960-APK en toch ongevraagd olie ververst. Wat nu?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Daar zou ik niet vanuit gaan. Als je niet bijna alle olie ververst, blijft er veel vervuiling in de olie achter. Daar schut je wel schone olie bij, maar na 5000 km is er ook weer vuiligheid bij gekomen. Ik heb ooit op het forum van de Volvo 700 en 900 liefhebbers voorgerekend (wel voor een automaat) hoeveel vuil er procentueel achterblijft in de olie als je iedere keer maar een relatief klein deel vervangt.Je schreef : ... aangezien ik elke 5000 km een litertje bijvul ververst het zaakje zich vanzelf.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Anders zit je nieuwe filter gelijk vol met oude troep.
Nou is 125 euro wel erg veeeel voor 5 liter olie.
Misschien hebben ze hem met een aantal litertjes door zitten spoelen??
maar alleen een oliefiltertje vervangen, die de klant zelf nog eens meenemeent, dat is echt een no-no.
Als ik zelf mijn filtertje vervang, gaat gelijk ook de olie mee.
Ook al lijkt de olie via de pijlstok erg schoon, als ie er eenmaal uitloopt schrik je vaak van hoe smerig die is.
Ik ben altijd voor 3 tienjes klaar, 10 euro een filtertje, en 20 euro aan een paar litertjes olie.
Vervang zo om de 6000 KM [waar ik wel een tijdje over doe, rij niet veel met de wagen]
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dat je olie ververst gelijk met het filter lijkt me logisch.
Maar dan hadden ze dat er wel bij kunnen vertellen, aan een leek (sorry, niet negatief bedoeld)
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Als je nog moet betalen: betaal het deel wat je volgens jouw verschuldigd bent, onder opgaaf van reden van het in te houden deel.
succes.
JB
- V700 register
- Nieuw lid
-
olie filter...het filter heeft toch steeds de olie gefiltert dus er zit geen vuil in de olie
en kun je tussen tijd gewoon het filter vervangen
jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef : Zou toch wel moeten kunnen, voor hoog uit €5,- per ltr inkoop, excl afvoer oude olie.
Dat je olie ververst gelijk met het filter lijkt me logisch.
Maar dan hadden ze dat er wel bij kunnen vertellen, aan een leek (sorry, niet negatief bedoeld)
Garage rekent al snel € 10,00 per liter. ( de € 125 is wel beetje aan de hoge kant )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die 125 euro is niet alleen olie maar ook arbeidslosten. En u weet dat de dealer 80 euro per uur kost, ongeveer.
- John Dutman
- Nieuw lid
-