goede winterbanden TIP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Winterbanden zijn helemaal niet in het voordeel bij regen, maar juist in het nadeel.struis schreef : Het regent s'zomers ook wel eens......
Juist dan zijn winterbanden weer in het voordeel!
in de AutoWeek stond toevallig een test tussen winter- en zomerbanden bij verschillende omstandigheden.
de winterbanden waren alleen in het voordeel op sneeuw en ijs.
op asfalt, beton e.d. ongeacht of het droog of nat, boven of onder 0 was, was de zomerband altijd in het voordeel, hiermee bedoel ik een kortere remweg, en hogere zijdelingse G-krachten voordat de auto uitbrak.
en in Nederland zijn de wegen voor 98% van de dagen sneeuw en ijsvrij. ook in de winter. hierbij zijn de omstandigheden van de afgelopen dagen natuurlijk uitzonderlijk te noemen. gedurende een normale NL-winter zijn alle provinciale en snelwegen gewoon ijs en sneeuw vrij.
ik zie het nut van winterbanden dus ook totaal niet in Nederland.....
In Scandinavië o.i.d. kan ik het wel begrijjpen. daar is niet tegen de sneeuw en het ijs te strooien.
Winterbanden in Nederland = zakkenvullen voor de bandenleveranciers
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
de bedoeling van de start van dit draadje was een TIP(S) voor goede winterbandenkevinspui schreef : Winterbanden zijn helemaal niet in het voordeel bij regen, maar juist in het nadeel.
in de AutoWeek stond toevallig een test tussen winter- en zomerbanden bij verschillende omstandigheden.
op asfalt, beton e.d. ongeacht of het droog of nat, boven of onder 0 was, was de zomerband altijd in het voordeel, hiermee bedoel ik een kortere remweg, en hogere zijdelingse G-krachten voordat de auto uitbrak.
en in Nederland zijn de wegen voor 98% van de dagen sneeuw en ijsvrij. ook in de winter. hierbij zijn de omstandigheden van de afgelopen dagen natuurlijk uitzonderlijk te noemen. gedurende een normale NL-winter zijn alle provinciale en snelwegen gewoon ijs en sneeuw vrij.
ik zie het nut van winterbanden dus ook totaal niet in Nederland.....
Winterbanden in Nederland = zakkenvullen voor de bandenleveranciers
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT
echter heb ik in het andere draadje al eens de test resultaten laten zien.
daar idd de meeste tijd zou de NIEUWE zomerband in het voordeel zijn.
echter zijn er weinig mensen die met nieuwe zomerbanden de winter ingaan.(dus daar van zijn de prestaties lager)
waar door de prestaties zo positief mogelijk gebracht worden.
en zakkenvullen is het zeker niet want een set zomerbanden en een set winterbanden zijn 2 sets
waardoor je bijna 2 keer zover kan rijden.
en de meeste winterbanden zijn goedkoper dan de zomerbanden wat de prijs per km ook weer kompenseert.
verder zijn in mij beleving de meeste mensen die winterbanden onder de auto zetten mensen die vooruit zien en de auto voorbereiden op het mogelijke wat kan komen.
en vooral nu deze dagen er van genieten dat de winterbanden eronder zitten.
je hebt altijd mensen die denken ooo ik heb winterbanden dus..planken.
vanmiddag vertelde me vader (die ook op winterbanden rijd) dat hij vanmorgen achter een auto reed die een beetje slingerde, alsof die vrouw dronken was, echter gleed de wagen (voorwielaandrijving) aan de voorzijde allekanten op bij iets gas geven.
zelf merkte hij niets daarvan later bleek de auto achter hem er ook last van te hebben.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
jacow Winter schreef : Als je de banden bestelt bij autobandenmarkt via internet kost het je
tot 40% minder. Je laat ze bezorgen bij een garage in de buurt en
die zet ze er voor je op.
Kun je ook meteen kijken naar de beoordeling door consumentenorganisaties
op kwaliteit e.d.
Ik heb geen economisch belang hierbij, maar zeker in deze dure tijden is dit
een bruikbare tip,
groet,
Jacow
Ook gedaan. Vier stuks Bridgestone Turanza 205/55/16, een kleine 350 euro incl montage!
Volvo 940 2.3 GL sedan aut. '92, 317k, kleur 214.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Klopt en die natte baantjes bij anti-slip toko's hebben een speciale ondergrond waardoor het ijs ed simuleert. Autoweek zei ook dat de realiteit minder grote verschillen laat zien als op die baan met zomer en winterbanden.kevinspui schreef :
Winterbanden zijn helemaal niet in het voordeel bij regen, maar juist in het nadeel.struis schreef : Het regent s'zomers ook wel eens......
Juist dan zijn winterbanden weer in het voordeel!
Onze straat is nu een ijsbaan, voor dat kleine stukje zou ik graag winterbanden willen