Tegenlicht over electrische auto's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 21:33 #1080238 door V700 register
Tegenlicht over electrische auto's is gemaakt door V700 register
 Niemand Tegenlicht gezien? Over electrische auto's van de toekomst en waar begint de uitzending mee? Juist...
 Leuke beelden vanonder de motorkap,
  tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2009-201...t-nieuwe-rijden.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 23:26 #1271927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg interessant.
Een heel interessant stuk, ik heb behalve de intro, de rest ook maar eens gekeken.Ze zoeken nog 15 man voor de toekomst, dat biedt dus weer mogelijkheden....;-)

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 23:46 #1271929 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Heb
Heb het ook gezien. De verslaggever reed Volvo 940, haha. Toch grappig dat ze V50 diesel gingen ombouwen naar een elektrisch aangedreven. Ze zeiden dat Volvo ook wel eens langs is geweest en interesse heeft getoond, al hoorde ik de PR-man laatst zeggen dat 'bedrijfjes die auto's ombouwen naar elektrisch' niet zijn voorkeur hebben. Het zomaar plaatsen van de elektromotor en (120!) accuplakken (verdeeld over de hele auto) heeft immers ook invloed op veiligheidsaspect van de auto. En het is natuurlijk niet leuk als een V50 opeens in de fik of wat dan ook in het nieuws opduikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 00:42 #1271934 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 ja
Ik heb 'm ook gezien, op uitzending gemist vandaag. Moest wel om mezelf lachen; Een van de eerste shots was van de pook van die 940 (handbak, das dan weer jammer) en ik sprong bijna uit mijn stoel toen ik het zag, hahaha. Hoezo overreacting?
Anyway, best een leuke docu. En nog in Oosterhout ook! Ik wist wel van het bedrijf af en heb hun website een tijd geleden al bekeken. Opzich een leuk initiatief en ben best wel benieuwd waar het naar toe zal gaan.
De Rabobank kreeg er wel behoorlijk van langs, misschien niet geheel onterecht. Maar toch kan ik me niet geheel aan het idee onttrekken dat daar wel mensen zullen zitten die weten waarin te moeten investeren. En dus ook waarin (toch maar even) niet. Misschien was het bedrijfsplan niet heel denderend, of zo. Een als brandstof auto ge-engineerd vehicle ombouwen naar een volledig electrisch aangedreven exemplaar neemt (o.a. boven genoemde) risico's met zich mee. Maar misschien hebben ze er een hoop van getackeld. Iemand een idee hoe het met de bezoekende Chinezen is afgelopen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 09:48 #1271937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee

Niels 944 16V schreef : Iemand een idee hoe het met de bezoekende Chinezen is afgelopen?

Geen idee, maar als het ooit tot een gesprek komt, zal ik het even navragen.....;-))
Mij viel wel op, dat roken (misschien bij uitzondering vanwege chinees bezoek) op de werkvloer was toegestaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 09:51 #1271938 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ik heb het ook gekeken. Leuk hoor, zo'n 940. Elke keer als ik er op straat één zie, heb ik mondhoeken vol water.
Nee, maar even iets anders. Ik denk dat het de helft zal schelen als meneer de directeur zijn best zou doen om dat accent wat te verbloemen. Ik kan de man moeilijk een domme man noemen, maar een accent doet zo veel (slechts) met je geloofwaardigheid. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 09:57 #1271940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amsterdammer zeker?

Michael Oud schreef : Nee, maar even iets anders. Ik denk dat het de helft zal schelen als meneer de directeur zijn best zou doen om dat accent wat te verbloemen. 

Jij bent Amsterdammer zeker......;-))Maar gelijk heb je wel, dat viel me ook al op, Westlander, allebei.Aan de andere kant heb ik ook wel een beetje het idee, dat het erbij hoort. Mensen die hun ideaal nastreven of de pionier uithangen, zijn volgens mij vaker mensen uit die hoek van het land.Daarentegen viel me ook weer op, dat ie voor een Nederlander best acceptabel Engels sprak, ik hoor dat dagelijks wel eens enorm veel dramatischer, zelfs van 'de mannen met stropdassen', zal ik maar zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 10:03 #1271944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amsterdammert

Baseman schreef :

Michael Oud schreef : Nee, maar even iets anders. Ik denk dat het de helft zal schelen als meneer de directeur zijn best zou doen om dat accent wat te verbloemen. 

Jij bent Amsterdammer zeker......;-))Maar gelijk heb je wel, dat viel me ook al op, Westlander, allebei.Aan de andere kant heb ik ook wel een beetje het idee, dat het erbij hoort. Mensen die hun ideaal nastreven of de pionier uithangen, zijn volgens mij vaker mensen uit die hoek van het land.Daarentegen viel me ook weer op, dat ie voor een Nederlander best acceptabel Engels sprak, ik hoor dat dagelijks wel eens enorm veel dramatischer, zelfs van 'de mannen met stropdassen', zal ik maar zeggen.

Zijn engels was grammaticaal prima inderdaad. En ja, ik ben in Amsterdam geboren, woon er op dit moment ook, maar ik ben getogen in Uithoorn. Ik praat accentloos, zou zo het nieuws kunnen presenteren.
Natuurlijk mag je best laten horern waar je vandaan komt, maar dit ging wel behoorlijk ver. Hij profileerde zich tijdens de docu immers als spreekbuis van het bedrijf. De oudere man was goed te doen, maar die jonge gast...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 11:46 #1271959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu's in Volvo
Accu's in de auto worden natuurlijk ook getest op veiligheid, dat is Volvo aan z'n stand verplicht.
www.amt.nl/web/Videos/Video-Accus-in-Volvo-botstest.htm
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 12:17 #1271961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo of niet
Maar deze auto's worden niet omgebouwd door Volvo.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC