Infodag: Aerofinn op onze Volvo's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Infodag betekent een dag waarop je informatie - moeilijk woord - vergaart. Nu is de grap met informatie, dat je aan de hand van informatie een gefundeerde mening kunt vormen. Waarbij een enkeling zelfs zijn vooroordelen kan overstijgen. Dat is ook de beste volgorde: eerst info vergaren, dan een mening vormen. Niet andersom.
En ik (zei de gek) ben wellicht bereid (afh. van de info) om die 350 euro in mijn auto te investeren/riskeren om uiteindelijk te weten te komen of zo'n ding daadwerkelijk brandstof bespaart. of niet. Want ouwehoeren en theoretiseren kunnen we allemaal, maar Meten is Weten. En mocht het werken, dan kan de hele club daar lekker van profiteren. Werkt het niet, dan overigens ook, want dan is de rest van de club gratis een illusie armer.
Vandaar ook dat ik met zo'n HHO-ding bezig ben. Dat experiment gaat na mijn ritje naar Stockholm (waarvan ik op de kaart gecontroleerd heb of het echt bestaat en niet slechts een fabeltje is) ook weer verder.
Het idee betreft dus een info-dag, niet een group buy. Info-dag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ik gelukkig nietBaseman schreef : Kijk voor de grap even op je linker veerpoot, onder de motorkap.Bij mijn B230FK zit daar gewoon een EGR-vacuumregelklep-dinges hoor, ik meen zelfs dat ik niet de uitzondering ben, maar alle B230FK's dit hadden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het lijkt me dus een aardig idee om op een info-middag eens te kijken wat die pipo's uit Stadskanaal te melden hebben, en er een in te bouwen in mijn Volvo B230FK. Kunnen we meteen zien hoe dat moet en de juiste maten nemen bij de verschillende Volvo's. Ik kan na een maandje rondrijden de resultaten in kaart brengen. Ben nu al met meten van verbruik en omstandigheden begonnen.
Eens kijken of de man die beweert de klapschaats te hebben uitgevonden (dat schijnt dus discutabel te zijn) deze uitdaging aandurft.
Overigens voor gebruiker @kots4: We hebben zo'n honderd jaar met messen, vingertoppen, scharen en andere gereedschappen beschuit uit een rol of bus proberen te peuren. Komt er ineens een gastje die een deuk in het beschuit drukt. Octrooi en miljoen waren snel verdiend. Alle knappe ingenieurs van Bolletje waren blijkbaar nooit op dat idee gekomen. Wie is er dan dom? De bekrompen ingenieurs, of degenen met een fris idee? Maar nogmaals: Meten is weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toevallig had ik er vandaag een gesprek over met een andere Volvo rijder die er meer van wil weten. Die wil dus ook wel mee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
waarom zo sceptisch ?krots4 schreef : Beste Jeex,
Geef je geld meteen maar aan een goed doel. Dat lijkt me verstandiger.
Zou het werkelijk zo zijn dat een ventje uit Stadsanaal direct de oplossing heeft voor een betere verbranding terwijl fabrikanten jaaaren aan het denken, rekenen en proberen zijn? Dacht het niet.
zo te horen heb je het zelf nog niet geprobeerd, maar je oordeelt wel al dat het niet werkt.....
een vooroordeel noemen ze dat.
misschien werkt het inderdaad niet, en is het maar een lulpraatje, maar misschien werkt het ook wel.
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over twee weken ga ik eens contact zoeken met die club en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
De man die het uitgevonden heeft. Want die heeft het aan Bolletje laten zien. Die hadden geen interesse. Tot het patent verlopen was na 17 jaar.jeex schreef : We hebben zo'n honderd jaar met messen, vingertoppen, scharen en andere gereedschappen beschuit uit een rol of bus proberen te peuren. Komt er ineens een gastje die een deuk in het beschuit drukt. Octrooi en miljoen waren snel verdiend. Alle knappe ingenieurs van Bolletje waren blijkbaar nooit op dat idee gekomen. Wie is er dan dom? De bekrompen ingenieurs, of degenen met een fris idee? Maar nogmaals: Meten is weten.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
M.a.w. ik ben erg benieuwd naar de resultaten van een ieder. PS: Zou dit ook op een 960 passen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Mathy: de feiten waren iets anders: Bolletje heeft aanvankelijk het idee afgewezen, later alsnog gepikt en heeft na een rechtszaak niet geheel vrijwillig alsnog voor het patent betaald. Dat patent zal inmiddels verlopen zijn, maar dat doet niet ter zaken.
Wat ter zake doet, is dat het dommer is om ervan uit te gaan dat dingen niet anders kunnen en dus alles bij het oude houden, dan om andere dingen te proberen die wellich tot een teleurstelling leiden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Interessant maar wat is de theorie achter de werking van dit apparaat(je) ? Ben altijd in om wat brandstof te besparen.Postma schreef : Zelfde idee een beetje met de ontsteking van mijn 245 (2,3 liter met carburateur). Hier heb ik een Velleman K2543 setje opgezet. Het verbruik is met ± 15% afgenomen. Rij nu 1 op 7,3 op LPG gemiddeld. En dat met veel kleine stukjes rijden. De verbranding lijkt dus veel beter te zijn dan zonder het setje.
Velleman setje kost ± €20,- (<a href=" www.eijlander.nl/article.php?group=1168&id=110162 "> www.eijlander.nl/article.php?group=1168&id=110162 ) je zou denken dat er veel meer mensen mee rond rijden,…
 
Jeex, ben reuze benieuwd naar het resultaat van een eventueel experiment met zo'n Aerofinn!
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





