RTL-Z heeft Volvo nieuws !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 01:03 #1258350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de Chinezen komen!
Da's misschien waar, maar of daar ook nog toekomstige klassiekers gemaakt worden?????
Klassiekers zijn een self fulfilling profecy. De Kever, Mini, en 2CV zullen nooit meer overtroffen worden in hun (cult)status, om maar eens drie voorbeelden te noemen. En dat terwijl het heden ten dage veel lastiger is om auto's te bouwen dan toen. Als je open staat voor producten uit landen als China, en ze krijgen net als bijvoorbeeld de Koreanen door dat karakterrijk design-DNA net zo belangrijk is als kwaliteit, is het enkel een kwestie van tijd voor er over een aantal jaren ook vol bewondering een klassieke Chinees zal worden nagestaard.
daar ben ik het mee oneens.
Dat mag, als je maar weet dat je geen gelijk hebt
Wat Japan goed kon, was goedkoop spul maken, maar toen de loonkosten omhoog gingen én de schaarste voorbij was daar (japan moet bijna ALLES importeren) kregen ze in de gaten dat ze kwaliteit moesten leveren. Japanners zijn al 30 jaar net zo goed of beter dan veel europees spul en zeker dan Amerikanen. Technisch gesproken dan. Maar design??????? dat wil maar niet lukken. wel begrijpen ze de marktwerking daar.
Waar het mij om ging was het feit dat de onderneming voet aan de grond kan krijgen elders dan in/op eigen continent/gebied. Dat is waanzinnig lastig en het is Toyota zeer goed gelukt. Zowel in Europa als in de VS doen ze het goed. In de huidige autowereld betekend dat kwalitatief hoogwaardige automobielen leveren, zowel op gebied van techniek als design. Nou ben ik persoonlijk ook geen grote fan wat er bij Toyota op design gebied gebeurd, maar als je een no-nonsense auto wil -en dat willen er velen op deze wereld- dan kan je niet anders zeggen dan dat de Toyota strategie wel zeer goed is gekozen! Volvo heeft gefaald op gebied van strategie en Saab ook, om maar eens willekeurig twee merken te noemen die ons aan het hart gaan. Want beiden zouden niet meer bestaan zonder Ford/GM en nu Geely/Spyker, of een andere potentieele koper.
Bij Koreanen is het een mooi staaltje van window dressing. ze pininfarina op je Matrix en dan lijkt het net wat,
Ik heb het over de huidige, aller laatste generatie KIA's en Hyundai's. De Matrix zat daar ver voor. De huidige generatie auto's zijn zowel engineerings-wise als design wise echt op het niveau van hun concurrenten. Dat er aan het imago nog geschaafd moet worden staat daar geheel los van, dat is een marketing kwestie. Maar het staat buiten kijf dat de Venga, Soul, gehele C-eed -familie en Sorento bij KIA en de Santa Fe en nieuwe IX35 bij Hyundai design wise goed zijn.
Ook de nieuwe Koreanen. Het ziet er goed uit, maar zet maar eens 100.000 km op de klok, ook bij een nieuwe Koreaan.... Gaat alles stuk. Lees maar na in forums zoals RADAR en KASSA,
De fora van Radar en Kassa zijn geen benchmark en al helemaal niet betrouwbaar. Er zullen vast KIA's en Hyundai's kapot gaan. Aangezien een moderne auto het meest complexe stukje gecombineerde techniek is wat er bestaat, is er een kans dat een van die vele componentjes het wel eens begeeft. In vergelijking met een nieuwe auto rijden wij in machine's uit het stenen tijdperk. Er zit niets op, dus kan ook niet kapot. De klachten op de fora van Kassa en Radar zullen ook bij auto's van andere merken voor komen. Wie biedt er nog meer 7 jaar garantie op hun auto's, om een voorbeeld te noemen...?
en dan vaak de dure zaken zoals drijfstangen, motorlagers etc etc. en dan nog maar te zwijgen over de rijeigenschappen na zoveel kms. Het gaat vooruit, maar ook de loonkosten stijgen explosief daar. En de kartelvorming en bureaucratie daar zijn erg groot.
