Terugblik sleuteldag Carlo Schmidt, 27 maart 2010 (fotopagina gemaakt)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Tja, je had ook in mijn auto moeten kijken. Daar lag die van mij namelijk. (strak plan hè?!)ldoensen schreef : Ik heb geen naamplaatjes gezien ...
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Verder verse olie, de klepspeling gecontroleerd (weer wat geleerd) en één klepje gesteld. Een nieuw doppie op m'n ruitesproeier reservoir en een hoop oud ijzer verwijderd bij het trekhaakstopcontact (dankjewel, Hein). En last but not least wat kapot plastic achter de grille vervangen, dat was nog het gevolg van een aanrijding met een roofvogel deze winter in Engeland.
Groet en tot de volgende sleuteldag.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goeie gast is dat! Alert op dingen en liep mooi veel gaatjes dicht zo hier en daar, zag ik.
Een aanwinst voor de firma Schmidt uit Gemert lijkt me
(dat zonder alle andere mensen daar tekort te doen overigens)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeker.Jeroen schreef : Ja wie was die Hans of liever waar komt die vandaan zo opeens?
Goeie gast is dat! Alert op dingen en liep mooi veel gaatjes dicht zo hier en daar, zag ik.
Hans is pas kort bij Carlo in dienst, voorheen (als ik het goed begrepen heb, chef-) werkplaats van een Volvo dealervestiging, maar 'op zoek' naar een nieuwe job.Carlo vernam dat en heeft meteen zijn hengel, met succes uitgeworpen.
Niets ten nadele van de huidige bezetting, dat vooropgesteld, is Hans inderdaad een hele actieve, maar ook kundige aanvulling.
De aanwezigheid van Herwig was trouwens ook voor mij onverwacht, en welkom.
Wat me opviel, is dat er op de rechter (langste) werkbank spullen uitgestald stonden, ter overname/verkoop, wat nieuw was en volgens mij een goeie zet.ls dat er in november weer staat, zal ik dat vooraf duidelijker vermelden, er zat leuk spul tussen.
Ik begreep dat ze ook reeds om 08:00 binnen waren en ruimte gemaakt hadden, wat mij erg goed uit kwam. en waardoor GerryBerrie bij binnenkomst eigenlijk gelijk achterin kon parkeren om zijn klus aan te vangen. Geweldige service.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aardige kerel inderdaad en verstand van zaken. Zelfs over de 16VJeroen schreef : Ja wie was die Hans of liever waar komt die vandaan zo opeens?
Een aanwinst voor de firma Schmidt uit Gemert lijkt me
(dat zonder alle andere mensen daar tekort te doen overigens)
Hij wilde ook graag nog even een rondje rijden toen alles er weer op/aan/in zat, net als Herwig. Ik hoorde van Herwig dat de 16V's de sterkste automaatbak eronder hebben hangen die toen te koop was. Wel weer een cool weetje!
Hans vertelde me dat ie door bezuinigingen bij een dealer (waar hij i.d.d. als chef werkplaats werkzaam was) moest opstappen, samen met een hele bussel collega's. Hij had ook een officieel Volvo blousje aan. Geen idee hoe hij dat ding zo schoon hield overigens...
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik was te laat om me aan te melden maar ben toch langs geweest . Voor mij was dit de 1e keer . Trouwens mijn Volvo is ook de 1e Volvo
Het zullen beide niet de laatste worden denk ik !
Helaas had ik niet alle tijd van de wereld , we moesten in de vroege avond uit eten ,
dus even na de middag weer weg. helaas.
Ik vond de sfeer heel relaxt en tegelijkertijd heel professioneel en ben door alleen te kijken en vragen toch weer wat wijzer geworden.
3 ervaringen waren voor mij :
- een krukaspoelie die met met een ratel of handmatig los is te krijgen lukt wel met de startmotor
- een automaat ververs je niet via het de peilstokgat maar via de aansluiting op de radiateur,
je dient dan wel de slangen goed vast te zetten want ik zag af en toe een fonteintje
- vrouwen kunnen kunnen wel sleutelen aan wagens
Kon trouwens nog een leuk "kinderhekje " kopen voor 30 euro , een koopje vlgs mij voor de tussen de voorstoelen.
Het stond inderdaad aan de zijkant op de werkbank .
Ik zal in de toekomst er voor zorgen dat ik wel op tijd ben met het aanmelden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha, ja, het werd een aardige bende he?! De slangklemmen werkten niet echt optimaal. (dus guilty as charged...) Heb gisteren thuis de boel nog even schoon gespoten onder de motorkap. Alles glom van de olie. De bak schakelt gelukkig prima.fredjdejong schreef : - een automaat ververs je niet via het de peilstokgat maar via de aansluiting op de radiateur,
Kon trouwens nog een leuk "kinderhekje " kopen voor 30 euro , een koopje vlgs mij voor de tussen de voorstoelen. Het stond inderdaad aan de zijkant op de werkbank .
je dient dan wel de slangen goed vast te zetten want ik zag af en toe een fonteintje
Ik zag je lopen met dat kind-tegenhoud-hekje. Toch een beetje een raar ding: achterin hebben kinderen (volgens Volvo in ieder geval en ook volgens mijn principes) gordels om. Waar heb je dan zo'n rekje voor nodig? Ik heb 'm trouwens ook al eens in een van de accessoire brochures zien voorbij komen.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Tuurlijk, gok zomaar dat je het over mijn vriendin zou kunnen hebben die de remleidingen aan het doorspoelen was danwel met de luchtsleutel bezig was.fredjdejong schreef : - vrouwen kunnen kunnen wel sleutelen aan wagens
Topwijf is het, die zal waarschijnlijk ook niet zo snel klagen over meerdere auto's, tenzij het budget tegen werkt.
Groet
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor onze hond een Airedale , de grootste terrier . ik zette hem laatst achterin de 760 Estate en binnen no-time zat hij aan het stuur te draaien.
ook dus al een Volvogek !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb maar 1 vrouw zien sleutelen en het was inderdaad aan de wielen. Brug links achter .
en..... ze deed het heel goed zo te zien.
misschien krijg ik mijn vrouw Ingrid ook eens zover. Ik moet toch ook altijd helpen in de tuin dus ........
Wie weet komt er nog een speciale sectie in de 700 vereniging . De VV = Volvo Vrouwen