960-APK en toch ongevraagd olie ververst. Wat nu?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 16:09 #1079535
door V700 register
960-APK en toch ongevraagd olie ververst. Wat nu? is gemaakt door V700 register
Vandaag de rekening ontvangen van het garagebedrijf bij ons in het dorp.
Het ging alleen om een APK van de 960 en bij aflevering vroeg ik of het mogelijk was om alleen het oliefilter te vervangen. Ze zouden kijken en zo te horen geen probleem. Ik gaf nog aan dat als het niet kon dit ook prima was. Ik heb verder geen telefoontje gehad. De olie is ongeveer 15000 km terug ververst maar aangezien ik elke 5000 km een litertje bijvul ververst het zaakje zich vanzelf. Verder zag de olie er nog prima helder uit maar dat krijg je als je op LPG rijdt.
De rekening van deze actie valt dus € 125 hoger uit en ik heb direct gebeld en ik merkte direct een weerstand. De reactie was dat als de oliefilter vervangen wordt dan ook gelijk de olie. Ik gaf nogmaals aan dat ik hier niet om gevraagd heb. De monteur was er niet en ik word maandag teruggebeld. Dan heb ik ook even de tijd om na te denken. Wat vinden jullie?
Groet Rik
Het ging alleen om een APK van de 960 en bij aflevering vroeg ik of het mogelijk was om alleen het oliefilter te vervangen. Ze zouden kijken en zo te horen geen probleem. Ik gaf nog aan dat als het niet kon dit ook prima was. Ik heb verder geen telefoontje gehad. De olie is ongeveer 15000 km terug ververst maar aangezien ik elke 5000 km een litertje bijvul ververst het zaakje zich vanzelf. Verder zag de olie er nog prima helder uit maar dat krijg je als je op LPG rijdt.
De rekening van deze actie valt dus € 125 hoger uit en ik heb direct gebeld en ik merkte direct een weerstand. De reactie was dat als de oliefilter vervangen wordt dan ook gelijk de olie. Ik gaf nogmaals aan dat ik hier niet om gevraagd heb. De monteur was er niet en ik word maandag teruggebeld. Dan heb ik ook even de tijd om na te denken. Wat vinden jullie?
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 16:14 #1267795
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meestal
Tja Rik het klinkt niet heel onlogisch.
Oliefilter doe je meestal (eigenlijk altijd) samen met olieverversen.
Zo hebben ze het denk ik jij opdracht begrepen.
Oliefilter doe je meestal (eigenlijk altijd) samen met olieverversen.
Zo hebben ze het denk ik jij opdracht begrepen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 16:17 #1267797
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filter
Vergeten te melden maar ik had zelf een oliefilter meegenomen naar die APK, die ik tijdens de sleuteldagen had gekocht.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 16:17 #1267798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja......
daar heeft Frits een punt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 16:25 #1267799
door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Ok....
Ok, maar dan hadden ze moeten zeggen dat ze als ze het filter zouden vervangen, dan ook direct de olie meenemen.Paul schreef : daar heeft Frits een punt.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 16:28 #1267800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Niet om jou af te vallen of zo Rik.
Maar is sprake van denkfout cq spraakverwarring.
Ik ben bang dat je gewoon moet betalen hoe zuur ook.
Je kan de olie ook niet meer terug geven.
Misschien willen ze 50/50 doen met je.
Sterkte ermee.
Maar is sprake van denkfout cq spraakverwarring.
Ik ben bang dat je gewoon moet betalen hoe zuur ook.
Je kan de olie ook niet meer terug geven.
Misschien willen ze 50/50 doen met je.
Sterkte ermee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 16:57 #1267804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ongebruikelijk
Wellicht dat het hoogst ongebruikelijk is om wel het oliefilter te vervangen, maar niet de olie zelf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 17:08 #1267805
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongebruikelijk
Denk dat het niet zo vaak voorkomt bij garages, alleen filter, maar ik doe het zelf ook zo. Heb dure vol-synthetische olie en doe daar ongeveer 2 jaar (en 30-40dkm) mee. Tussendoor vervang ik zelf mijn filters om de 15dkm. Kan net, met de 940 nog gewoon op straat. Heb wel gemerkt dat je het heel goed en expliciet moet vermelden. Bij mijn koppaking vervang-actie door de garage had ik mijn eigen olie op de bodem voor mijn passagiersstoel gezet. Nog hadden ze het halve litertje dat erbij moest aangevuld met hun eigen olie. Desgevraagd werd medegedeeld dat ze dat over het hoofd hadden gezien, wat ik aannemelijk vond. Echt rijk zijn ze niet van die halve liter geworden dus dat zal het motief niet geweest zijn. Ik leg vaak een briefje voor de tellerunit met wat er wel/niet moet gebeuren en mijn telefoonnummer voor bijzonderheden. Werkt eigenlijk altijd (met die koppakking had ik niet vermeld dat er eigen olie stond).Wel zuur als dat 125 euro kost, een 5-6 liter olie. Olie kan dat kosten, daar niet van, maar het blijft gewoon veel geld als het niet nodig is.Ben ook bang dat je zonder veel gedoe en een beschadigde relatie er niet onderuit komt. Die olie zit er nu in en de olie die erin zat zit denk ik in een vat met afgewerkte olie bij de garage. Dat valt niet meer terug te zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 17:15 #1267806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stel
Ik heb een garagebedrijf en er komt een klant die vraagt of ik het filter wil vervangen die hij zelf meeneemt...
Deze klant kon van mij het rambam krijgen ....waar gaan we heen? Het moet niet gekker worden.
De volgende keer als je er heen gaat (erg moedig trouwens) naaien je ze een oor aan.Geloof me!

Deze klant kon van mij het rambam krijgen ....waar gaan we heen? Het moet niet gekker worden.
De volgende keer als je er heen gaat (erg moedig trouwens) naaien je ze een oor aan.Geloof me!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 18:51 #1267812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou hem direct aftappen.
Ik zou hem direct aftappen. Als die olie 40 Euro/liter is is het zonde als je ook nog verbruik hebt.
Zonder gekheid, belachelijke prijs voor olie verversen, ik zou helemaal uit m'n pet gaan!

Zonder gekheid, belachelijke prijs voor olie verversen, ik zou helemaal uit m'n pet gaan!

Moderators: Jerry Stam