Een onderneming graaft zijn eigen graf als ze zeven jaar garantie zouden geven op producten die dit niet waar kunnen maken. KIA en Hyundai doen het beiden erg goed wereldwijd. En zoals ik hierboven al aangaf zal er vast eens wat kapot gaan her en der, maar dat gebeurd overal. Kijk de ADAC-lijsten er maar op na. Die zijn betrouwbaarder dan Kassa fora.
China is nog veel erger, en die begrijpen nog steeds niet dat je toch een soort kwaliteit moet leveren wil iets aanslaan. Maar de loonkosten zijn laag, de interne markt is ENORM. dus R&D is onbelangrijk . Geely, dat geen overheidsonderneming is, lijkt het te gaan begrijpen. Maar het blijft afwachten.
De Chinezen komen uit knijterhard communisme. Dat je vanuit die positie uberhaupt al met een moderne auto op de proppen kan komen is zeer lovenswaardig te noemen. De kwaliteit van Chinese producten neemt in rap tempo toe, ook binnen de automotive sector. De grote Chinezen merken hebben ook nog niet de grote stap naar Europa of de VS op grote schaal gewaagd. Ze werken aan kwaliteit en juist ook aan/met R&D om op het niveau te komen wat gewenst is hier en in de VS. Om Landwind-achtige verhalen te voorkomen. No second chance for a first impression!
Degenen die ECHT de slag gaan missen of eigenlijk al gemist hebben zijn de Amerikanen.
Dat lijkt me duidelijk, maar daar ging 't hier niet over
940 GLE 2.3 16V Automaat MY1991, 25-04-91
Klassiekers zijn een self fulfilling profecy. De Kever, Mini, en 2CV zullen nooit meer overtroffen worden in hun (cult)status, om maar eens drie voorbeelden te noemen. En dat terwijl het heden ten dage veel lastiger is om auto's te bouwen dan toen. Als je open staat voor producten uit landen als China, en ze krijgen net als bijvoorbeeld de Koreanen door dat karakterrijk design-DNA net zo belangrijk is als kwaliteit, is het enkel een kwestie van tijd voor er over een aantal jaren ook vol bewondering een klassieke Chinees zal worden nagestaard.
daar ben ik het mee oneens.
Dat mag, als je maar weet dat je geen gelijk hebt
Wat Japan goed kon, was goedkoop spul maken, maar toen de loonkosten omhoog gingen én de schaarste voorbij was daar (japan moet bijna ALLES importeren) kregen ze in de gaten dat ze kwaliteit moesten leveren. Japanners zijn al 30 jaar net zo goed of beter dan veel europees spul en zeker dan Amerikanen. Technisch gesproken dan. Maar design??????? dat wil maar niet lukken. wel begrijpen ze de marktwerking daar.
Waar het mij om ging was het feit dat de onderneming voet aan de grond kan krijgen elders dan in/op eigen continent/gebied. Dat is waanzinnig lastig en het is Toyota zeer goed gelukt. Zowel in Europa als in de VS doen ze het goed. In de huidige autowereld betekend dat kwalitatief hoogwaardige automobielen leveren, zowel op gebied van techniek als design. Nou ben ik persoonlijk ook geen grote fan wat er bij Toyota op design gebied gebeurd, maar als je een no-nonsense auto wil -en dat willen er velen op deze wereld- dan kan je niet anders zeggen dan dat de Toyota strategie wel zeer goed is gekozen! Volvo heeft gefaald op gebied van strategie en Saab ook, om maar eens willekeurig twee merken te noemen die ons aan het hart gaan. Want beiden zouden niet meer bestaan zonder Ford/GM en nu Geely/Spyker, of een andere potentieele koper.
Bij Koreanen is het een mooi staaltje van window dressing. ze pininfarina op je Matrix en dan lijkt het net wat,
Ik heb het over de huidige, aller laatste generatie KIA's en Hyundai's. De Matrix zat daar ver voor. De huidige generatie auto's zijn zowel engineerings-wise als design wise echt op het niveau van hun concurrenten. Dat er aan het imago nog geschaafd moet worden staat daar geheel los van, dat is een marketing kwestie. Maar het staat buiten kijf dat de Venga, Soul, gehele C-eed -familie en Sorento bij KIA en de Santa Fe en nieuwe IX35 bij Hyundai design wise goed zijn.
