val van 50km/h
Dus...........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 12:09 #1272281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

Mathy schreef : Hallo Michael
groetjes
Mathy

Tja, het zou vervelend zijn ja, niet erg vinden is wat anders. Alles veiligheid boven alles zou gaan, zouden we allemaal in een moderne auto moeten rijden. Je kunt het zo veilig mogelijk maken als je wil natuurlijk. Toch verander ik niet van mening.
@Niels: bussen bij mij in de buurt hebben echt geen gordel hoor. Dat zijn bussen van nog geen twee jaar oud. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 12:50 #1272285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wel.

Michael Oud schreef : @Niels: bussen bij mij in de buurt hebben echt geen gordel hoor. Dat zijn bussen van nog geen twee jaar oud. 

Coaches toch wel?Stadsbussen niet nee, maar bijvoorbeeld Interliners horen ze wel te hebben, net als touringcars, eigenlijk ook een bus....;-))

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 13:00 #1272287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euhm
Jajaja, maar ik zette ze in het rijtje met trams en metro's, dus euhm, ik dacht dat 't duidelijk zou zijn dat het over stadsbussen of regiobussen zou gaan.
Interliners weet ik niet, maar bussen die van Uithoorn naar Utrecht gaan, met een stuk snelweg, of van Almere naar Amsterdam via de A1, hebben toch echt geen gordels. 
Ze zijn trouwens ook niet electrisch

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 17:11 #1272307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oldtimer is goodtimer

Michael Oud schreef : Alles veiligheid boven alles zou gaan, zouden we allemaal in een moderne auto moeten rijden. Je kunt het zo veilig mogelijk maken als je wil natuurlijk. Toch verander ik niet van mening.

Ieder zijn ding ...
Moderne auto's zijn per defenitie niet veiliger.
Als jij geen waarde hecht aan je voorruit, carglass gaat dat sterretje niet meer vullen.
Hopende dat de persoon achter je,  jou stoel niet uit de vloer drukt.
Kun je samen genieten van de vlucht ....
Gewicht speelt een grote rol, immers het gaat om de vertragingskrachten.
Bij bussen zijn die wat kleiner (tegen een klein autootje), moet ie eerst tegen een andere bus/vrachtwagen rijden.
Er gebeuren nu eenmaal weinig ongelukken met bussen, eigenlijk idem met oldtimers.
Misschien dus wel de veiligste auto's, de verzekeraars weten het ...
Gr.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC