RTL-Z heeft Volvo nieuws !!
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Wat de onderdelenvoorziening betreft: geen fabrikant ter wereld bekommert zich meer om haar oudjes als Daimler-Benz. Sinds begin dit jaar hebben ze zelfs een groot verkooppunt voor al dan niet gerestaureerde klassiekers bij hun museum in Stuttgart. Inmiddels worden er door heel Europa vele dealers opgeleid om hun oude type's perfect te kunnen onderhouden. Als ik met mijn oude Benz naar de officiële dealer ga, krijg ik extra korting op mijn onderdelen ( een remrevisie met org. MB onderdelen kost de helft van een remrevisie bij mijn S90) en wordt er tegen een gereduceerd uurtarief aan gesleuteld. Alle onderdelen zijn verkrijgbaar. Zeldzame onderdelen moeten gemaakt worden en hebben soms een levertijd van een paar weken maar voor ieder MB wordt de onderdelenvoorziening sowieso 30!! jaar gegarandeerd in de normale gang van zaken zonder grote levertijd.
Wat een schril contrast met de huidige situatie bij Volvo. Zelfs voor de S90 die nog maar 12 jaar uit productie is, zijn diverse onderdelen via de fabriek niet meer leverbaar. De 760 en de 480 idem dito. En dat voor een merk dat pretendeert auto's te bouwen met een levensduur van meer dan 20 jaar. Maar daar horen onderdelen kennelijk niet bij. Dus voor de oldtimerscene een schone taak om nu te proberen om in de komende jaren een solide en goed voorzien onderdelenmagazijn op te bouwen. Iets waar we achter de schermen al meer dan 2 jaar aan bezig zijn en waar hopelijk binnenkort wat meer schot in zal komen. ( in de ex. V44 vereniging is nu elke volvo ouder dan 25 jaar toegelaten) Want in deze zaken moet je erg veel geduld hebben. Hopelijk kunnen we tot die tijd nog even vooruit met de bestaande voorraden.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fantastisch dit seniorenbeleid, maar er rijden er natuurlijk ook nogal wat rond; Volgens mij zit elk (warm) buitenland vol met oude mercedessen. Aantallen waar Volvo alleen maar van kan dromen. Ik heb ook wel eens gelezen dat het de enige auto is, die overal ter wereld geblindoekt gerepareerd kan worden, al dan niet met gereduceerd uurtarief !jsnijder schreef : Wat de onderdelenvoorziening betreft: geen fabrikant ter wereld bekommert zich meer om haar oudjes als Daimler-Benz. Sinds begin dit jaar hebben ze zelfs een groot verkooppunt voor al dan niet gerestaureerde klassiekers bij hun museum in Stuttgart. Inmiddels worden er door heel Europa vele dealers opgeleid om hun oude type's perfect te kunnen onderhouden. Als ik met mijn oude Benz naar de officiële dealer ga, krijg ik extra korting op mijn onderdelen ( een remrevisie met org. MB onderdelen kost de helft van een remrevisie bij mijn S90) en wordt er tegen een gereduceerd uurtarief aan gesleuteld. Alle onderdelen zijn verkrijgbaar. Zeldzame onderdelen moeten gemaakt worden en hebben soms een levertijd van een paar weken maar voor ieder MB wordt de onderdelenvoorziening sowieso 30!! jaar gegarandeerd in de normale gang van zaken zonder grote levertijd.
Rob K.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Daar zit hem de crux. Er rijden meer oude Mercedessen rond, dus is de markt voor onderdelen voor deze oude Mercedessen groter dan die voor oude Volvo's. Dat komt vooral ook, omdat een Mercedes door meer mensen als "chique" en "statussymbool" gezien werd en wordt, dan een Volvo. En Volvo is toch wat meer understated. Volvo's worden vooral gezien als "stevig" en dus ook vaker in bangerraces gebruikt.R. Korteweg schreef : ... maar er rijden er natuurlijk ook nogal wat rond; Volgens mij zit elk (warm) buitenland vol met oude mercedessen. Aantallen waar Volvo alleen maar van kan dromen.
Taak dus aan ons om ervoor te zorgen, dat onze auto's niet voor nop gesloopt worden. Want een gesloopte auto zorgt éénmalig voor onderdelen, een rijdende auto zorgt z'n leven lang voor onderdelen. Aan rijdende auto's kunnen ze bij Volvo geld verdienen, niet aan gesloopte auto's. Je start geen productielijn op voor een onderdeel dat nogmaar op 50 exemplaren van een bepaald type auto past, in de hoop dat één van de eigenaren van die auto's ooit eens een keer zo'n onderdeel van de plank haalt bij de dealer.
groetjes
Mathy
- John Blummel
- Nieuw lid
-
En het positieve nieuws is:
Geely is van oorsprong fabrikant van koelkasten. Enige overeenkomst met diverse Volvo-modellen? En in Zweden is het vaak koud. En het sluiten van een Volvo-deur en die van een degelijke koelkast...

mvh

John
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je vergeet er een: Koelkasten zijn meestal ook vierkant (lees: rechthoekig).john b schreef : Enige overeenkomst met diverse Volvo-modellen?
groetjes
Mathy