Ook de nieuwe Koreanen. Het ziet er goed uit, maar zet maar eens 100.000 km op de klok, ook bij een nieuwe Koreaan.... Gaat alles stuk. Lees maar na in forums zoals RADAR en KASSA,
De fora van Radar en Kassa zijn geen benchmark en al helemaal niet betrouwbaar. Er zullen vast KIA's en Hyundai's kapot gaan. Aangezien een moderne auto het meest complexe stukje gecombineerde techniek is wat er bestaat, is er een kans dat een van die vele componentjes het wel eens begeeft. In vergelijking met een nieuwe auto rijden wij in machine's uit het stenen tijdperk. Er zit niets op, dus kan ook niet kapot. De klachten op de fora van Kassa en Radar zullen ook bij auto's van andere merken voor komen. Wie biedt er nog meer 7 jaar garantie op hun auto's, om een voorbeeld te noemen...?
en dan vaak de dure zaken zoals drijfstangen, motorlagers etc etc. en dan nog maar te zwijgen over de rijeigenschappen na zoveel kms. Het gaat vooruit, maar ook de loonkosten stijgen explosief daar. En de kartelvorming en bureaucratie daar zijn erg groot.
Een onderneming graaft zijn eigen graf als ze zeven jaar garantie zouden geven op producten die dit niet waar kunnen maken. KIA en Hyundai doen het beiden erg goed wereldwijd. En zoals ik hierboven al aangaf zal er vast eens wat kapot gaan her en der, maar dat gebeurd overal. Kijk de ADAC-lijsten er maar op na. Die zijn betrouwbaarder dan Kassa fora.
China is nog veel erger, en die begrijpen nog steeds niet dat je toch een soort kwaliteit moet leveren wil iets aanslaan. Maar de loonkosten zijn laag, de interne markt is ENORM. dus R&D is onbelangrijk . Geely, dat geen overheidsonderneming is, lijkt het te gaan begrijpen. Maar het blijft afwachten.
De Chinezen komen uit knijterhard communisme. Dat je vanuit die positie uberhaupt al met een moderne auto op de proppen kan komen is zeer lovenswaardig te noemen. De kwaliteit van Chinese producten neemt in rap tempo toe, ook binnen de automotive sector. De grote Chinezen merken hebben ook nog niet de grote stap naar Europa of de VS op grote schaal gewaagd. Ze werken aan kwaliteit en juist ook aan/met R&D om op het niveau te komen wat gewenst is hier en in de VS. Om Landwind-achtige verhalen te voorkomen. No second chance for a first impression!
Degenen die ECHT de slag gaan missen of eigenlijk al gemist hebben zijn de Amerikanen.
Dat lijkt me duidelijk, maar daar ging 't hier niet over
940 GLE 2.3 16V Automaat MY1991, 25-04-91
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 08:55 #1258354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het klopt dat bij die
Het klopt dat bij die van-A-naarB transportmiddelen die je tegenwoordig kunt kopen je de naam Volvo er op kunt hebben staan.
Maar voor mij is de 940 serie de laatste échte Volvo geweest.
En dat zal zo blijven, of de naam nu aan Ford of aan Geely verkwanselt is/wordt.
 
Maar voor mij is de 940 serie de laatste échte Volvo geweest.
En dat zal zo blijven, of de naam nu aan Ford of aan Geely verkwanselt is/wordt.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-12-2009 09:38 #1258357
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Niet erg toch?
Volgens jouw definitie zou volvo dan nu amerikaans zijn, daar het in handen van Ford is...
Volgens mijn definitie van een 'echte' volvo moet deze achterwielaandrijving hebben, dus valt zelfs voro mij de 850 (volvo ontwerp) af. Ach ja, zolang we onderdelen kunnen krijgen voor de oude, echte, volvo's zal ik m'n RWD's blijven rijden, anders wordt het kijken naar een merk dat wel z'n onderdelenvoorziening op orde heeft,
Volgens mijn definitie van een 'echte' volvo moet deze achterwielaandrijving hebben, dus valt zelfs voro mij de 850 (volvo ontwerp) af. Ach ja, zolang we onderdelen kunnen krijgen voor de oude, echte, volvo's zal ik m'n RWD's blijven rijden, anders wordt het kijken naar een merk dat wel z'n onderdelenvoorziening op orde heeft,
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 14:07 #1258373
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderdelenvoorziening
De zorg voor de onderdelenvoorziening lijkt me véél meer passen op een forum van een (toekomstige-) klassieker dan het verhaal van Niels van Roij!
Nog afgezien van het feit dat hij vooral een eigen mening geeft, en één waar een hoop deskundigen het voor een deel ook nog niet mee eens zijn. Leuk als je ervan overtuigd bent overal gelijk in te hebben...
Die onderdelenvoorziening en de zorg voor de historie van een merk is hetgene waar mensen als ik wél een zorg voor hebben. De beslissing om onderdelen voor 544, 120, 140, 240, 740 en 900/90 series te blijven leveren is een beleidsvraag die ligt bij de eigenaar van de onderneming. Gelukkig is er inmiddels een groot aanbod van onderdelen via B-kanalen voor de oudere types, maar tóch.
Omdat Volvo zich de laatste jaren nogal vervreemd heeft van z'n oude publiek, of men zich op een andere doelgroep heeft gericht, is het te vrezen dat men de noodzaak niet zo hoog zal inschatten. Met andere woorden: omdat de doelgroep veranderd is, is er misschien minder enthousiasme voor het behoud van de oudere types? Een C30 rijder zal het volgens mij een zorg zijn, maar misschien zie ik het verkeerd?
En dan nog even:
"Klassiekers zijn een self fulfilling profecy"??? Wie voorspelt er wat dan??? Je kunt maar van een zeer beperkt aantal spullen vantevoren voorspellen dat ze klassiek zullen worden gevonden hoor. De Alfa Brera misschien? Van de 240 is het vrij zeker als je naar de groep mensen kijkt die ermee bezig zijn als eigenaar. En verder...?
Nog afgezien van het feit dat hij vooral een eigen mening geeft, en één waar een hoop deskundigen het voor een deel ook nog niet mee eens zijn. Leuk als je ervan overtuigd bent overal gelijk in te hebben...
Die onderdelenvoorziening en de zorg voor de historie van een merk is hetgene waar mensen als ik wél een zorg voor hebben. De beslissing om onderdelen voor 544, 120, 140, 240, 740 en 900/90 series te blijven leveren is een beleidsvraag die ligt bij de eigenaar van de onderneming. Gelukkig is er inmiddels een groot aanbod van onderdelen via B-kanalen voor de oudere types, maar tóch.
Omdat Volvo zich de laatste jaren nogal vervreemd heeft van z'n oude publiek, of men zich op een andere doelgroep heeft gericht, is het te vrezen dat men de noodzaak niet zo hoog zal inschatten. Met andere woorden: omdat de doelgroep veranderd is, is er misschien minder enthousiasme voor het behoud van de oudere types? Een C30 rijder zal het volgens mij een zorg zijn, maar misschien zie ik het verkeerd?
En dan nog even:
"Klassiekers zijn een self fulfilling profecy"??? Wie voorspelt er wat dan??? Je kunt maar van een zeer beperkt aantal spullen vantevoren voorspellen dat ze klassiek zullen worden gevonden hoor. De Alfa Brera misschien? Van de 240 is het vrij zeker als je naar de groep mensen kijkt die ermee bezig zijn als eigenaar. En verder...?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-12-2009 18:21 #1258393
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic rotzooi
heb ik van mijn japanse LEAN sensei zelf:
"wij verkopen onze producten omdat ze goedkoop gemaakt moeten worden, en we kopen het eigenlijk zelf niet, maar we kopen zelf europees materiaal omdat dat minder snel kapot gaat"
"wij verkopen onze producten omdat ze goedkoop gemaakt moeten worden, en we kopen het eigenlijk zelf niet, maar we kopen zelf europees materiaal omdat dat minder snel kapot gaat"
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 21:33 #1258405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chinese onderdelen...
@ Tom en ieder ander die het graag wil lezen;
De zorg voor de onderdelenvoorziening lijkt me véél meer passen op een forum van een (toekomstige-) klassieker dan het verhaal van Niels van Roij!Dank hiervoor! Maar ik ging in op wat er gezegd werd over de kwaliteit van producten uit China. Moderne auto's zitten sowieso al vol met onderdelen en electronica die in dergelijke landen wordt ontwikkeld en gemaakt. Sommige mensen hebben een soort van te voren ingenomen (negatief) idee over kwaliteit als het om Chinese producten gaat, terwijl ze zich wellicht niet realiseren dat we er al jaren volop mee werken en leven. Alsof er alleen maar lunatics in China wonen die slechte plastic troep maken. Vandaar dat ik het wel relevant vond om te reageren.
Nog afgezien van het feit dat hij vooral een eigen mening geeft, en één waar een hoop deskundigen het voor een deel ook nog niet mee eens zijn.Dat heeft niet zoveel met eigen mening te maken, niets zelfs, maar vooral met verstand van zaken. In dit geval verstand van design en engineering van auto's. Wat jij vervolgens dáár dan van vindt is wel onder het kopje eigen mening te plaatsen. En aangezien dit een forum is kunnen we daarover mooi discusseren. Gezellig!
Leuk als je ervan overtuigd bent overal gelijk in te hebben...Gelukkig ben ik er absoluut niet van overtuigd overal verstand van te hebben. Normaal houd ik me dan ook wat meer op de achtergrond in discussie's. Wél heb ik verstand van automotive design, ik ken en spreek niet alleen dagelijks veel goede automotive designers, ik ben er zelf een
Vandaar dat ik hier graag eens een en ander over wilde vertellen.
Die onderdelenvoorziening en de zorg voor de historie van een merk is hetgene waar mensen als ik wél een zorg voor hebben. De beslissing om onderdelen voor 544, 120, 140, 240, 740 en 900/90 series te blijven leveren is een beleidsvraag die ligt bij de eigenaar van de onderneming. Gelukkig is er inmiddels een groot aanbod van onderdelen via B-kanalen voor de oudere types, maar tóch.Het schijnt dat bijvoorbeeld BMW en Mercedes-Benz de onderdelen leveringen voor hun klassiekers beter voor elkaar hebben dan Volvo. Maar als er geen, of niet genoeg, winst te halen is uit die onderneming kan je het een merk ook niet kwalijk nemen dat ze de onderdelenvoorziening stoppen of reduceren. Het moet wel allemaal te betalen zijn en blijven, anders krijgen we de toestanden die we bij de grote OEM's in Amerika hebben gezien, maar dan in Europa. Zou toch jammer zijn.
Omdat Volvo zich de laatste jaren nogal vervreemd heeft van z'n oude publiek, of men zich op een andere doelgroep heeft gericht, is het te vrezen dat men de noodzaak niet zo hoog zal inschatten. Met andere woorden: omdat de doelgroep veranderd is, is er misschien minder enthousiasme voor het behoud van de oudere types? Een C30 rijder zal het volgens mij een zorg zijn, maar misschien zie ik het verkeerd?De onderdelen voorziening (en in dezen dus het gebrek daaraan) zal niet direct een ontkenning, afwijzing of vervreemding zijn van de oude Volvo's en hun rijders/liefhebbers, maar vooral een centen kwestie zoals hierboven omschreven. En daarmee nu dus afhankelijk van wat de mensen bij Volvo daar o.l.v. Geely over te zeggen zullen krijgen.
En dan nog even: "Klassiekers zijn een self fulfilling profecy"??? Wie voorspelt er wat dan??? Je kunt maar van een zeer beperkt aantal spullen vantevoren voorspellen dat ze klassiek zullen worden gevonden hoor. De Alfa Brera misschien? Van de 240 is het vrij zeker als je naar de groep mensen kijkt die ermee bezig zijn als eigenaar. En verder...?Wat ik hiermee bedoel is dat de drie klassiekers die ik als voorbeeld noemde nooit zullen worden ingehaald of worden overtroffen door nieuwe auto's. Dus ook niet door exemplaren uit China. Waardoor het dus aantrekkelijk zou kunnen worden om te zeggen "vroeger waren de auto's beter" Die drie (en vele anderen) zijn legendes geworden. In dié zin zijn ze dus self fulfilling, naarmate de jaren vorderen.
De zorg voor de onderdelenvoorziening lijkt me véél meer passen op een forum van een (toekomstige-) klassieker dan het verhaal van Niels van Roij!Dank hiervoor! Maar ik ging in op wat er gezegd werd over de kwaliteit van producten uit China. Moderne auto's zitten sowieso al vol met onderdelen en electronica die in dergelijke landen wordt ontwikkeld en gemaakt. Sommige mensen hebben een soort van te voren ingenomen (negatief) idee over kwaliteit als het om Chinese producten gaat, terwijl ze zich wellicht niet realiseren dat we er al jaren volop mee werken en leven. Alsof er alleen maar lunatics in China wonen die slechte plastic troep maken. Vandaar dat ik het wel relevant vond om te reageren.
Nog afgezien van het feit dat hij vooral een eigen mening geeft, en één waar een hoop deskundigen het voor een deel ook nog niet mee eens zijn.Dat heeft niet zoveel met eigen mening te maken, niets zelfs, maar vooral met verstand van zaken. In dit geval verstand van design en engineering van auto's. Wat jij vervolgens dáár dan van vindt is wel onder het kopje eigen mening te plaatsen. En aangezien dit een forum is kunnen we daarover mooi discusseren. Gezellig!
Leuk als je ervan overtuigd bent overal gelijk in te hebben...Gelukkig ben ik er absoluut niet van overtuigd overal verstand van te hebben. Normaal houd ik me dan ook wat meer op de achtergrond in discussie's. Wél heb ik verstand van automotive design, ik ken en spreek niet alleen dagelijks veel goede automotive designers, ik ben er zelf een
Die onderdelenvoorziening en de zorg voor de historie van een merk is hetgene waar mensen als ik wél een zorg voor hebben. De beslissing om onderdelen voor 544, 120, 140, 240, 740 en 900/90 series te blijven leveren is een beleidsvraag die ligt bij de eigenaar van de onderneming. Gelukkig is er inmiddels een groot aanbod van onderdelen via B-kanalen voor de oudere types, maar tóch.Het schijnt dat bijvoorbeeld BMW en Mercedes-Benz de onderdelen leveringen voor hun klassiekers beter voor elkaar hebben dan Volvo. Maar als er geen, of niet genoeg, winst te halen is uit die onderneming kan je het een merk ook niet kwalijk nemen dat ze de onderdelenvoorziening stoppen of reduceren. Het moet wel allemaal te betalen zijn en blijven, anders krijgen we de toestanden die we bij de grote OEM's in Amerika hebben gezien, maar dan in Europa. Zou toch jammer zijn.
Omdat Volvo zich de laatste jaren nogal vervreemd heeft van z'n oude publiek, of men zich op een andere doelgroep heeft gericht, is het te vrezen dat men de noodzaak niet zo hoog zal inschatten. Met andere woorden: omdat de doelgroep veranderd is, is er misschien minder enthousiasme voor het behoud van de oudere types? Een C30 rijder zal het volgens mij een zorg zijn, maar misschien zie ik het verkeerd?De onderdelen voorziening (en in dezen dus het gebrek daaraan) zal niet direct een ontkenning, afwijzing of vervreemding zijn van de oude Volvo's en hun rijders/liefhebbers, maar vooral een centen kwestie zoals hierboven omschreven. En daarmee nu dus afhankelijk van wat de mensen bij Volvo daar o.l.v. Geely over te zeggen zullen krijgen.
En dan nog even: "Klassiekers zijn een self fulfilling profecy"??? Wie voorspelt er wat dan??? Je kunt maar van een zeer beperkt aantal spullen vantevoren voorspellen dat ze klassiek zullen worden gevonden hoor. De Alfa Brera misschien? Van de 240 is het vrij zeker als je naar de groep mensen kijkt die ermee bezig zijn als eigenaar. En verder...?Wat ik hiermee bedoel is dat de drie klassiekers die ik als voorbeeld noemde nooit zullen worden ingehaald of worden overtroffen door nieuwe auto's. Dus ook niet door exemplaren uit China. Waardoor het dus aantrekkelijk zou kunnen worden om te zeggen "vroeger waren de auto's beter" Die drie (en vele anderen) zijn legendes geworden. In dié zin zijn ze dus self fulfilling, naarmate de jaren vorderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 22:38 #1258418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://www.autoweek.nl/autoni
<a href="
www.autoweek.nl/autonieuws/13320/Volvo-i...elft-2010-naar-Geely
">
www.autoweek.nl/autonieuws/13320/Volvo-i...elft-2010-naar-Geely
Voor zover bekend krijgt Volvo niets met Geely van doen, behalve de liquide middelen.
De Fabrieken en ontwikkelingscentra in Zweden blijven behouden, wat natuurlijk ook erg mooi is.
Al met al denk ik dat het een redelijk positieve ontwikkeling is, omdat Volvo dus zelfstandig auto's mag gaan ontwikkelen en produceren. hierbij mogen ze zelf nieuwe techniek ontwikkelen en toepassen. de chinezen zullen de techniek van Volvo gebruiken en deze toepassen op de auto's die (voorlopig) voor de eigen markt bestemd zin, en dus ook in China gemaakt worden.
uiteindelijk hangt alles er natuurlijk vanaf of Geely zijn beloftes waarmaakt....
laten we daar dan maar vanuitgaan
Voor zover bekend krijgt Volvo niets met Geely van doen, behalve de liquide middelen.
De Fabrieken en ontwikkelingscentra in Zweden blijven behouden, wat natuurlijk ook erg mooi is.
Al met al denk ik dat het een redelijk positieve ontwikkeling is, omdat Volvo dus zelfstandig auto's mag gaan ontwikkelen en produceren. hierbij mogen ze zelf nieuwe techniek ontwikkelen en toepassen. de chinezen zullen de techniek van Volvo gebruiken en deze toepassen op de auto's die (voorlopig) voor de eigen markt bestemd zin, en dus ook in China gemaakt worden.
uiteindelijk hangt alles er natuurlijk vanaf of Geely zijn beloftes waarmaakt....
laten we daar dan maar vanuitgaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 23:15 #1258426
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ^^jeps^^
Exactement!
Een positieve ontwikkeling voor zowel Geely als Volvo! Ze hebben het bij Geely goed bekeken. Op die zelfde manier dacht Ford het te doen bij de aankoop van Volvo in de jaren '90, maar het ging ze helaas niet echt voor de wind. Geely kan een hoop leren van Volvo, niet alleen over de wijze van het bouwen van veilige auto's maar ook vooral het gehele traject; van ontwerp tot aan productie. Vandaar ook dat ze de productie niet naar China willen halen. De Zweden hebben jaren ervaring en hun eigen hoogwaardige kwaliteitscontroles, bijvoorbeeld. De producten van Geely kunnen dan in China aan de hand van Europese "inside information" worden verbeterd, zodat op den duur ook het afzetten in Europa en de VS tot de mogelijkheden zal gaan behoren. Bovendien heeft Volvo veel aan de gigantische groeimarkt die China heet en aan de liquide middelen voor R&D. Win win situatie heet dat volgensmij.
Een positieve ontwikkeling voor zowel Geely als Volvo! Ze hebben het bij Geely goed bekeken. Op die zelfde manier dacht Ford het te doen bij de aankoop van Volvo in de jaren '90, maar het ging ze helaas niet echt voor de wind. Geely kan een hoop leren van Volvo, niet alleen over de wijze van het bouwen van veilige auto's maar ook vooral het gehele traject; van ontwerp tot aan productie. Vandaar ook dat ze de productie niet naar China willen halen. De Zweden hebben jaren ervaring en hun eigen hoogwaardige kwaliteitscontroles, bijvoorbeeld. De producten van Geely kunnen dan in China aan de hand van Europese "inside information" worden verbeterd, zodat op den duur ook het afzetten in Europa en de VS tot de mogelijkheden zal gaan behoren. Bovendien heeft Volvo veel aan de gigantische groeimarkt die China heet en aan de liquide middelen voor R&D. Win win situatie heet dat volgensmij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2009 00:04 #1258431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad, en het is
Inderdaad, en het is uiteraard te hopen dat Geely zich wel aan zijn woord houdt, dan blijkt niets Volvo in de weg te staan voor een mooie toekomst !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2009 09:40 #1258447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is natuurlijk
Dat is natuurlijk waar. Geely heeft gewoon toegang gekocht tot de westerse markt. Simpelweg een entree strategie. Maar, in dit soort situaties zal Geely natuurlijk altijd als einddoel hebben de eigen marktwaarde te vergroten. Dat is waar het om te doen is. Het is dus niet ondenkbaar dat de huidige Volvo organisatie langzamerhand (en dat kan vele jaren duren) gestript gaat worden van alle kwaliteit, veiligheid en innovativiteit, en dat deze onder gebracht wordt in de Geely organisatie zelf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





